Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CCFL] UV zwak licht :?

Pagina: 1
Acties:

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 14:08

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Ola,

Gister is mijn bestelling bij XXLCASES binnengekomen..

Daarin zat een mooie UV CCFL met inverter en schakelaar (woei). Na het hele boeltje ingebouwd te heben zette ik mijn kliko aan en zag dat het licht wat de ccfl genereerde niet zo fel was als de blauwe en rode ccfl die in mijn server zitten..

Weet iemand hoe dit komt?
is dit normaal??

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.roroo.net/temp/uv1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.roroo.net/temp/uv2.jpg

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

is toch logisch. een uv lamp geeft vooral uv-licht af.
dit licht is niet door mensen te zien. het wordt pas leuk als je wat dingen in je kast hebt die oplichten in uv licht.

Verwijderd

:D Tuurlijk, het heet niet voor niets blacklight! Het is de bedoeling dat dit UV licht op UV- gevoelige dingen valt, dit licht dan mooi op.
Kom je nooit in disco's? :+

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Nou ik heb foto's van kasten gezien die een uv lamp erin hadden die toch behoorlijk wat feller licht afgeven dan deze..

kan aan mij liggen natuurlijk :)
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 14:39:
:D Tuurlijk, het heet niet voor niets blacklight! Het is de bedoeling dat dit UV licht op UV- gevoelige dingen valt, dit licht dan mooi op.
Kom je nooit in disco's? :+
disco's??
nee daar kom ik nie meer.. te vaak mot gehad waardoor het voor mij niet leuk meer is..

[ Voor 56% gewijzigd door RoRoo op 27-04-2003 14:40 ]

Verwijderd

RoRoo schreef op 27 April 2003 @ 14:36:
[...] Na het hele boeltje ingebouwd te heben zette ik mijn kliko aan [...]
Kun jij je kliko aanzetten? :D

Anyway, zoals al gezegd is UV niet-zichtbaar licht, het licht wat jij ziet is licht dat net niet in de UV-range zit (en dus eigenlijk niet uit de ccfl hoort te komen).

Verwijderd

Het licht dat je kan zien (de paarse gloed) is slechts een bij-product. UV-licht is onzichtbaar voor mensen.

edit: damn, net te laat :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 14:42 ]

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 14:41:
[...]

Kun jij je kliko aanzetten? :D

Anyway, zoals al gezegd is UV niet-zichtbaar licht, het licht wat jij ziet is licht dat net niet in de UV-range zit (en dus eigenlijk niet uit de ccfl hoort te komen).
Deze kliko kan aan jah :P

maar om terug te komen..

dus het ligt puur aan het feit dat IK het niet kan zien..
ok.. duidelijk..

maakt het uit als ik er bijv. een blauwe ccfl bijkwak? m.a.w. raak ik dan de uv reactie kwijt op de uv reactive spulletjes?

Verwijderd

RoRoo schreef op 27 April 2003 @ 14:43:
[...]

maakt het uit als ik er bijv. een blauwe ccfl bijkwak? m.a.w. raak ik dan de uv reactie kwijt op de uv reactive spulletjes?
Op zich niet, maar als je UV-gevoelige dingen in je kast maakt (ik heb dit heel simpel gedaan door UV-nagellak te kopen en m'n fans te schilderen) dan zal het wel minder opvallen omdat de lichtsterkte van de "gewone" CCFL's hoger zal zijn dat het uitstralende licht van de UV-gevoelige dingen.

Verwijderd

he plaats hem zo dat je er niet in kan kijken dit is heel slecht voor je ogen!!!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 14:46:
Op zich niet, maar als je UV-gevoelige dingen in je kast maakt (ik heb dit heel simpel gedaan door UV-nagellak te kopen en m'n fans te schilderen) dan zal het wel minder opvallen omdat de lichtsterkte van de "gewone" CCFL's hoger zal zijn dat het uitstralende licht van de UV-gevoelige dingen.
aha..

Dan moet ik maar UV nagellak kopen en alles ondersmeren :)
Ik heb een uv reactive fan erbij gekocht alleen die hebbik vooraan gezet omdat ik dus dacht dat ie als ie op de plek zit waar nu de blue led fan zit dat ie niet actief wordt..

maar dat gaat dus (haal ik uit de reacties) wel werken..

ga ik het zo omschroeven.. :P

tenks allen.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 14:46:
he plaats hem zo dat je er niet in kan kijken dit is heel slecht voor je ogen!!!
is dat zo? :?

Verwijderd

Nee, hier is al eens een hele discussie over geweest. Je hebt UV-A straling en UV-B.
1 van deze is gevaarlijk, en die wordt NIET uitgezonden met een CCFL. (Anders zouden er nu heeeeel veel disco-gangers en tweakers blind zijn :))

Dit is mijn fannetje met UV-nagellak.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/d.ruissen/DSC00274.JPG

Voor ware grootte: http://home.quicknet.nl/qn/prive/d.ruissen/DSC00274.JPG

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 15:04 ]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
RoRoo schreef op 27 april 2003 @ 14:39:
Nou ik heb foto's van kasten gezien die een uv lamp erin hadden die toch behoorlijk wat feller licht afgeven dan deze..

kan aan mij liggen natuurlijk :)
Ik denk het wel ja.
De meeste mensen hebben nl blauwe ccfl's in hun kast zitten ipv UV

RESIZEN
code:
1
[img=600] ............[/img]

[ Voor 10% gewijzigd door The Dolf op 27-04-2003 14:56 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

The Dolf schreef op 27 April 2003 @ 14:55:
RESIZEN
code:
1
[img=600] ............[/img]
hehe, dank je, ik had het al gevonden.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 14:52:

Nee, hier is al eens een hele discussie over geweest. Je hebt UV-A straling en UV-B.
1 van deze is gevaarlijk, en die wordt NIET uitgezonden met een CCFL. (Anders zouden er nu heeeeel veel disco-gangers en tweakers blind zijn :))

Dit is mijn fannetje met UV-nagellak.

[afbeelding]

Voor ware grootte: http://home.quicknet.nl/qn/prive/d.ruissen/DSC00274.JPG
kewl!!

UV-nagellak kan je kopen bij een etos oid?

en bestaat er ook zoiets als uv tape? voor om mijn kabels

gaat ik nu ff mijn fannetjes omwisselen zodat de uv reactive fan in beeld komp :)

edit:
kut.. mijn kaarten blokkeren nu het uv licht volgens mij.. aangezien de fan boven niet oplicht.. :'(

nu moet ik dus die lamp los zien te krijgen van mijn kast.. dat wordt breken/slopen

[ Voor 20% gewijzigd door RoRoo op 27-04-2003 17:20 ]

Verwijderd

mijn inverter van mijn dual blacklight ccfl was met 5 min dood.. van XXL..

nahaj had er nog toevallig 2 liggen heb ik die er maar aan geknupt :P

tip:.. koop UV reactive Paint bij conrad :P werkt primo..

Verwijderd

Er bestaan tegenwoordig ook 'UV reactive rounded cables', deze worden o.a. verkocht op de site waar jij je spul hebt gekocht. :)

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 17:16:
Er bestaan tegenwoordig ook 'UV reactive rounded cables', deze worden o.a. verkocht op de site waar jij je spul hebt gekocht. :)
had ik al gezien jah..

ik moet eerst die lamp loshalen en een locatie vinden dat het licht overal komen kan.

Ik zal eens op de site van conrad kieken.. tanks voor de tip

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 14:58:
[...]

hehe, dank je, ik had het al gevonden.
Tsss. Nou deed ik eens mijn best om binnen 3 min te antwoorden heb je er nog niks aan.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 14:46:
niet dus.

ik heb zelf een uv [black light] buis op mijn kamer staan van 18 watt [7 x zo`n ccfl]
en daar kun je gewoon inkijken zonder problemen en er staat ook geen waarschuwing op.

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

RoRoo schreef op 27 April 2003 @ 17:22:
[...]

had ik al gezien jah..

ik moet eerst die lamp loshalen en een locatie vinden dat het licht overal komen kan.

Ik zal eens op de site van conrd k>i<eken.. tanks voor de tip
Ga je de site van conrad kieken? :P

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 08:43
als je lol wilt hebben van je uv... leg papier onderin je case en plak dat met bijv. dubbelzijdig tape tegen de zijkant, je heb je case nog nooit zo hard en zo netjes egaal zien gloeien. ik heb dit trucje ook toegepast :) en die uv reactive cables hebbik ook, die zijn echt wel gaaf, zie je hardstikke goed, net zoals die fans. wat ook gaaf is, uv waterwetter in je watercooling, geeft echt een tof effect (tenminste bij mij :9 )

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb 2 verschillende UV/blacklight CCFL gezien
1 die is blauw en 1 is paars. Is hier nog verschil in?? Of alleen verschil in kleur??
Geven ze beide een goed/mooi effect op UV reagerende onderdelen??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ook een vraagje van mij, kan ik mijn mooie Silver Rounded Cables (ooit gekocht voor 15 euro per stuk en nu voor echter 5 euro te koop bij LauPro ;() ook UV-reactive maken? Maar dan wil ik zonder UVlicht wel mijn mooie Silver Cable Sleeve zien!! Dus het moet doorzichtige verf/tape zijn. Bestaat dat?

Verwijderd

GsJosh schreef op 27 April 2003 @ 21:33:
Ook een vraagje van mij, kan ik mijn mooie Silver Rounded Cables (ooit gekocht voor 15 euro per stuk en nu voor echter 5 euro te koop bij LauPro ;() ook UV-reactive maken? Maar dan wil ik zonder UVlicht wel mijn mooie Silver Cable Sleeve zien!! Dus het moet doorzichtige verf/tape zijn. Bestaat dat?
Ik denk niet dat dat kan. :)
Wat ik daarom zou doen is een streepjes motief maken, dat kan best wel heel gaaf zijn. De streepjes geven dan ligt af, wat weerspiegelt op het zilver. 8)

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 08:43
GsJosh schreef op 27 april 2003 @ 21:33:
En of dat dat kan! er zijn genoeg materialen/vloeistoffen die transparant zijn tot je er een uv lampie op zet. ik heb hier een stel potjes gel aan de muur hangen, de vloeistof zelf is hardstikke transparant, maar ze gloeien als een gek bij uv licht. dus tis best mogelijk, ik zal binnekort eens prutsen met die gel, miss. dat het een gaaf effect geeft :9

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

met markeer stiften kan je ook nog leuke dingen doen.

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Ook met wasmiddel kan het! Dat is ook UV (re-)active.
Hoe het werkt is makkelijk, gewoon wasmiddel uitsmeren, laten drogen.......klaar:

http://www.casejunkies.co....php?upn=010001&hl_id=281

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
RedXraD schreef op 27 april 2003 @ 17:59:
als je lol wilt hebben van je uv... leg papier onderin je case en plak dat met bijv. dubbelzijdig tape tegen de zijkant, je heb je case nog nooit zo hard en zo netjes egaal zien gloeien. ik heb dit trucje ook toegepast :) en die uv reactive cables hebbik ook, die zijn echt wel gaaf, zie je hardstikke goed, net zoals die fans. wat ook gaaf is, uv waterwetter in je watercooling, geeft echt een tof effect (tenminste bij mij :9 )
Dus dat ziet er wel kewl uit??

Mijn lamp zit nu op de bodemplaat onder mijn mainboard en hij zit muurvast.. dus het grootste gedeelte van het licht wordt tegengehouden door mijn soud en videocard..

Ik leg er eerdaags wel es een velleke in.. tenks voor de tip

Pagina: 1