Ondertiteling wel of niet (verschilt per film) bij BSplayer

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een beetje een apart probleempje. Ik heb de search gebruikt op ondertiteling weg, divx+sub, ondertiteling probleem etc.

Helaas zijn dat vaak allemaal topics die vragen om een goed proggie om sub's te laten zien, of dat mensen hun eigen dvd's rippen.

Ik gebruik BSplayer 0.86 build 493
Ik heb geïnstalleerd xvid en 5.02 divx.

Als ik nu de film (voorbeeld) 2 weeks notice afspeel en ik pak een bijbehorende ondertitel, krijg ik die niet te zien. Ik moet dan bij Preferences -> Video -> Use old rendering mode aanvinken.
Dan is het beeld even weg, en schakelt bsplayer over, daarna krijg ik de film gewoon goed met de ondertiteling onder in het scherm. Helaas kan ik niet select subtitle position op select zetten, omdat de ondertitel dan alleen maar bovenin het scherm komt en ik hem niet beneden naar kan zetten.
dit krijg ik dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.viper-server.com/sub.jpg

Aangezien veel films zwarte balken onder en boven het scherm hebben is het handig om onderin je subs neer te zetten, hangen ze ook niet zo door het scherm. Maar bij veel films moet ik dus die optie old rendering mode aanzetten.
mensen een oplossing voor mijn probleem(pje)

Alvast bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 27-04-2003 13:25 . Reden: plaatje toegevoegd ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik weet niet meteen een directe oplossing voor je probleem, maar ik gebruik VobSub (DirectShow filter) voor de weergave van ondertitels. VobSub is specifiek bedoeld hiervoor en kan ook enkele ondertitelingsformaten weergaven die BSPlayer niet kan. Als de ondertiteling in dezelfde map staan als de film en bovendien dezelfde bestandsnaam hebben, dan laadt VobSub zichzelf. Is dat niet het geval dan is het handig om 'Always Load' in te schakelen in de DirectVobSub opties. VobSub werkt natuurlijk probleemloos samen met players als BS Player, MPC,...

Standaard zet VobSub de ondertiteling op het beeld zelf. Natuurlijk een beetje jammer omdat er doorgaans ongebruikte zwarte banden onder zitten. Dat is echter eenvoudig op te lossen: Je moet de padding aanpassen. In de eigenschappen van DirectVobSub kies je op het 'General' tabblad bij 'Vertical padding': 'Extend to 4:3'. Alle films krijgen nu een zwarte band boven en onderaan zodat het formaat 4:3 wordt (de aspect ratio blijft natuurlijk wel correct). Met de standaard instellingen voor de weergavehoogte zullen de ondertitels zich nu in de zwarte band onder de film bevinden. Natuurlijk, bij een full screen (4:3) film staan ze nog steeds in beeld, maar dat kun je nu eenmaal niet verhelpen :)

[ Voor 6% gewijzigd door satcp op 27-04-2003 13:28 . Reden: update ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmz, ik heb nu vobsub draaien en hij laadt automatisch de subtitles :) zover ben ik al. Ik heb ook de vertical padding op extend to 4:3 gezet, en nu ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.viper-server.com/sub2.jpg

Nog niet helemaal lekker dus. Verkeerde instelling ?

Snap d'r geen kont van. Ik kan dus nu via Subtitles van BSplayer mijn subtitles aanpassen :S terwijl die niet eens geladen zijn. En zet ik vobsub nou niet op altijd laden, en hij laadt de plugin niet, dan zijn me subtitles weer niet te zien bij BSplayer |:(
Het lijkt wel of de vobsub plugin de directshow goed instelt ofzo, want dan werken de bsplayer subs weer. Dus ik heb nou gewoon de plugin op always load staan, en gebruik gewoon weer de oude vertrouwde BSplayer :D
dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.viper-server.com/sub3.jpg
Moet alleen het font nog wat groter zetten enzo, en zelfs dat werkt >:)
Zal me vrindin leuk vinden o-)

[ Voor 56% gewijzigd door Viper® op 27-04-2003 13:58 . Reden: Resultaat + uitwerking en conclusie ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vreemd gedoe dat jij daar hebt. Hier werkt het allemaal van de eerste keer :)