Toon posts:

[crash] pc blijft hangen bij muziek afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer een halfjaar geleden een pc voor mijn vriendin gekocht bij MyCom in Eindhoven en heb deze zelf in elkaar gezet.

Nu heeft het beestje enkele hele vreemde eigenschappen. Het blijft namelijk hangen bij het veel gebruiken van het systeem. Zoals MSN, MP3 en internet tegelijk.. maar ook af en toe bij de screensaver :?

Ik heb zelf alles, naar mijn mening al geprobeerd:

- vga kaart vervangen
- geheugen verwisseld
- geluidskaart vervangen
- processor vervangen
- voeding vervangen
- zelfs een schone XP installatie

het probleem is alleen dat ze bij MyCom het probleem niet hebben gezien. Daar hebben ze zelfs de harddisk nog even getest, maar daar was ook niets mis mee. Hij bleef bij de MyCom dus gewoon 4 dagen continu draaien zonder te blijven hangen, maar hier thuis zet je hem neer en hij hangt na 10 minuten. (Je zult het altijd zien hè :X)

Nu is het me wel opgevallen dat zowel bij de eerste voeding als bij de tweede voeding enkele dingen die op 3,3V moeten staan nu op de 3,15V of zelfs lager stonden.. Ik heb dit bij de MyCom ook gezegd en die hebben dat ook geconstateerd, echter zeiden ze daar dat dat geen problemen moest opleveren.

Weten jullie misschien iets?

Ohw wacht.. ik zal even de specs geven B)

moederbord: MSI 845PE Max2
processor: Intel P4 2,6 GHz
geheugen: Infinion 256MB DDR-RAM
videokaart: Nvidia Riva TNT2
harddisk: Matrox 7200RPM 80GB
power: 300Watt standaard voeding

bij voorbaad dank

- SnoRt en vriendin ( O+ )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 14:46 ]

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 12:40
Juiste/nieuwe drivers geinstalleerd voor je moederbord?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Verwijderd

1 Draai Memtest86 om te controleren op brak geheugen
2 Zo ja Probeer eens met 1 Blok geheugen te draaien (als je er meerdere gebruikt)
3 Controleer je Processor tempratuur eens kan zijn dat de koeler niet goed is
4 Draai een Maxtor/Seagate/IBM HD test programma om de HD te testen op fouten
5 Installeer overal de nieuwste drivers van
6 Kijk of er nergens conflicten zijn.
76 Probeer eens je Geluidskaart in een ander PCI slot te stoppen (Heb ik zelf al gehad dat een PCI slot brak was)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 00:28 ]

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

is je pc wel geaard :?

kan natuurlijk goed zijn dat jij hem thuis niet geaard hebt staan, en die lui bij MyCom wel :)

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
Over dat het geaard zou zijn... mjah.. dat is ie wel.. dus dat kan het niet zijn.. erg vreemd. Ik ga zometeen even de bios/firmware updaten.. misschien dat dat helpt. Maar ik ben bang van niet :(

Verwijderd

Topicstarter
steven2 schreef op 27 April 2003 @ 15:34:
Juiste/nieuwe drivers geinstalleerd voor je moederbord?
ik ben echt hopeloos .. ik heb de MS-6704 (MSI 845PE Max2) versie 1.

er staat niet versie 1.0 of 1.1 of 1.2 ofzo.. alleen 1 .. :S kan ik dan een update voor 1.3 gebruiken ofzo? :S

ik weet het echt niet meer.. dit is echt lastig.. er ligt een oplossing voor handen, maar nu heb ik geen bios update.. wat moet ik nu?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 14:39:
Nu is het me wel opgevallen dat zowel bij de eerste voeding als bij de tweede voeding enkele dingen die op 3,3V moeten staan nu op de 3,15V of zelfs lager stonden.. Ik heb dit bij de MyCom ook gezegd en die hebben dat ook geconstateerd, echter zeiden ze daar dat dat geen problemen moest opleveren.
De 3.15 die je op de 3.3 aantreft, kan inderdaad nog net, maar dan ook echt maar net. Officieel mag het voltage 5% afwijken van de norm, zowel naar boven als naar beneden. De processor chips, chipsets en geheugens horen allemaal met die tolerantie geproduceerd te zijn.

3.15 op de 3.3 volt rail is 4.5% onder de norm. Je zit dus dan eigenlijk al op de ondergrens. Dan hoeft er nog maar een kleine spanningsschommeling naar beneden plaats te vinden, of je hebt de poppen aan het dansen.

Ik zou eerst eens controlleren of je thuis wel 220-230 volt uit je stopcontact krijgt. Je zal de eerste niet zijn waar het energiebedrijf er een beetje de hand met de spanningen licht. Een te lage netspanning kan vervelende fluctuaties op de spanningen in de PC veroorzaken.

Als dit in orde is, moet je een zwaardere voeding voor je PC overwegen.

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

ik had gelijksoortige problemen met mijn pc, als ik aan t internetten was en tegelijk WMP aan t draaien was crashde de boel, soms alleen WMP, soms alleen i-expl., soms het hele syteem, bij mij was t mijn moederboard, gelukkig binnen de garantie :) en heb nu een nieuwe.

ride on

Pagina: 1