Toon posts:

CD-Keys

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ervoor dat de producenten van software/games de cd-key maar voor de afwisseling op de CD zelf moeten drukken. Hebben we gelijk niet meer van die " Ik heb dat spel legaal gekocht, maar ik ben mijn cd-key kwijt " topics. :)

Gaarna wil ik jullie mening horen over mijn standpunt.
CD-Keys op CD's drukken. Ja of Nee, en waarom wel/niet. :)

Bij voorbaat dank.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 15:36 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Omdat de CD Key te maken heeft met een licentie. De CD op zich is niks waard maar je betaalt voor "het gebruik van" het spel.

Dus als je CD kapot gaat, zou meteen je licentie weg zijn en heb je niks meer. Nu kan je dan gewoon een kopie gebruiken oid.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Te duur denk...
Dan zouden ze voor iedere CD weer dat apparaat moeten afstellen die de verf (of wat dan ook) erop spuit. En een sticker op een CD plakken vind ik minders...

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mja, wat boeit de gamefabrikanten het nou of iemand z'n key kwijt is geraakt? Tijdens de installatie moet je dan alleen maar de CD eruit halen wat ook weer irritant is. Ook leen je een CDtje zo wat minder snel uit, alhoewel dat een voordeel is aan de kant van de gamefabrikanten natuurlijk. ;)
Mij maakt het dus weinig uit, ik denk dat ze het nu gewoon op deze manier doen omdat het makkelijker en evt. goedkoper is. :)

🌞🍃

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:55
idd, dan zou je de hele tijd die cd eruit moeten halen, is ook niet echt prettig :P
een cd uitlenen zou ikzelf dan ook nooit meer doen, aangezien dat de cd-key dan wel heel makkelijk over te schrijven zou zijn

en verder, ach, ik vind het wel goed zo :)

Verwijderd

Crash-Override schreef op 27 April 2003 @ 15:56:
idd, dan zou je de hele tijd die cd eruit moeten halen, is ook niet echt prettig :P
Moet je de CD-key dan zo vaak invoeren? :?

• Crash
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 15:58:
[...]

Moet je de CD-key dan zo vaak invoeren? :?
neej, telkens aan het begin na het starten van de setup
sorry, vorige post was een beetje onhandig getyped :P

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-02 09:57
mij maakt het niet uit, ik raak mijn boekje tohc niet kwijt hoop ik ( * Crysania klopt even af )

maar dan moeten ze wel zoals hier boven iemand al zei, elke cd anders printen, want een stickertje op een cd lijkt me ook niet alles

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01 14:43

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Te duur is IMO beetje stierenschijt, kijk naar de actie van Coca-cola light, met zon creditcard actie, zit er onder de dop stukje plastic met een code erop, en de cola is er niet duurder van geworden, dus de kostprijs lijkt me geen probleem me dunkt.

maar wat dan wel, een interessante vraag.

- Hebben publishers geen "zin" om het erop te drukken omdat de productie vertraagd wordt oid?

- Is het technisch niet haalbaar??

- Zijn stikkers het handigst omdat dergelijk materiaal van tevoren gedrukt kan worden, zelfs als het spel nog niet af is, en ze zo dus alleen nog de cd's hoeven te maken, en dat ze daarop niet ook nog hoeven te printen.

ik weet t niet, mij lijkt het niet onmogelijk om die keys erop te drukken, maar ja, ze zullen vast een goede reden hebben :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
nu printen ze het op het boekje, een soort stempel.
op een cd gaat dat niet zo makkelijk, omdat gewone inkt niet zo goed plakt bvb.
je cdkey zou maar een eraf geveegd zijn :P

TheS4ndm4n#1919

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
Volgens mij gaan ze binnekort iets nieuws doen, dat elke cd-key bij een bepaalde cd hoort. Dus dat ie de key die jij intoetst vergelijkt met iets wat op de cd zelf staat geschreven. Dus dat het te duur is, is geen argument.

Ik vind het nogal onhandig om iedere keer dat je installeert je cd eruit te moeten slopen. Dus gewoon op het boekie houden

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• kamerplant
  • Niet online
Bizzarro schreef op 27 April 2003 @ 16:08:
Te duur is IMO beetje stierenschijt, kijk naar de actie van Coca-cola light, met zon creditcard actie, zit er onder de dop stukje plastic met een code erop, en de cola is er niet duurder van geworden, dus de kostprijs lijkt me geen probleem me dunkt.
Dat argument van jouw is ook poep :P
Dat van Coca Cola is gewoon een reclame actie. Als er reclame campanges voor producten aan de gang zijn maken ze dan niet tijdelijk het product duurder. Maar bij het bepalen van de prijs in het begin wordt er rekening mee gehouden met reclamecampanges. Misschien is het door die plastic stukjes wel iets duurder, weet jij veel. :P
Hyp3rman schreef op 27 April 2003 @ 16:15:
Volgens mij gaan ze binnekort iets nieuws doen, dat elke cd-key bij een bepaalde cd hoort. Dus dat ie de key die jij intoetst vergelijkt met iets wat op de cd zelf staat geschreven. Dus dat het te duur is, is geen argument.

Ik vind het nogal onhandig om iedere keer dat je installeert je cd eruit te moeten slopen. Dus gewoon op het boekie houden
Is dat een stelling of weet je dat? :+
En waarom zijn de kosten geen argument? Als ze een halve euro (ik noem maar wat..) per product kunnen besparen is dat bij duizenden producten toch aardig wat.
Bij wat jij noemt vraag ik me af: Wat is het voordeel hiervan?

Bij de andere manieren vraag ik me ook af, wat is het voordeel ervan tegenover de simplele manier om het op een boekje te drukken?
Ik denk dat die er toch weinig zijn. :?

🌞🍃

• Hyp3rman
Ik denk dat als ze elke cd uniek maken, dat het dan best gauw afgelopen is met de warez, mits ze natuurlijk ook zoiets doen als microsoft met winxp doet.

• kamerplant
  • Niet online
Hyp3rman schreef op 27 April 2003 @ 16:30:
Ik denk dat als ze elke cd uniek maken, dat het dan best gauw afgelopen is met de warez, mits ze natuurlijk ook zoiets doen als microsoft met winxp doet.
Oh, dat wordt toch zo gekraakt.
De meeste games gebruiken momenteel al de beste (en enige werkende..) kopieerbeveiliging: CDkeys, waardoor je niet online kunt spelen zonder key.

🌞🍃

Verwijderd

Alles is te omzeilen

edit: te laat :/

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 16:44 ]

• Hyp3rman
Ja dat klopt. Maar een groot deel van de users (waaronder ik dus) vindt het waarschijnlijk te veel moeite om allemaal ftp's en warez hideouts te gaan afzoeken enzo. Ik spring dan liever ff op me fiets en koop het spel.

Maar het moet natuurlijk niet te gek worden met rare chips enzo.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

RocketKoen schreef op 27 april 2003 @ 16:08:
nu printen ze het op het boekje, een soort stempel.
op een cd gaat dat niet zo makkelijk, omdat gewone inkt niet zo goed plakt bvb.
je cdkey zou maar een eraf geveegd zijn :P
De CD-key wordt door veel fabrikanten al op de cd zelf gedrukt. Ik heb bijvoorbeeld een tv-kaar van Pinacle en daar staat de key "gewoon" op de cd. Idd een beetje irritant als je gaat installeren (cd er in, setup, cd er uit, cd er in, installeren), maar je hebt inderdaad niet het probleem dat je de key kwijt bent. Ik stem dus voor het drukken van de cd-key op de cd zelf.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Hahn
  • Laatst online: 00:44
Wat dacht men van een cdkey in het boekje én ook op de CD zelf. Maar dan als in een bestandje, niet gedrukt met inkt op de CD. Zo hoef je de CD er niet eruit te halen om de cdkey te vinden, maar open je alleen een (txt)bestandje.
Een cdkey alleen op de CD zou het jatten van cdkeys ook een stuk moeilijk maken, het is natuurlijk wel te zielig voor woorden dat mensen cdkeys gaan jatten van spellen die in de winkel liggen, maar helaas gebeurd het wel en zou het zo voorkomen kunnen worden.

The devil is in the details.

Verwijderd

DataBeest schreef op 27 april 2003 @ 16:40:
[...]

Oh, dat wordt toch zo gekraakt.
De meeste games gebruiken momenteel al de beste (en enige werkende..) kopieerbeveiliging: CDkeys, waardoor je niet online kunt spelen zonder key.
dat klopt ook niet helemaal, zoals de meeste mensen weten is het nu ook mogelijk om bijna elk spel te spelen met een illegale key. Ze hebben nu servers draaien die de key-check van de offi. server overnemen maar dan op zo'n manier dat je wel gewoon op de legale servers kan blijven spelen. Dus dat je niet op een 'illegale key-server' hoeft te spelen met minder gamers.

Maar zelf vind ik de key in het boekje prima eigenlijk. Op de cd zelf zou erg irritant zijn omdat je dan de cd weer uit je cd-rom speler moet halen. Ze zouden wel bij games met meer dan 1 cd de key op de 2e cd kunnen zetten.
MaRc0 schreef op 27 April 2003 @ 17:07:
Wat dacht men van een cdkey in het boekje én ook op de CD zelf. Maar dan als in een bestandje, niet gedrukt met inkt op de CD. Zo hoef je de CD er niet eruit te halen om de cdkey te vinden, maar open je alleen een (txt)bestandje.
Een cdkey alleen op de CD zou het jatten van cdkeys ook een stuk moeilijk maken, het is natuurlijk wel te zielig voor woorden dat mensen cdkeys gaan jatten van spellen die in de winkel liggen, maar helaas gebeurd het wel en zou het zo voorkomen kunnen worden.
dan zal niet gaan, moeten ze elke cd apart branden, wordt een beetje duur dan :+

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 17:22 ]

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01 14:43

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

DataBeest schreef op 27 April 2003 @ 16:28:
[...]

Dat argument van jouw is ook poep :P
Dat van Coca Cola is gewoon een reclame actie. Als er reclame campanges voor producten aan de gang zijn maken ze dan niet tijdelijk het product duurder. Maar bij het bepalen van de prijs in het begin wordt er rekening mee gehouden met reclamecampanges. Misschien is het door die plastic stukjes wel iets duurder, weet jij veel. :P
dat was mijn punt niet helemaal, het ging mij erom dat ze bij zon actie op die stukkies plastic codes erop drukken, zonder dat hierbij de kostprijs oid omhoog gaat, en dat het dus mogelijk is om ook op cd's te drukken. (lijkt me makkelijker als op zon stukkie plastic van 1.5 cm doorsnee)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Bizzarro schreef op 27 april 2003 @ 17:24:
dat was mijn punt niet helemaal, het ging mij erom dat ze bij zon actie op die stukkies plastic codes erop drukken, zonder dat hierbij de kostprijs oid omhoog gaat, en dat het dus mogelijk is om ook op cd's te drukken. (lijkt me makkelijker als op zon stukkie plastic van 1.5 cm doorsnee)
Zo'n stukkie plastic met code is niet uniek en kost (veel) minder dan een cent. Overigens gaat de kostprijs (dus) wel omhoog van zo'n actie, maar niet veel - alleen zullen ze de verkoopprijs (!= kostprijs, duh :)) natuurlijk niet verhogen, dan valt het nut van de actie een beetje weg :D

CD-keys zijn wel uniek. Kosten per CD stempelen schat ik op een paar cent - een duppie, hooguit - iig niets om als fabrikant van wakker te liggen op een verkoopprijs van 40 euro of hoger.

Voor of tegen? Geen mening, maar "ik ben mijn CD-key kwijt"-topics als argument zullen de fabrikanten *niet* in overweging nemen :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• unfor
  • Laatst online: 21-01 17:46
op boekje vind ik prima, zolang de winkel ze maar niet in de hoesjes houd.
het domste vind ik die stickertjes in het hoesje, die zijn zo over te pennen.
laatst zag ik ook zo'n klootzak, kan ik me zo kwaad om maken.

Verwijderd

unfor schreef op 27 April 2003 @ 17:46:
ja is nogal lullig voor iemand die zo'n cd-rom later weer koopt. Maar goed aan legale key's komen is natuurlijk ook zeer makkelijk tegenwoordig

Verwijderd

Topicstarter
He, ik keek net even voor de grap op een spindel lege cd's, enne, in de binnenring van die cd's zeg maar, daar staat (zo lijkt het wel) in een matrix-achtige-printer stijl een serienummer gemerkt. Elke cd heeft een ander nummertje. Misschien kunnen ze dit serienummer combineren met een aparte geprinte key op een hoesje, en deze twee samen vormen je key. (Nog mooier zou zijn, een progje die met een algoritme die 2 dingen calculeert, en daar een key op baseerd ofzo :P)

Verwijderd

unfor schreef op 27 april 2003 @ 17:46:
dan pak je hem toch aan? :?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-02 16:08

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Waar ik nog steeds op wacht is tot een spel fabrikant de key's online gaat verkopen.

Bijvoorbeeld half-life, als ik daar voor 5 euro een cdkey kan kopen, dan hoef ik de software niet te kopen, maar download ik die ergens. Ik betaal er dan wel voor (voor die key) maar de fabrikant heeft geen kosten voor cd, boekje, transport etc.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

ironx schreef op 27 april 2003 @ 15:37:
Te duur denk...
Dan zouden ze voor iedere CD weer dat apparaat moeten afstellen die de verf (of wat dan ook) erop spuit. En een sticker op een CD plakken vind ik minders...
Dat dacht ik toch niet je dacht toch niet dat ze voor iedere serial die ze bijvoorbeeld op de achterkant van het hoesje drukken de machine opnieuw instellen dat gaat dus echt allemaal vanzelf hé dat kun je dus ook echt wel met de CD's doen..
Crash-Override schreef op 27 April 2003 @ 15:56:
een cd uitlenen zou ikzelf dan ook nooit meer doen, aangezien dat de cd-key dan wel heel makkelijk over te schrijven zou zijn

en verder, ach, ik vind het wel goed zo :)
Dan druk je dezelfde serial niet alleen op het cd'eetje maar ook op het hoesje :p het enige nadeel daarvan is dat je precies het goeie cd'eetje bij het goeie hoesje moet zoeken 8)7 ook niet echt handig dus maargoed nouwja daar valt vast wel iets op te bedenken.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Kees schreef op 27 april 2003 @ 19:46:
Waar ik nog steeds op wacht is tot een spel fabrikant de key's online gaat verkopen.

Bijvoorbeeld half-life, als ik daar voor 5 euro een cdkey kan kopen, dan hoef ik de software niet te kopen, maar download ik die ergens. Ik betaal er dan wel voor (voor die key) maar de fabrikant heeft geen kosten voor cd, boekje, transport etc.
En de mensen die geen breedband internet hebben dan? nee das lekker handig.. niet dus en ga maar na even Metal Gear Solid downloaden (is dacht ik zo 8 gb) die heb je dus echt niet in een half uurtje binnen met 100mb/s duurt dat al veel en veel te lang...

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• PromWarMachine
  • Laatst online: 03-02 18:01

PromWarMachine

Forsaken Archer

Kees schreef op 27 April 2003 @ 19:46:

Goede oplossing, die komt nog wel eens. Alleen zijn mensen nu vaak te wantrouwend om iets aan te schaffen via internet. Dit zie ik tenminste in mijn eigen omgeving gebeuren. Dan daarbij zie ik oma nog geen spelletjes online kopen voor haar kleinkinderen. Het publiek in de winkel is nu eenmaal groter.

Je zou dan kunnen kiezen om beide methoden aan te bieden, maar dan is het voor de fabrikant niet meer rendabel...

Dat idee van CD-keys op de CD drukken vind ik niet handig. Een CD mag dan een langere levensduur hebben dan een diskette, ook een CD kan kapot gaan. De fabrikant stuurt je een nieuwe cd, tsja, dan heb je wel 2 key's voor hetzelfde geld...

Bij gebrande cd's zie je het wel eens, dat de keys op de cd staan, echt onhandig. Heb je net een gloednieuw spel, moet je eerst een 30 karakters tellende code opschrijven 8)7

Dividend for Starters

• FatalError
  • Laatst online: 04:01
Bij Tribes 2 kreeg je n key waarmee je je op internet moest registreren. Na dat registreren is de key niks meer waard en moet je met je username en password inloggen als je online gaat spelen. De perfecte kopieerbeveiliging :)
(Meesterlijk goed spel trouwens, dat Tribes 2)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-01 14:15
FatalError schreef op 27 April 2003 @ 20:40:
Bij Tribes 2 kreeg je n key waarmee je je op internet moest registreren. Na dat registreren is de key niks meer waard en moet je met je username en password inloggen als je online gaat spelen. De perfecte kopieerbeveiliging :)
oeps.... is dat echt zo? dan hoop ik maar dat ik die naam+pass nog weet :D

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Waarom zouden ze zo goedkoop CD keys verkopen?

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_

Cd-Keys online lijkt me ook wel het beste mjah. Net zoals spellen kopen online.
Van mij mogen ze dat wel groter gaan aanpakken. Ik betaal liever 25 euro om een spel te downloaden, en dan brand ik het zelf, dan dat ik voor 50 euro de deur uit moet, en ook nog eens zit met een zooi hoesjes/papier waar ik geen konijn aan heb. :D (ohjah, en er is weer een man-in-the-middle ge-elimineerd) na als bij die dellwinkel reclame. hehe. No more dimension plus! enzo. Tsja nu nog wachten tot dat ook met hardware kan.. :9~

Verwijderd

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op 27 April 2003 @ 20:58:
[...]

Waarom zouden ze zo goedkoop CD keys verkopen?
(

Half-Life ligt op dit moment bij Intertoys (incl DVD doosje+key :P) te koop voor 10 hele euro's.. :D

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:04
Ja maar halflife is ook al wat jaartjes oud en wordt toch wel verkocht. (het is immers een big-hit) Wat ik niet snap van je is dat je zegt dat je voor 50 euro niet naar buiten wilt om je spel te halen omdat je er dan een hele zooi papier enzo bij krijgt. Volgnes mij he.. is dat nou juist de 'magie' van een gekocht spel. Dat je dat lekker in je kast kunt zetten en aan iederee nkunt laten zien van HE, ik heb een nieuw spel. Toegegeven het is handiger om een image op je schijf te hebben zodat je niet hoeft te zoeken naar je cd'tjes maar het is wel fijn dat als je harde schijfje (of je cd-r'tje) dood gaat je nog een echte cd hebt waarvan je het kunt installeren .. Een normale cd gaat immers stukken langer mee dan een cd-r schijf.

----
dan zou je de hele tijd die cd eruit moeten halen, is ook niet echt prettig
Dit vind ik nou zo'n flauwe smoes/excuus. Je kunt toch ook dat nummer ffkes op een blaadje schrijvne en dan bij de install overtypen of is dat teveel moeite?

Strava | AP | IP | AW

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Da Monkey schreef op 28 April 2003 @ 11:35:
maar het is wel fijn dat als je harde schijfje (of je cd-r'tje) dood gaat je nog een echte cd hebt waarvan je het kunt installeren .. Een normale cd gaat immers stukken langer mee dan een cd-r schijf.
Spellen van 10 jaar terug speel je toch niet meer? 5 jaar houdt een CD-R het wel uit.

• Hahn
  • Laatst online: 00:44
Wekkel schreef op 28 April 2003 @ 11:41:
[...]

Spellen van 10 jaar terug speel je toch niet meer? 5 jaar houdt een CD-R het wel uit.
Waarom zou je spellen van 10 jaar terug niet meer spelen? Als het een heel verslavend spel is kan dat best. En ik vind dat een cd, maakt niet uit wat voor merk of soort, het gewoon minimaal 10 jaar uit moet houden. Je hebt er voor betaald en dan moet ie niet zomaar kapot gaan omdat je 'm een aantal keer in je CDRomspeler hebt gedaan.

The devil is in the details.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-02 15:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Da Monkey schreef op 28 April 2003 @ 11:35:
Dit vind ik nou zo'n flauwe smoes/excuus. Je kunt toch ook dat nummer ffkes op een blaadje schrijvne en dan bij de install overtypen of is dat teveel moeite?
Eerst op een blaadje schrijven? Is het dan niet makkelijker dat de producent dit al heeft gedaan? Hij zou het bijvoorbeeld gewoon op de handleiding kunnen drukken... He, verrek, dat gebeurt nu al :+

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Even gauw een testje gedaan met wat oude demo cd-roms uit PC-zone, enne, de oudste is van 1995, alle data is nog 100% ok.. Dat zegt wel iets. :) Tegenwoordig met de betere kwaliteit van CD's moet dat nog langer meegaan. Anyway, ze lagen gewoon in hun originele doosje, op mijn kamer waar het meestal een graad of 28 is.. ohjah vochtigheid is 25-45% rel. meestal hierzo.

edit:

De zon scheen ook nog wel eens af en toe flink op die racks met cd's. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 11:53 ]

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Wel nuttig eigenlijk maar denk te duur en je moet er apparatuur voor hebben!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 19:34:
He, ik keek net even voor de grap op een spindel lege cd's, enne, in de binnenring van die cd's zeg maar, daar staat (zo lijkt het wel) in een matrix-achtige-printer stijl een serienummer gemerkt. Elke cd heeft een ander nummertje. Misschien kunnen ze dit serienummer combineren met een aparte geprinte key op een hoesje, en deze twee samen vormen je key. (Nog mooier zou zijn, een progje die met een algoritme die 2 dingen calculeert, en daar een key op baseerd ofzo :P)
Lol jij zit er al tot aan je nek in hoor ik alweer ...of bedoel je geen gen :) ?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-02 10:48

Demo

Probleemschietende Tovenaar

FatalError schreef op 27 April 2003 @ 20:40:
Da's ook lekker als iemand die key heeft overgeschreven voor jij het spel koopt.. heb je een waardeloos spel gekocht :( En als je 't spel later nog wil verkopen, zit de koper vast aan jou username, ook niet echt fantastisch :/

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• FatalError
  • Laatst online: 04:01
Da's ook lekker als iemand die key heeft overgeschreven voor jij het spel koopt.. heb je een waardeloos spel gekocht
Dat is met andere spellen zoals half-life ook zo.
Als dat het geval is heb je natuurlijk recht op n nieuwe.
De username waarmee je inlogt hoeft niet dezelfde te zijn als waarmee je speelt. Bovendien kunnen het wachtwoord en e-mail-adres wat bij de username horen verandert worden.

[ Voor 29% gewijzigd door FatalError op 28-04-2003 17:34 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik vind Cd - Keys zo NUTTELOOS op alleen single player games. Neem nou bijvoorbeeld THE SIMS wat kun je met die Cd-key ? ja 2 patches downloaden. Die haal je dan ook weer illegaal van het internet.
Naja het lijkt mij erg kut om steeds te kijken naar je key. Koop je een game, douw je hem erin moet je weer key invoeren, cd eruit , key opschrijven, key niet goed overgeschereven :P, opnieuw beginnen. Laaste zou wel errug krom zijn :P

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:15
Kees schreef op 27 April 2003 @ 19:46:

Dat zou echt ideaal zijn. Je haalt trouwens precies een goed voorbeeld erbij. Laatst in Deventer en in Eindhoven in het centrum alle winkels die ik wist afgegaan voor Halflife. Alleen bij de Dynabyte in Deventer hadden ze 'm nog maar te duur (voor halflife + mod die ik niet wil).

Online hadden ze dus al geld aan me kunnen verdienen :)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
ls er nog iemand een RT2: 2nd century uitbreiding heeft? Zouden ze aan mij zo kunnen verkopen, ook zonder doosje. En ik denk dat je op die manier als fabrikant voor weinig kosten toch nog sales van oude titels kunt krijgen. Legale equivalent van abandonware, zeg maar. Sterker nog: zeg gewoon dat je de download maar via KaZaa moet doen, en strijk alleen het geld op. [/offtopic]

Het is inderdaad een beetje vreemd om zoiets een CD-key te noemen: Het heeft eigenlijk niets met de CD te maken (dat stuk plastic wat je kunt vastpakken), alleen met de bits daarop. Alleen, als je op elke CD een stukje unieke code wil zetten dan moeten het allemaal CD-Rs worden. De productie daarvan is heel veel duurder dan van gewone CDs, vooral omdat je er een paar minuten over doet om een CD-tje te bakken. Als Microsoft dan 10 miljoen XP CDs zou willen bakken in twee weken, dan hebben ze dus 10000000/(2*7*24*60/3) = 1500 CD-writers nodig :)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

MSalters schreef op 28 April 2003 @ 20:54:
ls er nog iemand een RT2: 2nd century uitbreiding heeft? Zouden ze aan mij zo kunnen verkopen, ook zonder doosje. En ik denk dat je op die manier als fabrikant voor weinig kosten toch nog sales van oude titels kunt krijgen. Legale equivalent van abandonware, zeg maar. Sterker nog: zeg gewoon dat je de download maar via KaZaa moet doen, en strijk alleen het geld op. [/offtopic]

Het is inderdaad een beetje vreemd om zoiets een CD-key te noemen: Het heeft eigenlijk niets met de CD te maken (dat stuk plastic wat je kunt vastpakken), alleen met de bits daarop. Alleen, als je op elke CD een stukje unieke code wil zetten dan moeten het allemaal CD-Rs worden. De productie daarvan is heel veel duurder dan van gewone CDs, vooral omdat je er een paar minuten over doet om een CD-tje te bakken. Als Microsoft dan 10 miljoen XP CDs zou willen bakken in twee weken, dan hebben ze dus 10000000/(2*7*24*60/3) = 1500 CD-writers nodig :)
Ik volg je laatste berekening niet helemaal... 24 uur is 1 dag, 7 dagen is 1 week, de 2 zal wel voor 2 weken staan. Maar de 60/3 :?

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Degene die de CD-Key heeft "uitgevonden" [Sierra @ HalfLife¿] is nu in ieder geval *ENORM* rijk als hij er een goed patent op heeft ;)

Een CD-Key samen met file-hashes [C&C: Generals] en iemand met een illegale kopie kan niet meer online spelen [waar wwn groot deel van de games tegenwoordig om gaat ;)] op officiele servers.
Tuurlijk kun je via een VPN server wel lan-games gaan doen om zo cd-key te omzeilen, maar dat is zo enorm beperkt dat dat niet echt opschiet...

* StarLite denkt dat Cd-Keys een enorme boost zijn geweest voor de game-industrie. bijv: UT2K3 / Battlefield / HL[!] zouden *NOOIT* zoveel zijn verkocht zonder CD-Key.

Om de Key op een CD te drukken: Sjah, of het zo werkt weet ik niet. Je raakt een CD volgens mij net zo snel kwijt als het boekje/doosje, aangezien je mestal de cd *IN* het doosje doet. :?

[ Voor 15% gewijzigd door StarLite op 29-04-2003 00:40 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• StarLite
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Dat is het hele Idee achter "Steam". Je download het spel voor XX euro/dollar en vervolgens krijg je per mail oid je key toegestuurd.

edit:

Dat had dus een edit moeten zijn, ik ga maar eens :z

[ Voor 11% gewijzigd door StarLite op 29-04-2003 00:43 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

PromWarMachine schreef op 27 april 2003 @ 19:51:
[...]

Goede oplossing, die komt nog wel eens. Alleen zijn mensen nu vaak te wantrouwend om iets aan te schaffen via internet. Dit zie ik tenminste in mijn eigen omgeving gebeuren. Dan daarbij zie ik oma nog geen spelletjes online kopen voor haar kleinkinderen. Het publiek in de winkel is nu eenmaal groter.
idd, hier in de buurt durft ook niemand iets aan te kopen op Inet, sinds een of andere gek hier nooit zijn pakketje heeft gehad. Maar dat van die cd-keys is toch onzin. Der zijn zat sites waar je die vanaf kunt halen en ook irc chans, of zo. Maar tis wel een guy Idee om de cd-key te kopen ipv de cd..Krijg je ook geen gezeik met Bumadinges 8)7

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 23:36:
Ik volg je laatste berekening niet helemaal... 24 uur is 1 dag, 7 dagen is 1 week, de 2 zal wel voor 2 weken staan. Maar de 60/3 :?
60 min/uur en 3 min/CD.

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 20:55
Heb wel een ander idee voor een beveiliging, die dus moeilijk te kopieren is. Het is helaas niet meer te implementeren.
Als je nou een soort van milliscule kartelrand op de cd plaatst. Een laser aan de zijkant van de cdromdrive kan die aflezen. Dat is toch niet na te bouwen

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dj_Neo_Ziggy schreef op 29 April 2003 @ 14:26:
Heb wel een ander idee voor een beveiliging, die dus moeilijk te kopieren is. Het is helaas niet meer te implementeren.
Als je nou een soort van milliscule kartelrand op de cd plaatst. Een laser aan de zijkant van de cdromdrive kan die aflezen. Dat is toch niet na te bouwen
Waarom is het niet meer te implementeren?
En ik denk niet dat die kartelrand goed is voor de weerstand van de CD. En aan de specs zal die al helemaal niet voldoen.

• HielkeJ
  • Niet online
Dj_Neo_Ziggy schreef op 29 april 2003 @ 14:26:
dan moet je wel heel voorzichtig met je CD doen :(

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 20:55
Nee, die kartel rand moet zo klein zijn, net zoals er wat op de cd zelf staat. Dus een soort signature. Die ook gelezen word.

Volgens mij moet dat niet zo'n probleem zijn. Alleen de laser aan de zijkant van de cdrom speler om te lezen word ff moeilijk. Tenzij je er een spiegeltje naast plaats.

De omtrek van een cdtje 38cm, als je daar 1 spoor op zet met 1tjes en 0tjes, daar moet toch wel genoeg ruimte op kunnen staan om het een en ander op kunnen zetten.

[ Voor 64% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 29-04-2003 15:07 . Reden: Ik draaf ff door ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Pagina: 1