Linksys router + MSN File transfer

Pagina: 1
Acties:

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Goed, jullie denken misschien: zucht alweer een file transfer topic, lees de faq over portmappings.

Welnu, uiteraard heb ik dat al meerdere keren gedaan, gegoogled op verschillende termen en er komt steeds hetzelfde antwoord uit:
Open poorten 1863, 5190 en 6891-6900 en 6901.
En wat ik ook doe het werkt niet.. Als ik ze gewoon onder Port Forwarding opgeef en laat forwarden naar mijn pc werkt het niet. Toen ik ze onder Port Triggering zette, werkte het 2 dagen en daarna was het mysterieus genoeg gewoon uit met de pret en ik krijg het dus op geen enkele manier meer aan de praat.
Ik had vanochtend een helder moment door mijn pc even in de DMZ te plaatsen, waarop het wel werkte. Toen ik 5 minuten later weer een bestand naar dezelfde persoon wilde sturen, ging het weer onherroepelijk mis.

Zoals jullie begrijpen drijft deze router mij nu dus tot waanzin. :X :? :X

Specificaties:
Linksys BEFW11S4 4-port switch + Wireless Accesspoint router
Firmware versie: 1.44.2, Dec 20 2002
PC's draaien WindowsXP, de ene PC heeft MSN 5 en de ander 4.7 en het werkt op beide pc's niet.

Nou is mijn vraag:
Heeft er iemand dit ooit werkend gekregen op een BEFW11S4?

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 16:32
heb ook een linksys en werkt hier prima :S dus denk niet dat je het in je linksys moet zoeken

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
insan1ty schreef op 27 April 2003 @ 15:22:
Zoals jullie begrijpen drijft deze router mij nu dus tot waanzin. :X :? :X

Specificaties:
Linksys BEFW11S4 4-port switch + Wireless Accesspoint router
Firmware versie: 1.44.2, Dec 20 2002
PC's draaien WindowsXP, de ene PC heeft MSN 5 en de ander 4.7 en het werkt op beide pc's niet.

Nou is mijn vraag:
Heeft er iemand dit ooit werkend gekregen op een BEFW11S4?
Het werkt hier perfect, je moet alleen even kijken of Upnp aan staat, dan moet het gewoon standaard werken!! Hier wel tenminste, en ik heb dezelfde router als jij..

[ Voor 36% gewijzigd door Br@m op 27-04-2003 15:30 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb een E-Tech Router en bij mij werht het ook niet. Heb ook alles ingesteld volgens de FAQ, maar ik kan geen bestanden wegsturen met MSN Messenger.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• insan1ty
Br@m schreef op 27 April 2003 @ 15:29:
[...]

Het werkt hier perfect, je moet alleen even kijken of Upnp aan staat, dan moet het gewoon standaard werken!! Hier wel tenminste, en ik heb dezelfde router als jij..
Heb jij uPnP ook geinstalleerd op je pc?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
insan1ty schreef op 27 April 2003 @ 15:32:
[...]

Heb jij uPnP ook geinstalleerd op je pc?
Staat standaard aan bij mij in Windows XP, en msn werkt goed..

Upnp in je router ook aanzetten hè! Staat onder pasword

[ Voor 13% gewijzigd door Br@m op 27-04-2003 15:37 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• insan1ty
Br@m schreef op 27 April 2003 @ 15:35:
[...]

Staat standaard aan bij mij in Windows XP, en msn werkt goed..

Upnp in je router ook aanzetten hè! Staat onder pasword
Nou ik zal ff zeggen wat mijn bevindingen zijn betreffende uPnP...
Ook dat werkte niet. [verrassiiing!!]

Ik heb geen idee waarom, ik had Enable uPnP services aangezet om het eens te proberen, maar ook dat mocht niet baten. Ik wist inderdaad dat MSN uPnP ondersteunde maar ja, het werkte niet.

Het is toch een bug in MSN, althans het staat bij hun onder Known Issues. Ik begrijp niet waarom ze er dan geen patch voor maken.. [Okee dan krijg je van die dingen van versies die niet compatible zijn enzo maar goed, dat ze tenminste laten zien dat ze er iets aan willen doen]

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Br@m schreef op 27 April 2003 @ 15:29:
[...]
ik snap er niks van, ik heb upnp aan staan volgens mij, voor de zekerheid maar msn messenger 5 gedownload, omdat ik gehoord had dat 't daar zeker in moest werken.
als ik kijk op de router bij upnp forwarding zie ik daar netjes poort 6891 bijkomen als ik een bestand probeer te versturen.
bij msn komt de statusbalk er ook te staan, maar gaat vervolgens niet verder en uiteindelijk krijg ik de melding dat de verbinding geblokkeerd is.
ook als ik de router in DMZ zet werkt het niet. dan gaat het op dezelfde manier fout.
aan de tegenpartij kan het niet liggen, want die gebruikt gewoon een dial-up modem.
ik heb 't ook nog geprobeerd bij m'n vriendin die via@home rechtstreeks op de kabel zit
(ik via chello btw, niet dat het veel uit maakt, maar toch)
verder heb ik windows XP en heb ik via een linksys 11 mbit pcmcia kaartje verbinding met mijn linksys befw11s4 wireless accespoint/router

• pyravex
  • Registratie: November 2000

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

k heb de zelfde router... maar krijg m niet ingebeld met MXstream.
hoe werkt da???
als t werkt zal ik meteen dat Upnp testen...

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem ook met mijn linksys befsr41, poortsettings / UPNP alles goed ingesteld maar kreeg het maar niet aan de praat. Heb vervolgens de nieuwste firmware versie van de befsr41 gedownload en geinstalleerd en voila, probleem opgelost :)

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb het nou wel werkend. gewoon alle poorten naar mij geforward, ook(na gesprek met de helpdesk) poort 1900 . dat lijkt het probleem te zijn geweest.

Verwijderd

http://pulse.servicez.org/faq/filetrans.php

Het staat trouwens ook gewoon in de help van messenger. :*)

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
Ik heb ook precies dezelfde router en firmware update, upnp aanzetten op router en WinXP en alles werkt.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• insan1ty
Rusty schreef op 02 May 2003 @ 10:37:
Ik heb ook precies dezelfde router en firmware update, upnp aanzetten op router en WinXP en alles werkt.
Inderdaad. Tot nu toe wel althans. Maar ik kan nog steeds geen bestanden versturen naar iemand anders met een router, dat is het gare.

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
bij mij idd ook geen problemen met de Linksys. Toevallig niet iets op je firewall dicht staan?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Even een schopje omhoog want ik zit ook met een probleempje:

Bij mij werkt het op de ene pc (de eerste die ik op de router had aangesloten om hem te configgen) wel, maar op een andere PC (Ook windows XP) niet. Overigens gebruikten we op beide pc's Trillian. Gek genoeg stond bij de uPNP tab juist de andere pc ingesteld voor forwarding :?

Het gaat hier om dezelfde router als die van de topic starter.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

je kan ook gewoon upnp aan zetten dan regelt msn alles zelf wel
mits dat je router dat ondersteund mijn befsx41 in iedergeval wel

dan configureerd msn gewoon de router automatische dus nooit geen gezeik met poorten open zetten

Verwijderd

btw je moet niet de upnp service zelf aan zetten in windows xp want dan maakt windows dr een gateway bij en heb je een hoop onnodige dataverkeer op je router

met dit tooltje kan je upnp support aan of uit zetten
http://grc.com/files/UnPnP.exe

maar hij staat standaard aan in windows xp

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
De router ondersteunt in ieder geval uPNP (heb ik expliciet aangezet). En inderdaad, voor de eerste pc werkte MSN send direct (was wel mooi, want deze pc kon het eerst nooit, toen hij via een andere Windows XP bak als gateway internet op ging).

Maar met de tweede pc gaat het dus niet helemaal goed.
Je zegt in ieder geval dat uPNP in windows standaard aan zou moeten staan?

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
laserguy> Je hebt het over "UPnP Support" en "UPnP Service". Begrijp k het goed dat dit twee verschillende dingen zijn waarbij de eerste aan moet staan (= standaard) en de tweede uit (want dan extra gateway die onnodig dataverkeer veroorzaakt). Is dat correct? En waar precies vind ik beide in XP?

PS: Zelf zit ik met Edimax BR-6104 die met firmware 0.64 ook UPnP ondersteund.
PPS: Zit je bij @Home op dezelfde gateway als de computer waarmee je probeert te MSNnen, dan lukt het sowieso niet direct. Je moet dan even hier een kijkje nemen.

[ Voor 59% gewijzigd door Velthuis op 23-05-2003 16:59 ]

Pagina: 1