[98/ME] Harde schijf van 60Gig laten herkennen door Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Jozzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 18:58
Hallo gasten, ik heb de search heel veel gebruikt maar ik heb toch een vraag.

Ik heb een wat oudere pc (AMD k6-II 450 met ASUS Socket7 mobo ) nu heb ik daar 2 hardeschijven op aan gesloten. 8 gigh en 60 gigh.
Wanneer ik mijn pc opstart herkent mijn pc die 60gigh natuurlijk niet omdat die te "nieuw/groot" is voor het moederbord. Wanneer ik windows Xp installeer herkent hij de hardeschijf wel, omdat windows Xp en 2k de ide kabels zelf afscannen.
Maar windows Xp laat mijn oude pctje zo hard werken dat alles veels te sloom gaat. (Zelfs na alles geoptimaliseerd te hebben)
Ik ben opzoek geweest naar een andere bios, maar mijn Bios kan ik niet flashen omdat ik gelezen heb dat mijn moederbord daar heel sloom van wordt, wel heb ik de laatste officiele bios.

Mijn vraag is, kan ik Windows9x (liefst ME) mijn hardeschijf laten herkennen zonder mijn bios te flashen?

Bijvoorbaat dank allemaal :)

Verwijderd

Wat voor type mobo heb je dan? Sowieso moet je altijd een BIOS flash doen voordat je BIOS zulke grote schijven kan herkennen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 13:44 ]

Verwijderd

ik heb pas ook een asusje geflashed (men eerste flash trouwens)
herkennign van de (40 gieg grote) HDD werkte toen feilloos...
over de snelheid kan ik niks zeggen, staat nog geen OS op...
ik zou het er wel op wagen :)
dan kan je lekker 98 draaien ofzow :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Topictitel afgemaakt :).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Duw er dan een ATA controllertje in, ben je gelijk van het gezeik af, en kun je je hdd ook op ATA 100 laten lopen.

• Jozzy
Kijk, hier is een link naar een pagina met biosen voor oude moederborden. Ik heb een
ASUS P5A Super 7 Moederbord.
Wanneer ik een goede bios vind staat er achter: Due to a hardware problem, P5A Rev 1.05 and 1.06 will work extremely slow with a K6plus CPU.
Nou heb ik geen K6plus, maar het zegt wel iets over die bios, of niet?
http://web.inter.nl.net/hcc/J.Steunebrink/k6plus.htm

Is het niet mogelijk een soort handmatig ergens in een file in windows ME iets intetikken dat er een 2e schijf is van 60 gigh?

• Jozzy
En trouwens gaat deze bios alleen op voor K6 II+ en K6 III, weet iemand een andere pagina met biosen?

• Jozzy
Nou, is er nou niemand die me kan helpen? Lijkt me stug..

Verwijderd

JossyJosbourne schreef op 27 April 2003 @ 14:33:
Nou, is er nou niemand die me kan helpen? Lijkt me stug..
Wil je je topic niet zo snel omhoog kicken? Dit mag pas na 24 uur, dus heb geduld!

Verwijderd

Ikzelf heb een Asus P5A-B Super Socket 7 mobo met daarop een K6-2-350. Na hier de nieuwste beta bios (1011) in te hebben geflasht herkent deze mijn 2x80gb seagate barracuda 4 zonder problemen en opereert nu probleemloos als fileserver onder w2k Adv. Server. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 14:48 ]

• Jozzy
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 14:47:
Ikzelf heb een Asus P5A-B Super Socket 7 mobo met daarop een K6-2-350. Na hier de nieuwste beta bios (1011) in te hebben geflasht herkent deze mijn 2x80gb seagate barracuda 4 zonder problemen en opereert nu probleemloos als fileserver onder w2k Adv. Server. :)
Cool!!
Dus je denk dat ik gewoon de Beta bios er op moet gooien
ftp://ftp.asuscom.de/pub/..._7/ALI_Chipset/ALI_V/P5A/

Verwijderd

Ik weet niet in hoeverre er verschil is tussen de P5A en de P5A-B, maar je kunt het altijd proberen. Let wel op dat je tijdens het flashen je originele bios saved. Mocht de beta dan niet bevallen/goed werken, kun je altijd weer terug (tenzij je bios flash finaal mislukt natuurlijk, maar daar gaan we maar niet vanuit ;))

• Jozzy
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 14:56:
Ik weet niet in hoeverre er verschil is tussen de P5A en de P5A-B, maar je kunt het altijd proberen. Let wel op dat je tijdens het flashen je originele bios saved. Mocht de beta dan niet bevallen/goed werken, kun je altijd weer terug (tenzij je bios flash finaal mislukt natuurlijk, maar daar gaan we maar niet vanuit ;))
Hehe, nee idd, ik hoop het niet, naaja, ben ik wel meteen van het probleem af :P

• Jozzy
Dank u dank u, hij werkt!!!!
:D

Verwijderd

Alstu :) :Y)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 14:47:
Een beta bios is nooit een goed idee in een server tenzij het voor hobby werk is natuurlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als ander oplossing zou je een tooltje van de hardeschijf fabrikant kunnen overwegen. Zoek even op de website van de fabrikant.
Zo'n tooltje installeert zich in de bootsector van zo'n schijf en neemt de bios functies over op gebied van hdd...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bor_de_Wollef schreef op 15 oktober 2003 @ 15:48:
Een beta bios is nooit een goed idee in een server tenzij het voor hobby werk is natuurlijk.
Het laatste bericht was van april - ik denk niet dat de topicstarter dit nog gaat lezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.