Toon posts:

Kan niet booten met opstartdiskette

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet meer meer booten met een opstartdiskette op mijn compaq presario 4550. Heb hiervoor geprobeerd xp erop te zetten, maar dat draaide uiteraard voor geen meter (helaas). Nu wilde ik win98se installeren, maar ja, het booten lukt dus niet meer !!! Nu heb ik al verschillende bootdisks geprobeerd van internet. Maar niets werkt op deze machine. De opstartdisks werken wel op mijn laptop, dus ze zijn wel goed.

Ik heb in de bios als boot volgorde uiteraard mijn floppy drive op 1 staan en daarna m'n HD. Als ik hem opstart met de diskette erin, dan begint dat ding wel te ratelen en het lampje knippert dan ook, maar ik kom dan niet het msdos gedeelte met de benodige drivers van de floppy.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 13:37:
Als ik hem opstart met de diskette erin, dan begint dat ding wel te ratelen en het lampje knippert dan ook, maar ik kom dan niet het msdos gedeelte met de benodige drivers van de floppy.
Mjah, wat krijg je dan wel? :?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Probeer eens te booten met cd win98se cd... (wel even de volgorde veranderen in je bios)

Verwijderd

Weet je wel zeker dat de floppy drive goed is?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 13:38:
[...]

Mjah, wat krijg je dan wel? :?
Een groot zwart scherm met knipperend streepje, meer niet.

Verwijderd

waarom boot je niet van CD van win98?
die dingen zijn bootable hoor :)
(let wel dat je in je BIUOS je boot sequence aanpast (1st device cdrom dus :))

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 13:43:
Weet je wel zeker dat de floppy drive goed is?
Srry vergeten te zeggen. De floppy drive is zeker weten goed. Ik heb ook al een andere geprobeerd van mijn andere pc, en daar doet ie precies hetzelfde mee. Niets dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 13:46:
Srry vergeten te zeggen. De floppy drive is zeker weten goed. Ik heb ook al een andere geprobeerd van mijn andere pc, en daar doet ie precies hetzelfde mee. Niets dus.
OK. En de flatbed kabel? Is die nog goed?

[ Voor 196% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet dat je met een win98se cdrom ook kon booten, maar het werkt in ieder geval, thx.
Maar waarom lukt dit niet met een floppy, ik zou het graag willen weten.

Verwijderd

Topicstarter
cable is ook goed, heb dat nl. ook al geprobeerd zonder resultaat.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik merk dat je de vraag van Birkoff_ niet hebt beantwoord; gaat (naar DOS) booten van CD wel goed? Je kan evt. een bootCD downloaden maken door er een te downloaden van www.nu2.nu/bootablecd

Hoe dan ook past je vraag waarschijnlijk beter bij de collegae van http://gathering.tweakers.net/forum/list_category/2 en afhankelijk van waar het fout gaat verplaats ik het naar het ene of het andere subforum :P

edit:
je kan trouwens met de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) iets toevoegen aan je laatste bericht, het is niet echt nodig om na 1 minuut meteen een tweede bericht te plaatsen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door F_J_K op 27-04-2003 13:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 27 april 2003 @ 13:56:
Ik merk dat je de vraag van Birkoff_ niet hebt beantwoord; gaat (naar DOS) booten van CD wel goed? Je kan evt. een bootCD downloaden maken door er een te downloaden van www.nu2.nu/bootablecd

Hoe dan ook past je vraag waarschijnlijk beter bij de collegae van http://gathering.tweakers.net/forum/list_category/2 en afhankelijk van waar het fout gaat verplaats ik het naar het ene of het andere subforum :P

edit:
je kan trouwens met de edit knop ([afbeelding]) iets toevoegen aan je laatste bericht, het is niet echt nodig om na 1 minuut meteen een tweede bericht te plaatsen ;)
BCD cannot run on Windows 95/98/ME, support for these platforms will not be added!

Runs on Windows NT4/2000/XP. Build with only win32 programs, no 16-bit dos applications are used.

Dus dit gaat niet op betreft het maken van een bootable cdrom voor win95 of win98

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-09 07:46

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Waarschijnlijk heb je toen je Windows XP installeerde de Harddisk geformateerd.
Wanneer je alle partities hebt gewijderd is de "speciale" 8)7 Compaq partitie weggehaald. Daardoor boot de Compaq niet verder dan zijn opstartscherm. :(
Oplossing is de speciale Rompaqs van compaq downloaden en draaien.
Link voor de Compaq 4550 RomPaq :
http://www29.compaq.com/f...=4&Os=0&SoftwareVer=12692
Link voor verdere drivers en software voor de Compaq 4550:
http://www29.compaq.com/f...esult.asp?Model=2707&Os=0

Verwijderd

Topicstarter
thx longbeard :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 13:44:
[...]

Een groot zwart scherm met knipperend streepje, meer niet.
eeeeh....de opstartdiskette werkt dus wel.
groot zwart scherm-------> DOS
knipperend streepje------> command prompt
8)7

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 22:14:
[...]

eeeeh....de opstartdiskette werkt dus wel.
groot zwart scherm-------> DOS
knipperend streepje------> command prompt
8)7
Ik had een tijd geleden ook dat er alleen maar een zwart scherm kwam met links bovenin een plat knipperent balkje :( Zelfs al de opstartdiskette er niet in zat :X

Ik heb het opgelost door de HDD in een andere comp te hangen :)

[ Voor 14% gewijzigd door NvE op 27-04-2003 22:37 ]

Ja doe maar.

Pagina: 1