Toon posts:

Msn Crashed Tijdens Gesprek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yo,
ik heb een probleem:
als ik en een vriend online een potje Vietcong willen gaan spelen, en tegelijkertijd een gesprek via msn hebben draaien (gesprek via microfoon) dan verbreekt bij mij telkens de verbinding met msn, terwijl die ander nergens last van heeft.

het gekke is dat die vriend dezelfde router router gebruikt maar nergens last van heeft. :?

heb al de poorten die msn gebruikt al geforward in mijn router maar het wil niet helpen. heb ook met MTU size in router zitten spelen maar als ik dat verander krijg ik helemaal geen verbinding meer met internet.

wie oh wie kan mij helpen?

(weet eigenlijk niet of deze hier goed staat, of dat hij naar network troubleshooting moet :? )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 14:09 ]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Welke versie heb je draaien :? en draaien er nog meer applicaties tegelijk met MSN,

heb je al geprobeerd de instellingen van die vriend van je over te nemen :?

Verwijderd

Topicstarter
ik draai msn versie 5.0 met messenger plus, en heb er geen andere programma's tegelijkertijd bij draaien (die vriend draait precies dezelfde versie)

zijn nu nog steeds vanalles aan het uitproberen (firewall aan/uit, andere porten forwarden)
maar wil nog steeds niet echt lukken

(hmmm heb nu firewall uit staan en alle porten doorgeforward naar mijn ip, maar nu sluit hij het gesprek direct af zodra het gestart word :? )

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 14:22 ]

Verwijderd

ondersteund je router DMZ mode? zoja doe dat eens aan en kijk es of ie het doet :)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik net ff geprobeerd, maar zodra ik dmz-host aanzet kan ik helemaal geen gesprek meer openen, zodra er een gesprek binnenkomt en ik op accepteren klik word het direct geanuleerd.

krijgen dan deze melding:
[15:06:49] Dit gesprek kan momenteel niet worden opgezet. Probeer het
opnieuw.

Verwijderd

Topicstarter
heb nu nieuwste firmware van mijn router geflashed, en netwerk instellingen op full duplex gezet.
alles lijkt nu goed te werken :)
hoop dat het zo blijft
Pagina: 1