Toon posts:

[Xp home] Slaapstand -> temp files van 20 gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was rustig aan het msn'en toen ik plots een melding kreeg dat mijn schijf volstond.
Nu ik wist niet hoe het kon maar plots bleek dat ik nog maar177 mb van de 40 gig over had.
Mijn laptop is nog maar een dikke maand oud en mijn data staat vooral op server dus ik moest nog zeker 25 gig over hebben.
Ik was dus wat gaan zoeken waar al die data opgeslagen was!
Bleek dus in mijn temp files onder mijn account (ik ga seves de andere accounts checken).
20 gig temp files.
Deze heb ik er dus ff uitgesmeten via shuifopruiming!
Nu moet ik wel zeggen dat ik regelmatig slaapstand gebruik maar die mag maar max 471 mb gebruiken.
En ik had gisteren ook nog gewoon afgesloten...
Pc is nog niet gecrashed dus daar komen die temp files niet vandaan.
Het is een compaq 2520 EA 2,66ghz 512 MBDDRam Win xp Home...
Hebben jullie ook soms zulke grote temporary dirs?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Door veel te internetten, te downloaden etc. en weinig op te ruimen, kunnen temp directories snel erg groot worden. Eén avondje internetten leverde bij mij al snel een temp. internet files directory van ongeveer honderd mb op (en windows ruimt dat ook niet zelf op, nee dat moet de gebruiker doen 8)7 ). Ook zetten programma's als winzip hun net ge-unzipte bestanden in de windows\temp directory. Als je grote programma's in- en uit aan het zippen bent, kan het al snel redelijk vol gaan zitten.

Als ik jouw was zou ik een simpel batch bestandje maken wat automatisch de temp mappen schoon maakt. In de Computer!Totaal van deze maand staat een artikel over het opruimen. Hier staat ook het volgende in:
Open Kladblok en plaats de volgende regels in het document:
@echo off
cd\
cd windows\temp
echo J | del *.*
cd\
cd software\temp
echo J | del *.*
[...]
Hubt u een Engelse versie van Windows XP, dan vervangt u de J (van 'Ja') door een Y (van 'Yes'). Sla het bestand tot slot op als Opruiming.bat. (Let op dat de naam niet eindigt op debestandsextensie .txt!)
Dit zou volgens mij moeten helpen. Ook het regulier draaien van de al eerder genoemde schijfopruiming kan ruimte tekorten voorkomen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Jaja thx, batchbestandjes kan ik ook wel maken maar ik ruim mijn ie files regelmatig op en ik had wel wat geunzipt (ut demo etc.) maar 20 gig??? daar verschoot ik even van...
(bedankt voor het batchbestand ideetje!)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Graag gedaan ;) . Gewoon bij het opstarten van windows die batch laten draaien, dan heb je de komende tijd geen last meer van een volle harde schijf.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

wat voor verbinding heb je thuis joh, maybe gehacked ofzo :/

edit: kijk voor de gein eens in je services lijst wat je allemaal hebt draaien :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 11:50 ]