Systeem voor eenmanszaak/cd-winkel

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-08 20:50

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Ik heb sinds kort mijn eigen winkel (cd's en lp's) en heb een nieuwe computer nodig.
Nu heb ik mij al een aantal jaren niet meer met laatste ontwikkelingen van computers bezig gehouden, dus nu was mijn vraag of jullie mij zouden kunnen adviseren met het samenstellen van goede stabiele computer die ik voor mijn zaak kan gebruiken.

Toen ik een paar jaar geleden namelijk een computer kocht was het 1 en al ellende, omdat de betreffende winkel er een zooitje van had gemaakt, d.w.z. ze hadden hardware gebruikt die niet met elkaar samen konden.

Budget ligt tussen de 1500 en 2000 euro.

Voeding:
Moederbord:
Hard drive (2x, 1 voor backup)
CD-ROM:
CD-Writer:
Geluidskaart:
Grafische kaart:
Floppy Drive:
ZIP Drive:
Webcam:
Processor:
Scanner:
Printer (kleuren laser):
Mocht ik nog iets over het hoofd gezien hebben, elk advies is welkom.

Ik ga naast winkel verkoop ook internet verkoop doen en heb dus ook een digitale camera nodig. Kwaliteit foto's is erg belangrijk. (Camera zit trouwens niet in het budget, daar is apart geld voor gereserveerd.) :)

Ik zit qua besturings systeem nog te twijfelen tussen 2000 en XP.

Alvast hartelijk bedankt.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Verwijderd

Denk dat je de ZIP Drive wel kan schrappen. je wil immers oom al een CDRW drive

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-08 20:50

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
inderdaad, je hebt gelijk.
Is automatisme, omdat ik jarenlang ZIP diskettes gebruikte.

:)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:28

Maximus

PhD i.o.

wrom een webcam?
wrom een scanner?

ik denk dat je het beste dit kan nemen:

P4 2.0GHz
256 DDR
Asus bordje maar niet de P4PE
80 Gig HDD-tje
Riva TNT2 videokaart (of GF2 MX400)
Standaart CD-ROM spelertje
Plextor CD fikker
Voeding >300 watt lieft een merk (Zalman / Enermax / FlowerPower)

Laser Printertje moet je zoeken in de HP classe daar moet je zelf vor kijken @ www.hp.com ik kan namelijk niet beoordelen wat jij goed vind en wat niet

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

DE.50 schreef op 27 April 2003 @ 16:40:
inderdaad, je hebt gelijk.
Is automatisme, omdat ik jarenlang ZIP diskettes gebruikte.

:)
en voor de rest: Wat wil je allemaal met die PC gaan doen? enzo :Y)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Daar heb je niet echt veel voor nodig... Een Celeron zou al voldoen, met 512MB geheugen, 2x 80 gig schijfje, asus P4S533 bordje, simpel videokaartje, simpel brandertje, standaard kastje.

Als je toch wat budget hebt, en je gaat het zakelijk gebruiken, zou ik gewoon een niet al te duur Dell-systeem aanschaffen met 3 jaar on-site garantie. Heb je er geen gezeik mee als hij stuk gaat...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• MadMurdock
  • Niet online
t Is hier wel gathering of Tweakers hoor :/
Zie ook dit draadje: --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

Als ik jou was ging ik gewoon naar een (andere) pc-boer in de buurt, en maakte ik daar ff een praatje mee.. Wellicht zijn d'r ook gewoon kant-en-klare systemen; dus onderdelen op elkaar afgestemd en wel. Zoveel bijzonders heb je imo niet nodig voor zoiets.
Kijk daarvoor bijv. bij hp (compaq)/dell/mediamarkt/office centre etc.

[ Voor 4% gewijzigd door MadMurdock op 27-04-2003 16:57 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

M@ximuS schreef op 27 april 2003 @ 16:43:
wrom een webcam?
wrom een scanner?

ik denk dat je het beste dit kan nemen:

P4 2.0GHz
256 DDR
Asus bordje maar niet de P4PE
80 Gig HDD-tje
Riva TNT2 videokaart (of GF2 MX400)
Standaart CD-ROM spelertje
Plextor CD fikker
Voeding >300 watt lieft een merk (Zalman / Enermax / FlowerPower)

Laser Printertje moet je zoeken in de HP classe daar moet je zelf vor kijken @ www.hp.com ik kan namelijk niet beoordelen wat jij goed vind en wat niet
Waarom perse een ASUS bord? Die krengen zijn duur man :/

Nog even een opmerking naar de TS: wat voor kleurenlaser printer had je in gedachten? Komt er dan nog wel wat van je PC terecht? >:)

m.a.w. als jij een kleuren laser printer wil houd je nog maar 1000 euro voor je pc over :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Glashelder op 27-04-2003 17:01 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Net even gekeken... Voor iets meer dan 1000 euro (ex BTW) heb je al een Dell Dimension 4550, met P4 2.4, 512 DDR300, 60 gig schijf (2e schijf moet er dan nog wel bij), DVD-ROM, 48x brander, 15" TFT, en 3 jaar next businessday on-site garantie. Dan heb je dus nog 1000 euro te besteden aan die andere dingen die je wilt.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Moartn schreef op 27 april 2003 @ 16:45:
Als je toch wat budget hebt, en je gaat het zakelijk gebruiken, zou ik gewoon een niet al te duur Dell-systeem aanschaffen met 3 jaar on-site garantie. Heb je er geen gezeik mee als hij stuk gaat...
Mee eens! Compaq is tegenwoordig ook prima spul. Gewoon zo'n simpele Evo P4. Alle software legaal erbij, snel, stabiel en ze komen 3 jaar lang de bende oplossen als het niet werkt.. Zakelijk gezien ideaal.

Zelfbouw is voor thuis beter - of in elk geval leuker enzo ;) - zakelijk hebben dit soort systemen wmb de voorkeur :).

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:26

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Mee eens! Compaq is tegenwoordig ook prima spul. Gewoon zo'n simpele Evo P4. Alle software legaal erbij, snel, stabiel en ze komen 3 jaar lang de bende oplossen als het niet werkt.. Zakelijk gezien ideaal.
Ja, maar dan moet Compaq wel eens leren op tijd te leveren, want dat is tegenwoordig een RAMP.

Ik zou zeggen ga gewoon naar de plaatselijke computer boer en vraag ut aan hem, kan je vast wel informeren :)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

Wat voor software ga je draaien, ook databasekassasoftware?
Neem dan maar een lekker zwaar systeem, wij kochten een jaar geleden een nieuwe pc en is nu al aan vervanging toe ivm traagheid mbt de hoeveelheid data van klanten
Suc6

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27

LopeZ

Too much is never enough

Toch wel érg basic vraag, kijk eens rond wat shops hebben en zoek reviews ed.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.