Toon posts:

Nieuwe PC kopen, WAT !!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb net mijn P-3 800 verkocht en wil een keer voor een AMD processor gaan van rond de 1 ghz. Wat raden jullie aan te kopen, zowel wat voor een moederbord en wat voor een geheugen. En verder hoe zit het met dat RAID-verhaal op die moederborden ?

Alvast Bedankt !!!

greetingzzz Cyberbob2CB

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

waarom heb je je 800 niet gehouden man !?
is toch snel zat ? *D
ik zit hier met een p3 500 en ik ben nog best tevreden

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Als je op dit forum komt ga ik er alvast vanuit dat je wel van plan bent overteklokken...

Dus zou ik kopen:

Processor: Athlon (Thunderbird) of Duron. Als je persé 1Ghz wil halen koop je een TB1Ghz anders kun je een duronnetje kopen en die overklokken. *D Performance verschil tussen Thunderbird en Duron is ruwweg 7 tot 10% in het voordeel van TB.

Mobo: ABIT KT7 of A7V. Mijn voorkeur ligt bij de KT7 omdat je daar leuk alles vanuit de bios kan doen (ipv dipswitches op plank) maar eigenlijk zijn het beide goeie plankjes.

Geheugen: 128Mb PC133Mhz Burned on 3rd geheugen. Dit is wat beter getest en kan vaak op hogere snelheden draaien. Merknamen zeggen niet alles bij geheugen. M-TEC schijnt wel goed te zijn hoor ik.

Als je een KT7 RAID koopt kun je dus 8 ( :9~ ) IDE devices erin hangen en die evt. in RAID config laten draaien (mode 0 en/of 1, strippen of mirroren). Weet je niet wat RAID is ga dan ff in de reviews van tweakers.net kijken. Helaas heeft de KT7 RAID een beetje brakke controller (Highpoint) en je kunt vervelende ICQ/IRQ conflictjes krijgen daardoor enzo. :r

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 november 2000 14:58 schreef Countach het volgende:
Als je op dit forum komt ga ik er alvast vanuit dat je wel van plan bent overteklokken...

Dus zou ik kopen:

Processor: Athlon (Thunderbird) of Duron. Als je persé 1Ghz wil halen koop je een TB1Ghz anders kun je een duronnetje kopen en die overklokken. *D Performance verschil tussen Thunderbird en Duron is ruwweg 7 tot 10% in het voordeel van TB.

Mobo: ABIT KT7 of A7V. Mijn voorkeur ligt bij de KT7 omdat je daar leuk alles vanuit de bios kan doen (ipv dipswitches op plank) maar eigenlijk zijn het beide goeie plankjes.

Geheugen: 128Mb PC133Mhz Burned on 3rd geheugen. Dit is wat beter getest en kan vaak op hogere snelheden draaien. Merknamen zeggen niet alles bij geheugen. M-TEC schijnt wel goed te zijn hoor ik.

Als je een KT7 RAID koopt kun je dus 8 ( :9~ ) IDE devices erin hangen en die evt. in RAID config laten draaien (mode 0 en/of 1, strippen of mirroren). Weet je niet wat RAID is ga dan ff in de reviews van tweakers.net kijken. Helaas heeft de KT7 RAID een beetje brakke controller (Highpoint) en je kunt vervelende ICQ/IRQ conflictjes krijgen daardoor enzo. :r
Alvast bedankt, ik zie net dat er een nieuw mb van ABit uit is, is dat niets de KT7A-RAID

En dat ddr geheugen, moet ik me eigen daar al druk om gaan maken en een mb kopen die dat ook ondersteund of lekker aan de 133 gaan ? En wat is dat Fireware ook alweer op een moederbord ? En gewoon als ide houden ?

gr Cyberbob2CB

Verwijderd

wat is dat voor een crap?
je zegt zelf 'overklokken' en dan
laat je die jongen een tb 1ghz kopen
als ie 1ghz wil...
je kan het makkelijk met een tb900 halen
laat staan een 950...die overklokbare tbs zijn nog wel te krijgen...tweakers.net schjint zelfs ermee op de hcc te staan

/me weet wel waar hij vrijdag meteen op afstuift...

ohja en zorg wel voor een goeie koeler >:)

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
:(, flamers in da house vandaag

Lord Spawn:
Ik zeg alleen maar: als je zeker wil weten dat je stabiel 1GHz haalt koop je een TB1GHz. Dan heb je garantie dat ie dat ALTIJD haalt zonder potloodstreepjes of andere tweaks. Je hebt Thunderbirds ertussen die ontiegelijk slecht zijn overteklokken (bijv TB900@950 en duronnetjes die niet hoger als 800Mhz komen). Als je zo eentje koopt en je brengt hem terug met als argument dat ie slecht te overklokken is dan denk ik niet dat de gemiddelde pcboer hem terug neemt. |:(
Ik bedoel dus eigenlijk te zeggen dat er altijd risico met tweaken is en als je geen zin hebt dat risico te nemen dan moet je dat ook niet doen. :)

[poging deze thread nog zinnig verder te laten gaan]
Op DDR mobo's wachten is idd wel zinnig als je de wachttijd er voor over hebt. Het snelheids verschil lijkt wel significant in de benchmarks.
FireWire is een knettersnelle verbinding voor harddisks e.d. maar het is dacht ik meer bedoeld voor highperformance netwerk servers (toch?). Er ligt nog niet veel in de winkel dat het gebruikt overigens. Ik zou gewoon voor een ATA66/100 harddiskje gaan (dat is de IDE mode die de KT7 standaard ondersteund).
[/poging deze thread nog zinnig verder te laten gaan]

Great minds think in parallel gutters.

Pagina: 1