Toon posts:

geen goed 5.1 geluid met dvdtje kijken

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
als ik op me computer via me dvd speler een filmpje kijk.. dan kan ik of me center goed horen en dan hoor ik me sub en achter speakers veel minder...
ik kan het geluid ook zo instellen dat ik me achterspeakers wel goed hoor.. en me sub ook, maar dan hoor ik me center helemaal niet

weet iemand of als je dat geluid goed wil horen nog een extra kabeltje tussen je dvd speler en geluidskaart moet leggen of dat ik me geluid niet goed heb ingesteld.

ik heb een creative live 5.1, terractec 5.1 home arena

en als dvd speler voor me computer gebruik ik msi dvd speler

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De surround (achter) speakers en de sub hoor je niet echt te horen, deze worden alleen gebruikt voor extra effecten.
Prbeer het eens met deze test-avi
http://www.tfm.ro/ac3/_download.html

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-02 15:36
ik heb hier ook msi-dvd en op het hoesje van de cd staat heel groot dolby surround stereo, probeer anders eens een andere speler

Verwijderd

Topicstarter
s2sw schreef op 27 april 2003 @ 13:20:
ik heb hier ook msi-dvd en op het hoesje van de cd staat heel groot dolby surround stereo, probeer anders eens een andere speler
welke raad je me dan aan voor dvd viewer? want wil wel een beetje normale en goeie hebben

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Voor zover ik weet kan elke DVD speler voor de PC alles wat een standalone DVD speler ook kan.
Ik verbaasde me laatst ook over het niet-gebruiken van de surroundspeakers (andere benaming voor achterspeakers die het doel wat meer aangeven). Er zijn eigenlijk maar weinig films waar er echt actief gebruik gemaakt wordt van de surroundspeakers, vaak komt er niet meer uit dan wat omgevingsgeluid in drukke omgevingen of een klein beetje muziek. Als je wilt weten of het werkt of niet, kan ik je Saving Private Ryan aanraden. Zelfs met mijn crappy hardware hoor ik vor kogels afgeschoten worden en ze achter inslaan, erg leuk :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Om je kanalen te testen kan je beter geen avi gebruiken, want dan moet je meestal nog gaan kloten met codecs.

Gebruik bijv. AC3_test_the_Wall.vob of AC3TEST.VOB
zie Waar haal ik AC3_test_the_Wall.vob
(een topic dat onterecht is gesloten)

Als DVD viewer raadt ik PowerDVD XP boven WinDVD Platinum aan.
(vanwege geluidskwaliteit)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:08
Via de search kan je een hoop te weten komen over het bekijken van dvd'tjes. Ook welke software daarvoor het meest is geschikt en wat dem ogelijkheden op de pc zijn. Probeer eerst er zelf uit te komen, als je na een aantal pogingen niet verder komt kan je daar uiteraard weer voor op got terecht. GEef dan wel even duidelijk aan wat je hebt geprobeerd.
(een topic dat onterecht is gesloten)
:? Een oud kicken om aan de topicstarter te vragen waar je iets kan downloaden is simpelweg niet een goeie manier om met de TS in contact te komen. Beetje raar dat je nu hier daarover gaat lopen jammeren...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.