Toon posts:

Asus A7V266-EX wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal _/-\o_ ,

Gister heb ik wat spullen gehaald bij informatique om mijn pc te upgraden-->

Cpu: AMD Athlon 2000+
Mobo: Asus A7V266-ex
Geheugen: Kingston Dimm 256Mb Sdram PC2100 CAS2
Hd Maxtor 40gb 7200 rpm
Kast: Codegen (bij computerland) met 300 watt voeding

Aardig spul dacht ik zo om een snel systeem in elkaar te zetten.

Maar: Het mobo heb ik uit de b-voorraad gehaald bij informatique, dus het is al eens teruggebracht door een klant, dit zit me niet zo lekker,

want, heb alles naar mijn weten, juist aangesloten, jumpersetting op default behalve de thermtrip op athlon en de palo freq. op athlon gezet.

Verder, cpu erop met cooling en stroom en geheugen in bank 1 van de 3. Nu wilde ik hem testen, dus ik steek de stekker erin, maar het enige dat er gebeurd is dat de fan van de case kleine tikjes geeft en dus niet eens helamaal rond draait, verder gebeurt er niets.
Ik maak met de schroevedraaier contact met de jumpers powerswitch, nog niks...

Heb het idee dat het mobo niet deugt! want ik heb al eens eerder gelezen op het forum dat b-voorraad spullen bij informatique niet altijd even goed zijn enz.

Wel even balen dus }) !

Misschien is de voeding niet goed, maar het is wel een 300watt atx dus dat lijkt me toch goed?

Wie kan mij er iets over vertellen of heeft soortgelijke problemen ondervonden?

Alvast bedankt!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je de fan van de CPU op de goede aansluiting gedaan? Anders denkt 'ie dat de CPU-koeling kapot is en weigert 'ie op te starten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die zit op de aansluiting ,cpu fan, op het moederbord en de koeling van de case zit rechtstreeks aan de voeding aangesloten...

Maar naast die aansluiting van cpu fan , zit nog een aansluiting, pwr fan, maar dat is voor een casefan om op het mobo aan te sluiten lijkt me....

thnks ieg voor je reactie, dus kweet het ff niet, nog meer suggesties...

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
pwr fan is voor de fan van je voeding als ik me niet vergis, maar dat is het probleem iig niet.

Zou het verder eigenlijk niet weten, is je CPU niet dood :?

Verwijderd

Topicstarter
Denk het niet, is splinternieuw! maarja ik ga em gewoon omruilen morgen en koop ik gelijk een nieuw moederbord want die b-voorraad vertrouw ik niet zo...

Thnks

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand nog een suggestie voor wat voor mobo ik goed kan gebruiken bij mijn AMD/ ATHLON 2000+ cpu en maxtor hd 40gb 7200rpm?

EPoX 8K5A2N,SockA,KT333,3xDDR,6Ch-Aud,USB2,P80P,LN
of:
EPoX 8K9A2,SockA,KT400,3xDDR,6Ch-Audio,USB2.0

of is Asus toch beter? Wie kan mij helpen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 20:35:
heeft iemand nog een suggestie voor wat voor mobo ik goed kan gebruiken bij mijn AMD/ ATHLON 2000+ cpu en maxtor hd 40gb 7200rpm?

EPoX 8K5A2N,SockA,KT333,3xDDR,6Ch-Aud,USB2,P80P,LN
of:
EPoX 8K9A2,SockA,KT400,3xDDR,6Ch-Audio,USB2.0

of is Asus toch beter? Wie kan mij helpen?
Dit graag lezen eer je een topic opent, lees de laatste posting eens door :)

En verder: omdat je relatief nieuw bent op GoT en je met dit vraagje aantoont de FAQ/sticky van dit subforum helemaal niet te hebben gelezen, raad ik je aan om de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) nog eens door te nemen om toekomstige misstappen te voorkomen :)
Pagina: 1