Toon posts:

Compaq win98SE CD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Was bezig mijn zolder op te ruimen en vond een stuk of 5 gesealde Compaq win98SE installatie CD's :) OEM versies !

Dus ik denk w0w ! hoe komen die daar terecht ? :D
anyway ik hoorde dat die cd's ook gewoon op niet-compaq systemen geinstalleerd kunnen worden.

is dat zo ?

vind het zonde om ze uit verpakking te halen voor niets :)

leuk spul voor koninginnedag :D

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

waarschijnlijk wel, er staat alleen Compaq op omdat ze bij Compaq systemen geleverd zijn.
Omdat het OEM versies zijn, zit er ook alleen maar Compaq support op en mag je ze alleen (legaal) bij een Compaq systeem gebruiken.

Ik had van de week een Vobis Windows ME CD en die was wel iets anders, Vobis had er namelijk zelf een install/format/fdisk menuutje bij gemaakt.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
k ga ook maar eens mijn zolder opruimen
misschien vind ik wel 5 xp cdroms :o

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Het zal idd zo zijn dat die cd's ook op andere pc's werken, maar het is alleen legaal als je ze gebruikt op het systeem waarmee die cd bij geleverd werd.

Ik kan me trouwens wel herinneren dat bij mijn Packard Bell computertje het zo'n hele complete install was, die cd formateerd gewoon je hd en copieert dan een volledige windows installatie naar je hd inclusief al die extra programma's enzo.....

[ Voor 47% gewijzigd door JaY- op 27-04-2003 16:36 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Die cd's kan je gewoon op je pc installeren. Ik heb een paar OEM cd's van compaq met daarop Mandrake Linux 8.2, maar deze werken ook op een andere pc (zelf niet uitgeprobeerd, maar gehoord van een vriend, want zelf doe ik nooit iets wat niet mag :+). Het enige voordeel is dat er speciale drivers voor het compaq systeem waar het bij meegeleverd is bij zitten (ik weet het, beetje kromme zin, maar je begrijpt me wel). Qua juridische overwegingen ben ik niet zo goed ingelicht, maar ik geloof dat je de OEM cd's alleen maar mag gebruiken op het systeem waar ze bij zitten.

/edit/
Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 15:09:
[...]
leuk spul voor koninginnedag :D
Voor de zekerheid zou ik ze niet op je kleedje neer leggen. Als het niet mag zou oom agent of één of ander vriendelijk persoon die te maken heeft met auteursrechten ze nog wel eens mee kunnen nemen en een leuk papiertje voor je achter kunnen laten.

/edit/

[ Voor 28% gewijzigd door the_shadow op 27-04-2003 17:06 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:34

Robtimus

me Robtimus no like you

ajouin schreef op 27 April 2003 @ 16:30:
k ga ook maar eens mijn zolder opruimen
misschien vind ik wel 5 xp cdroms :o
Ik zal dan maar niet zeggen dat ik wekelijks een stapel XP Pro Cd's tegenkom op mijn werk (ouwe PC's omruilen voor nieuwe, vaak Compaq Evo EPC's), en dat ze daar zeggen dat ik ze maar moet weggooien? OK, sommige zijn Tsjechisch, maar dat maakt niet uit :+

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1