Toon posts:

Hercules Game Theather Xp + Logitech 640 aansluit probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gistermiddag een 5.1 (logitech 640) setje gekocht om aan te sluiten op m'n Hercules Game Theater XP (ik had atlijd twee eenvoudige speakertjes op de main/front aangsloten, vandaar).

Het probleem:
Er zijn niet voldoende aansluit punten op m'n Game Theather :?

Alle vier de boxen + de centerspeaker (van het logitech setje) worden aangesloten op de subwoofer. Vanuit de centerspeaker komen drie stekkers (zwart, oranje en groen) welke op de geluidskaart aangesloten moeten te worden. Afijn, die aansluitpunten heb ik dus niet.

plaatje achterkant game theater:
Afbeeldingslocatie: http://be.hercules.com/images/products/xp61/g_back6.jpg

Ik heb toch een 5.1 geluidskaart, of toch niet :? Moet ik misschien verloopstukjes kopen om de zwarte, oranje en groene op de RCA aansluitingen aan te sluiten? En zo ja, hoe heten die dingen?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:34
Op het plaatje staat zelfs 6.1 Surround. Dan zal 5.1 geen probleem mogen zijn :) Kan je zo'n setje niet aansluiten via een digitale uitgang van zo'n codec :? :)

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Heb je bij de speakerset niet een schema gehad waar die drie stekkers worden gespecificeerd die uit de subwoofer komen (kon ik zo snel niet op de Logitech site vinden) ?

Volgens het plaatje wat je zelf hebt bijgeleverd zou je geluidskaart het dus iig aankunnen. Is dus alleen nog de vraag "welke" kabels in welke gaatjes moeten :) Als je een plaatje van dat schema hebt van die speakers graag posten.

*

Verwijderd

Topicstarter
Dit vond ik op Gaming Nexus:

"The center speaker also contains all the connections to the sound card and to the subwoofer. One large serial connector connects to the subwoofer while another wire with three 1/8” connectors extends from the left side of the center speaker to plug into the sound card. Also color coded, the 1/8” connectors are separated into one front set connector, one rear set connector, and one center speaker connector. Since my Game Theater XP only had component connectors for the center speaker, I had to run up to Radio Shack and purchase some converters. "

De autheur heeft exact dezelfde config (Hercules Game Theater & Logitech 640) als ik. Welke converters heeft hij nou gebruikt en op welke RCA (?) punten dienen deze worden aangesloten.

Iemand een idee?

link: http://www.gamingnexus.com/Review.asp?ID=67

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 13:12

DaRoot

Some say...

Je moet voor de oranje 3,5mm jackplug een verloopje hebben, om precies te zijn: 3,5mm contra jackplug, naar 2x Cinch stekker. Daarvan moet je er 1 aansluiten op de Center aansluiting, en de andere op de Subwoofer aansluiting. Ff kijken hoe om hij moet.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Snol
  • Niet online

Snol

hmmm vreemd allemaal, ben nog aan het zoeken ... als ik zo snel denk gaat de front speaker jack gewoon in het gaatje helemaal linksboven in je plaatje (kan de naam er niet van lezen van de aansluit.), de rear zou dan gewoon in het gaatje ernaast gaan (wat allebei gewoon door het groene pijltje begeleid wordt)

Dan zou de derde moeten in het gat van de center speaker maar dat is denk dus een ander soort aansluiting waar je dus een convertor voor nodig hebt.

Grootste vraag is dan of je subwoofer nu wel of niet aangestuurd wordt, dit zou je in ieder geval al even kunnen testen, ik zoek nog even verder ...

*

• Snol
  • Niet online

Snol

DaRoot schreef op 27 April 2003 @ 13:21:
Je moet voor de oranje 3,5mm jackplug een verloopje hebben, om precies te zijn: 3,5mm contra jackplug, naar 2x Cinch stekker. Daarvan moet je er 1 aansluiten op de Center aansluiting, en de andere op de Subwoofer aansluiting. Ff kijken hoe om hij moet.
Verwacht je dan ook dat hiermee de subwoofer dan wordt aangestuurd ? Dat wordt me namelijk niet duidelijk dat dat ook uit het Center signaal komt.

*

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 13:12

DaRoot

Some say...

Snol schreef op 27 april 2003 @ 13:24:
[...]

Verwacht je dan ook dat hiermee de subwoofer dan wordt aangestuurd ? Dat wordt me namelijk niet duidelijk dat dat ook uit het Center signaal komt.
Zo'n jackplugje is een 2 kanaals aansluiting. 1 kanaal voor de center (want mono), en 1 voor de subwoofer (ook mono)... Et voila...

Die oranje plug is dus een gecombineerde aansluiting. Mijn SB Live heeft in de oranje plug naar keuze óf Center/subwoofer óf een digitale uitgang.

[ Voor 17% gewijzigd door DaRoot op 27-04-2003 13:39 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op 27 april 2003 @ 13:38:
[...]

Zo'n jackplugje is een 2 kanaals aansluiting. 1 kanaal voor de center (want mono), en 1 voor de subwoofer (ook mono)... Et voila...
Bedankt voor je hulp. Maar waar laat ik de groene en de zwarte dan?

• Snol
  • Niet online

Snol

Snol schreef op 27 april 2003 @ 13:24:
[...]

Quote mezelf even, op deze site http://www.envynews.com/review.php?ID=254&page=3 had ik iets meer info gevonden.

Subwoofer signaal en Center signaal komt idd van die zelfde kabel en daar moet je dus een splitter/verloop voor kopen en dan in de aansluitgaten stoppen voor zowel je center als woofer. Kon niet echt een voorbeeld vinden van die kabel, zal je lokale audioboer wel weten.

Denk zelf dat op deze pagina http://www.mcsnet.nl/nl/dept_6.html cable 458 is alleen dan moet de jack plug een gaatje zijn ipv een stekker. (hoop dat het duidelijk is, kan niet zo goed uitleggen soms :)

Verder wel vreemd gedaan van Logitech, deze set zou ik op me Audigy dus niet aan kunnen sluiten vanwege die derde stekker en van het feit dat wanneer me Audigy 5.1 moet doen dat het dan via een digitale lijn gaat. Anyway hoop dat straks alles goed draait, kans is wel dat je dus tot morgen moet wachten totdat winkels open zijn. Suc6 in iig.

*

• Snol
  • Niet online

Snol

Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 13:39:
[...]

Bedankt voor je hulp. Maar waar laat ik de groene en de zwarte dan?
Afhankelijk welke kleur front en rear is (uhhhh)gaan ze in de gaten linksbovenaan in jouw plaatje waar de 2 groene pijltjes heenwijzen.

*

• Snol
  • Niet online

Snol

Heb je plaatje ff aangepast dat het maybe duidelijk is, geen idee waar ik dit up kan loaden verder, dus als je mailadres hebt kan ik hem naar je mailen (maakt het maybe wat duidelijker)

*

Verwijderd

Topicstarter
Snol schreef op 27 April 2003 @ 13:50:
Heb je plaatje ff aangepast dat het maybe duidelijk is, geen idee waar ik dit up kan loaden verder, dus als je mailadres hebt kan ik hem naar je mailen (maakt het maybe wat duidelijker)
Ontzettend bedankt voor de moeite. Hier kan je plaatjes uploaden en naar verwijzen http://theforumisdown.com/upload/upload.php

Vind ik dit overigens wel vreemd van logitech.

• Snol
  • Niet online

Snol

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Bla.JPG

Kan niet mooi painten ikke maar hoop dat het duidelijk is, ben benieuwd of Logitech ditzelfde ook heeft gedaan met de Z-680 qua aansl.

Verder is het nu met die extra kabel wel duidelijk hoe dat opgelost dient te worden ?

*

Verwijderd

Topicstarter
Snol schreef op 27 April 2003 @ 13:58:

Verder is het nu met die extra kabel wel duidelijk hoe dat opgelost dient te worden ?
Ja. Ik zal morgen even naar de audiozaak lopen om zo'n 3,5 -> 2x cinch te halen. Post ik meteen even of het allemaal gelukt is. Zo niet, dan maar een cheap 5.1 geluidskaartje kopen. Wel jammer van m'n game theater :(

• Snol
  • Niet online

Snol

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 14:02:
[...]

Ja. Ik zal morgen even naar de audiozaak lopen om zo'n 3,5 -> 2x cinch te halen. Post ik meteen even of het allemaal gelukt is. Zo niet, dan maar een cheap 5.1 geluidskaartje kopen. Wel jammer van m'n game theater :(
Naah moet zekers gaan lukken, als de audioboer de juiste kabel heeft is het zo gebeurd. Heb je nu trouwens al even zitten spelen met je front en rear sound want daar kan je nu in ieder geval al geluid uithalen. En dan sluit je morgen gewoon je center en sub erbij aan en dan draaait het.

Ben trouwens bang dat het met een cheap 5.1 kaartje helemaal niet zal gaan omdat hier vaak geen apart kanaal zit voor de Sub/Center. Is met me Audigy iig het geval, denk dat het trouwens met me Sound on Board wel werken gaat, maar dit weet ik allemaal niet zeker.

Ga d'r wel vanuit dat je morgen een lekker mooi vol geluidje hebt, zal ook even spieken op het forum dan.

*

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
In de FAQ straat een heel stuk over het aansluiten van audio. Verder is het een kwestie van handleidingen lezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.