Toon posts:

[C#.NET] ASPX Pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Experts,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ben bezig met een C# Asp.net web application. Hierin mooi een .ASPX pagina gemaakt waarop in het HTML deel een formulier wordt weergegeven.

Nou heb ik begrepen dat een ASPX pagina nu een C# deel en een HTML deel bevat. Op de pagina heb ik dan ook mooi een verbinding naar mijn SQL Server aangemaakt.

In het HTML deel kan de gebruiker nu zijn formulier invullen, en op een knop "Opslaan" drukken. Mijn plan was om dan de SQLConnection op de ASPX te benaderen om de gegevens op het formulier naar de database weg te laten schrijven.

Dit is meteen mijn probleem, want dat ik kan vanuit het HTML deel niet bij de SQLConnection. Heeft dit te maken dat ik een Client side de Server site op wil laten zoeken? Of doe ik gewoon iets fout?

Hoop dat jullie het antwoord weten, en hopelijk ook een manier om dit dan goed op te lossen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Klopt. Ik neem aan dat je VS.NET gebruikt. Dubbelklik dan op de opslaan knop, nu spring je naar de C# code die server side wordt uitgevoerd op het moment dat de client op de knop klikt. Dit gebeurd door postbacks.
Als je nu in de c# onclick event je code zet kan je daar in principe gewoon bij je connectio. Hoewel je beter bij elke page view je connection opnieuw kan openen ivm concurrency.

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Denk ook aan de access modifier in je "Codebehind" pagina. De ASPX pagina erft over van deze classe, dus wanneer SqlConnection private is kun je er in je ASPX pagina niet bij. Hij moet minimaal protected zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door vinnux op 27-04-2003 12:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Dat helpt al een heleboel. Ik heb van die knop nu een "Run as server control" knop gemaakt, en inderdaad, de connection is nu beschikbaar. Deze heb ik als modifier maar even public gezet. Alleen bij Connection.Open(); geeft ie nu nog wel een fout op mijn pagina ( Object wordt verwacht ), maar dat vind ik hopelijk wel uit.

Bedankt voor de hulp!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als je er met die connectie niet uitkomt, dit is een goede site met tutorials:

http://samples.gotdotnet.com/quickstart/aspplus

Succes! :)