[Super8] Super8 film omzetten naar VCD/DVD

Pagina: 1
Acties:

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-03 19:06
Hoi Allen,

Mijn opa heeft een Eumig RS3000 super8 projektor. Hier heeft hij ook een lading films bij van vroeger. Nu is de wens geuit vanuit de familie om die films te digitaliseren en op VCD of DVD te zetten. Ik beschik in mijn PC over een Asus V7700 video kaart, en daarop zit een S-VHS aansluiting.

Wat ik nu wil weten is of er hier iemand rond waard die hier ervaring mee heeft, of weet wie dat wel weet. Wellicht moet ik hier nog wat sleutelen aan mijn PC. Maar ik zit toch al te denken aan een Upgrade van de machine, dus dat kan ik dan mooi combineren.

Alvast bedankt.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Je kan dit laten doen met speciale apparatuur, maar dat is onbetaalbaar. De beste huis tuin en keuken oplossing is om de film af te spelen en vervolgens met een (web)cam weer digitaal op te nemen...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:08
search

Al wat ouwe topics doorgelezen?

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-03 19:06
Sorry . . . ik had nog niet gezocht op super8 . . . maar wel op die Eumig RS3000. Die kon ik niet vinden, en dus dacht ik 'laatik eens een topic openen . . .' Ik heb inmiddels gezocht op super 8, en een hoop topics gevonden . . . ik ga ze een grondig doornemen . . .

Als er nog iemand tips heeft over die Eumig RS3000, dan houd ik me natuurlijk aanbevolen ;-)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest