Ik heb ongeveer een halfjaar geleden een pc voor mijn vriendin gekocht bij MyCom in Eindhoven en heb deze zelf in elkaar gezet.
Nu heeft het beestje enkele hele vreemde eigenschappen. Het blijft namelijk hangen bij het veel gebruiken van het systeem. Zoals MSN, MP3 en internet tegelijk.. maar ook af en toe bij de screensaver
Ik heb zelf alles, naar mijn mening al geprobeerd:
- vga kaart vervangen
- geheugen verwisseld
- geluidskaart vervangen
- processor vervangen
- voeding vervangen
- zelfs een schone XP installatie
het probleem is alleen dat ze bij MyCom het probleem niet hebben gezien. Daar hebben ze zelfs de harddisk nog even getest, maar daar was ook niets mis mee. Hij bleef bij de MyCom dus gewoon 4 dagen continu draaien zonder te blijven hangen, maar hier thuis zet je hem neer en hij hangt na 10 minuten. (Je zult het altijd zien hè
)
Nu is het me wel opgevallen dat zowel bij de eerste voeding als bij de tweede voeding enkele dingen die op 3,3V moeten staan nu op de 3,15V of zelfs lager stonden.. Ik heb dit bij de MyCom ook gezegd en die hebben dat ook geconstateerd, echter zeiden ze daar dat dat geen problemen moest opleveren.
Weten jullie misschien iets?
Ohw wacht.. ik zal even de specs geven
moederbord: MSI 845PE Max2
processor: Intel P4 2,6 GHz
geheugen: Infinion 256MB DDR-RAM
videokaart: Nvidia Riva TNT2
harddisk: Matrox 7200RPM 80GB
power: 300Watt standaard voeding
bij voorbaad dank
- SnoRt en vriendin (
)
Nu heeft het beestje enkele hele vreemde eigenschappen. Het blijft namelijk hangen bij het veel gebruiken van het systeem. Zoals MSN, MP3 en internet tegelijk.. maar ook af en toe bij de screensaver
Ik heb zelf alles, naar mijn mening al geprobeerd:
- vga kaart vervangen
- geheugen verwisseld
- geluidskaart vervangen
- processor vervangen
- voeding vervangen
- zelfs een schone XP installatie
het probleem is alleen dat ze bij MyCom het probleem niet hebben gezien. Daar hebben ze zelfs de harddisk nog even getest, maar daar was ook niets mis mee. Hij bleef bij de MyCom dus gewoon 4 dagen continu draaien zonder te blijven hangen, maar hier thuis zet je hem neer en hij hangt na 10 minuten. (Je zult het altijd zien hè
Nu is het me wel opgevallen dat zowel bij de eerste voeding als bij de tweede voeding enkele dingen die op 3,3V moeten staan nu op de 3,15V of zelfs lager stonden.. Ik heb dit bij de MyCom ook gezegd en die hebben dat ook geconstateerd, echter zeiden ze daar dat dat geen problemen moest opleveren.
Weten jullie misschien iets?
Ohw wacht.. ik zal even de specs geven
moederbord: MSI 845PE Max2
processor: Intel P4 2,6 GHz
geheugen: Infinion 256MB DDR-RAM
videokaart: Nvidia Riva TNT2
harddisk: Matrox 7200RPM 80GB
power: 300Watt standaard voeding
bij voorbaad dank
- SnoRt en vriendin (
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 14:46 ]