Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke voedingsdraad gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-11 10:53
Ik heb een nieuwe kast en hier zit een ovaal gat in de voorkant. Deze heb ik afgedicht met een plexiglas kunstwerkje. Alleen vond ik net een oude fietsverlichting. JE weet wel, zo'n een die je los op je fiets doet en dan op batterijen werkt.

Mijn bedoeling was om deze aan te sluiten op de led van de HD. Dus als de HD dan gebruikt wordt, dan gaan deze leds dus branden. Alleen op de huidige config brandt er dus maar 1 led en met die nieuwe set gaan er 4 branden. Kan ik dit zomaar aansluiten? Of kom ik dan in problemen.

Met andere woorden, kan je de voeding van je HD led gebruiken om aan te sluiten op een fietslichtje.

Ik zal zo spoedig mogelijk de fotos plaatsen van de case mod. Advies is altijd welkom.

Gr. dagizmo

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
FIets lichtje werkt vaak op 2 batterijen van ieder 1,5 volt. Das samen 3 omdat ze in serie staan. (correct me if i'm wrong)

Voeding levert 12 volt, dus je moet iig een aantal weerstandjes gaan gebruiken maar ik denk niet dat het mogelijk is

[ Voor 39% gewijzigd door Kawaii op 27-04-2003 15:42 ]

• Res-q
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

An00bis schreef op 27 april 2003 @ 15:41:
FIets lichtje werkt vaak op 2 batterijen van ieder 1,5 volt. Das samen 3 omdat ze in serie staan. (correct me if i'm wrong)

Voeding levert 12 volt, dus je moet iig een aantal weerstandjes gaan gebruiken maar ik denk niet dat het mogelijk is
Correct, cause wrong :+
Hij wil zijn hd-led gebruiken, en deze werkt op een standaard led-voltage (+/- 2 volt). Dit komt rechtstreeks uit je mobo, er zit een voorschakelweerstand om op je mobo.

Omdat je een hoger voltage nodig hebt dan je mobo levert, zul je dit moeten versterken, dit kun je het best doen met een opto-coupler. Ik zal ff een schema zoeken.

en zo is het voorspeld!

• dagizmo
An00bis schreef op 27 April 2003 @ 15:41:

Het werkt inderdaad op 2 batterijen en 3 volt in serie ja. Maar 12 volt? Werkt dan die led ook op 12 volt? Want de voeding komt van het mobo of, richting de HD en daartussen gesplitst naar de LED van de HD.

Stel dat ik het ga aansluiten om te testen, is er dan een risico dat de HD poef zegt, of is er in principe geen risico? Ik wil namelijk niet mijn nieuwe HD opblazen.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
nog simpeler is gewoon een transistor natuurlijk...
dagizmo schreef op 27 april 2003 @ 15:50:
[...]

Het werkt inderdaad op 2 batterijen en 3 volt in serie ja. Maar 12 volt? Werkt dan die led ook op 12 volt? Want de voeding komt van het mobo of, richting de HD en daartussen gesplitst naar de LED van de HD.

Stel dat ik het ga aansluiten om te testen, is er dan een risico dat de HD poef zegt, of is er in principe geen risico? Ik wil namelijk niet mijn nieuwe HD opblazen.
Nee, je HDD led werkt op 2 volt (ongeveer), transistor trapje er tussen, een spannings regelaar en voila, je kan je fantastische fiets lichtjes aansturen

[ Voor 87% gewijzigd door OverSoft op 27-04-2003 15:53 ]

• dagizmo
OverSoft schreef op 27 April 2003 @ 15:52:
nog simpeler is gewoon een transistor natuurlijk...

[...]

Nee, je HDD led werkt op 2 volt (ongeveer), transistor trapje er tussen, een spannings regelaar en voila, je kan je fantastische fiets lichtjes aansturen
Oke, en dan transistor trapje en een spanningsregelaar. Daar heb ik geen verstand van. Waar kun je deze kopen? Welke eisen en hoe worden deze aangesloten?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Als je er geen verstand van hebt, is het wellicht beter als je er eerst eens wat over gaat lezen.
Dan snap je ook wat je gaat doen en wat je verkeerd doet als het misgaat.

Verder ben je niet de eerste met dit (redelijk omslachtige) idee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.