Toon posts:

[WIN2K/REdHat] Netwerkomgeving weg

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn probleem:

eerst even dit: redhat 8.0 heb ik
windows 2000pro, SP3

ik heb een netwerkje opgezet.
2 windows pc's
1 redhat router
1 redhat interne fileserver
1 redhat 'werkpc'

na enig gepruts, was ik erin gelukt (mbhv SAMBA) om al men 5 pc's in mijn netwerkomgeving te hebben staan.
Plots, zonder iets aangepast te hebben (toch niet dat ik weet) kan ik nog enkel mijn fileserver zien staan in mijn netwerkomgeving, vanop elke pc.
ik kan pingen naar alle pc's, vanop elke pc, en ik kan ook aan de shares aan (als ik dan handmatig het pad opgeef. Alles is dus beschikbaar, maar niet meer zichtbaar.

Wat ik al gedaan heb:

1)instellingen nagekeken (ip's kloppen, werkgroep ook... moet wel, anders kan ik toch niet aan de 'shares' aan...?)

2)als ik ga zoeken naar de andere pc's in het netwerk, dan wordt ook enkel de fileserver gevonden.

3)Netwerkonderdelen opnieuw geconfigureert, geen baat...

iemand een idee?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Het grootste gedeelte van je Netwerk bestaat uit Redhat, dus move WOS -> NOS?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 15:25
Zoeken op "Browser election"

In een Windows netwerk (of eventueel een gedeeld Windows/Samba netwerk) wordt er door de leden van de werkgroep om de zoveel tijd een zogenaamde master browser election gehouden. Wanneer dit spaak loopt moet je handmatig gaan kijken naar het Windows register of de config file van Samba.

Er is in ieder geval meer dan genoeg over te vinden.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

afgehandeld

Dit topic is gesloten.