Toon posts:

CD-ROM Wisselaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede dankzij een snelle kabelverbinding neemt de hoeveelheid media explosief toe. Het nadeel hiervan is dat je hardeschijven (momenteel 200Gb hier) overvol raken en toch af en toe wat zult moeten backuppen. Een manier om toch op een redelijke wijze toegang te houden tot de gebackupte collectie zou bijvoorbeeld kunnen zijn het gebruik van een cd-rom wisselaar (>50).

Als voorbeeld voor zo'n toepassing zie deze link. (niet als spam bedoeld)
http://www.pioneer-eur.co...id=801&taxonomy_id=43-122

Iemand ervaringen met zoiets voor prive gebruik en wat voor prijzen moet je aan denken? Andere opties?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 14:42 ]

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

vroeger, dan praat ik over een jaar of 5 (?) geleden, had ik al een cd-rom wisselaar, een Quad-speed destijds. Was toen niet rare veel duurder dan een normale.
Ik neem aan dat er tegenwoordig nog steeds wel van dit soort dingen bestaan, ook met hogere snelgheden. Maar praktischer lijkt het mij, om je cd-rom te dumpen met bijvoorbeeld Alcohol 120% en dan virtuele drives aan te maken.
Het is sneller, je hoeft nooit meer cd´s te wisslen, je koopt alleen een nieuwe hd, dus goedkoper. en bovendien is het stiller en neemt het minder plaats.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

en als je dan toch iets met cdtjes wilt, kun je nog beter dvdtjes kiezen.. pasen toch al zon 7 cd's op..

en heb je al eens aan tapestream gedacht?
dat is speciaal ontwikkelt voor backuppen.

Verwijderd

Topicstarter
-hmm, gaat hierbij niet om 5cd wisselaar oid, maar meer in de trend van >100 cd's. 100cd's is nog altijd 15 dvd's.
-Tapestream is geen optie omdat er reeds een collectie van >300 cd's bestaat.
-Alcohol 120% zal ik proberen gebruik momenteel daemontools echter hierbij is aantal virtuele drives beperkt. Het lijkt me ook niet echt praktisch om voor iedere divx film een drive te mounten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 15:40 ]

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem, ik zit op een groot lokaal netwerk, enorm veel files (muziek, films, apps, games, enz.)
Heb nu een (afgeschreven) Kubik 240 CD jukebox gevonden die ik aan het aanpassen ben (=geschikt maken voor DVD+RW).
240x4.7GB = >1TB = wel genoeg ruimte voor mij.

Misschien kan je zelf zo'n fabrikant bellen/e-mailen, en vragen of ze nog oude modellen hebben voor 'hobbyprojecten'?
Ok, dan moet je er wat werk in steken, maar je kan 'm zo aanpassen zoals je wil.

(voor een foto v/h apparaat, zie: http://www.kubikjukebox.com/specials.htm )
Prijzen nieuwe apparaten: vindt je door te googlen op: kubik 240 price

Verwijderd

Volgens mij is zo'n oplossing altijd duurder dan gewoon brute disk-capaciteit. Neem een standaard mobo met raid, pleur daar de max aan HD's op in maximale grootte, en je zit al snel ver over de 2 tot 3 TB, voor een prijs lager dan een CD-rom-wisselsysteem met 100CD's ooit zal kosten. Om nog maar te zwijgen over de foutgevoeligheid...

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik sluit me aan bij het raid/hd systeem. Desnoods koop je een extra raid kaartje met een aantal 200 GB schijven. Dan heb je toch al redelijk snel genoeg voor 300 cd's. Even rekenen (uitgaande van 300 cd's van 700 mb):

300 * 700 * 1.024 = 215040 MB
215040 / 1.024 = 210 GB

Dus een raid0 opstelling met 2 200 GB hd's moet ruim voldoende zijn. Wil je meerdere backups naast elkaar hebben, dan doe je er nog een 200 GB schijfje bij. Ben je toch al snel redelijk wat minder geld kwijt dan dat je voor een wisselaar kwijt zou zijn.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1