Ik heb de volgende input voor een preg_match_all:
Nu wil ik met de preg_match_all functie de titel uit deze link filteren. Daarvoor gebruik ik de volgende reguliere expressie:
Waarbij $link één van de bovenstaande html strings bevat.
Probleem is nu dat deze oplossing werkt, echter alleen voor de eerste string!
Resultaat is:
Bij de andere input strings levert deze oplossing geen match op, echter als ik het volgende doe:
Dan is het verhaal precies omgekeerd! Het resultaat is dan:
Nu slaat ie dus de eerste weer over.
Kan iemand mij uitleggen waardoor dit komt? Ik heb al (natuurlijk) op GoT gezocht (en de FAQ van drm gelezen) en uiteraard op php.net (PCRE), maar kan de oplossing niet vinden.
HTML:
1
2
3
4
5
| disp.php?cache=no&ID=1556" class=news>Lancia onthult Granturismo Stilnovo< disp.php?cache=no&ID=1560" class=normal>Nieuwe CDI-motoren voor C-klasse< disp.php?cache=no&ID=1550" class=normal>Fris front voor Sebring< disp.php?cache=no&ID=1559" class=normal>Kangoo voor het ruige werk< disp.php?cache=no&ID=1555" class=normal>Spectaculaire Seat Cupra GT< |
Nu wil ik met de preg_match_all functie de titel uit deze link filteren. Daarvoor gebruik ik de volgende reguliere expressie:
PHP:
1
2
3
| $regexp = "/>(.*?)</i"; preg_match_all($regexp, $link, $arrayoftitles); echo $arrayoftitles[1][0]."\n"; |
Waarbij $link één van de bovenstaande html strings bevat.
Probleem is nu dat deze oplossing werkt, echter alleen voor de eerste string!
Resultaat is:
HTML:
1
| Lancia onthult Granturismo Stilnovo |
Bij de andere input strings levert deze oplossing geen match op, echter als ik het volgende doe:
PHP:
1
2
3
| $regexp = "/>(.*?)</i"; preg_match_all($regexp, $link, $arrayoftitles); echo $arrayoftitles[1][1]."\n"; |
Dan is het verhaal precies omgekeerd! Het resultaat is dan:
HTML:
1
2
3
4
| Nieuwe CDI-motoren voor C-klasse Fris front voor Sebring Kangoo voor het ruige werk Spectaculaire Seat Cupra GT |
Nu slaat ie dus de eerste weer over.
Kan iemand mij uitleggen waardoor dit komt? Ik heb al (natuurlijk) op GoT gezocht (en de FAQ van drm gelezen) en uiteraard op php.net (PCRE), maar kan de oplossing niet vinden.