Als je op dit forum komt ga ik er alvast vanuit dat je wel van plan bent overteklokken...
Dus zou ik kopen:
Processor: Athlon (Thunderbird) of Duron. Als je persé 1Ghz wil halen koop je een TB1Ghz anders kun je een duronnetje kopen en die overklokken.

Performance verschil tussen Thunderbird en Duron is ruwweg 7 tot 10% in het voordeel van TB.
Mobo: ABIT KT7 of A7V. Mijn voorkeur ligt bij de KT7 omdat je daar leuk alles vanuit de bios kan doen (ipv dipswitches op plank) maar eigenlijk zijn het beide goeie plankjes.
Geheugen: 128Mb PC133Mhz Burned on 3rd geheugen. Dit is wat beter getest en kan vaak op hogere snelheden draaien. Merknamen zeggen niet alles bij geheugen. M-TEC schijnt wel goed te zijn hoor ik.
Als je een KT7 RAID koopt kun je dus 8 (

) IDE devices erin hangen en die evt. in RAID config laten draaien (mode 0 en/of 1, strippen of mirroren). Weet je niet wat RAID is ga dan ff in de reviews van tweakers.net kijken. Helaas heeft de KT7 RAID een beetje brakke controller (Highpoint) en je kunt vervelende ICQ/IRQ conflictjes krijgen daardoor enzo.
Great minds think in parallel gutters.