[XP-IE] page niet volledig geladen: ad-blocker in SP1?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:12
Zojuist heb ik windows XP opnieuw geinstalleerd. Ik heb de service pack 1 geinstalleerd via de update site van ms.
Nu wilde ik net even icq lite downloaden van http://tucows.wau.nl en ik zag direct al een paar frames die niet konden worden geladen, terwijl dat bij een andere computer wel prima gaat. Normaal gesproken horen daar advertenties te staan.
Wat nog irritanter is, is dat als ik naar de download page ga van tucows.wau.nl om icq lite te downloaden (zie http://tucows.wau.nl/preview/283618.html) en ik druk op 1 van de links om het bestand te downloaden, er niks gebeurt.
Als ik de link in een nieuw venster open, dan krijg ik een leeg scherm. Onderin de window zie ik wel dat hij even naar 127.0.0.1 linkt, en er dan mee stopt.

In de source van deze pagina staan worden als Adspace, en als ik de code goed begrijp, dan moet hij ook de link openen als ik geen scripttalen heb geinstalleerd. Ik denk zelf dat javascript niet het probleem is.

Is er iemand die dit probleem herkent, en hoe kan ik dit oplossen?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

terwijl dat bij een andere computer wel prima gaat
En dat is vanuit hetzelfde netwerk? (Anders kan het aan je verbinding of een centrale firewall liggen).

Check hoe dan ook je hosts file even. Maar daar zou niets in mogen staan als je enkel en alleen een schone WinXP + patches hebt.

Scripts: beveiliging van IE staat op standaard? Probeer ook even een andere browser om te kijken hoe het daar gaat als je ook andere script problemen hebt (zoals bij startpagina of hier).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JeroenTheStig
F_J_K schreef op 27 april 2003 @ 14:01:
[...]

En dat is vanuit hetzelfde netwerk? (Anders kan het aan je verbinding of een centrale firewall liggen).

Check hoe dan ook je hosts file even. Maar daar zou niets in mogen staan als je enkel en alleen een schone WinXP + patches hebt.

Scripts: beveiliging van IE staat op standaard? Probeer ook even een andere browser om te kijken hoe het daar gaat als je ook andere script problemen hebt (zoals bij startpagina of hier).
Het is vanuit hetzelfde netwerk, het ligt dus niet aan instellingen van de router. Het vreemde is dat ik een schone installatie XP hier heb, met een antivirus. De vorige keren deed hij het ook zo.

Ik zal eens even kijken wat er in de host file staat, maar hier heb ik helemaal niet in gerommeld..

Beveiliging van IE staat op standaard, ik heb hem zelfs nog op minimaal gezet, het helpt allemaal niet..

• JeroenTheStig
In msconfig heb ik nu alles wat niet met microsoft te maken heeft uitgeschakeld, en ook de programma's die bij het opstarten van XP worden geladen heb ik uitgezet.
En nog steeds gaat het fout bij het laden van advertenties. Ik begrijp niet waarom ik onder in m'n internet explorer window de melding krijg dat er verbinding wordt gemaakt met 127.0.0.1

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

met een antivirus
Welke? De kans is best groot dat die het tegenhoud denk ik.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:55

crisp

Devver

Pixelated

misschien een programma dat je hosts file heeft aangepast?

Intentionally left blank

• JeroenTheStig
F_J_K schreef op 27 april 2003 @ 15:45:
[...]

Welke? De kans is best groot dat die het tegenhoud denk ik.
Norton Antivirus 2003 professional edition, maar deze heb ik volledig uitgeschakeld in de msconfig. Of kan het zijn dat er iets in het register staat wat ondanks de aanpassingen in msconfig toch wordt geladen wat het probleem veroorzaakt?

• JeroenTheStig
Ook in Netscape gaat het fout, hier geeft hij in een popupje de volgende melding:

"The connection was refused when attempting to contact ads.tucows.com"

Ik heb de antivirus gedeinstalleerd, dus daar kan het niet meer aan liggen

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:55

crisp

Devver

Pixelated

crisp schreef op 27 April 2003 @ 15:52:
misschien een programma dat je hosts file heeft aangepast?
Ik quote mezelf nog maar eens...

Intentionally left blank

Pagina: 1