Toon posts:

[Divx] Probleem met beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn divx-decoder , namelijk als ik een divx filmpje hiermee afspeel, neemt de media player (zowel mpc als mp9) de grote (resolutie dus) aan van het filmpje, maar het filmpje zelf word slechts afgespeeld in de bovenste helft hiervan, het is dus ineengeduwd. Ook speelt het af met een zeer lage framerate. Dit heb ik bij alle divx filmpjes 3 , 4 en 5. Als ik de 3ivx decoder hiermee asocieer, dan heb ik dit probleem niet en spelen de filmpjes vlot.
"speel ze dan af met 3ivx" hoor ik je al zeggen. Neen , aangezien 3ivx geen quality settings heeft zoals de divx decoder. uninstallen/herinstallen van divx helpt niet.

Heeft iemand hetzelfde probleem ? / Weet iemand een oplossing ?

thx

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het enige nuttige wat ik kwijt kan is dat je mischien de DivX speler, of beter nog, bsplayer zou moeten proberen. Mediaspeler van MS doet wel vaker hele vage dingen met divxen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
De Nimo codec pack eens installeren ?
http://www.divx-digest.com/software/nimo_pack.html

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

wellicht een idee om even te vermelden welk OS je draait.
Ik heb het probleem onder windows2000 gehad en daar was het gebruiken van BSplayer voor mij de oplossing. Geef dus even aan welk besturingssysteem je draait dan kunnen wij eerder een zinnig antwoord geven (aan de hand van bekende problemen en de daarbij geldende oplossingen ;) )

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
EXE-cuter: Een codec pack installeren is de beste manier om de filmweergave te verneuken. Dat zijn verzamelingen codecs gecombineerd tot een hoop puin - vooral Nimo. Bovendien heb je met codec packs doorgaans geen flauw idee van wat er allemaal gebeurt en staan er een boel codecs op je PC voor je het weet.

Daarnaast is het gebruik van codecs totaal zinloos. Als je enkel de film wil weergeven, dan ben je veel beter af met decoding filters. Deze zijn compacter en verbruiken doorgaans minder resources. Ze dienen enkel voor de weergave. Zorg er dus voor dat die codec pack rotzooi van je PC af is en gebruik decoding filters!

Prozac Henri: Het ffdshow filter speelt vrijwel alle MPEG4 formaten (DivX 3/4/5, XviD) zonder problemen en zonder dat je een berg codecs moet installeren die mogelijk conflicteren met elkaar. Ffdshow is slechts enkele tienatallen kilobytes groot, maar biedt een groot aantal postprocessing mogelijkheden om de weergave te optimalizeren. Véél meer opties dan de standaard DivX codec alleszins!

Met deze dit filter kun je vrijwel alle films afspelen (zeker alle scene releases). Heb je dan nog een film die niet wil afspelen, dan kun je GSpot gebruiken om te weten te komen welke codec je nodig hebt. Installeer dan enkel de benodigde codec!

Als je zelf ook films encodeert, dien je natuurlijk wel de codecs van de formaten waarnaar je codeert te installeren. Ffdshow verzorgt enkel de weergave.

CyBeR: De vraagsteller gebruikte ook MPC welke een player is die niet voor BS Player moet onderdoen. Dat WMP9 niet werkte was natuurlijk te verwachten :)

[ Voor 8% gewijzigd door satcp op 27-04-2003 13:15 . Reden: update ]

Verwijderd

Topicstarter
thx all, mijn os is idd win 2000
satCP , thx om mij ffdshow te leren kennen, hij hielp helaas niet in mp.
Cyber, jouw bsplayer heeft idd de oplossing gegeven. het probleem is opgelost
Exe-cuter, i don't like codec packs ;)
en vagegast, excuseer voor mijn n00byness, ik post hier niet zoveel :)

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
SatCP schreef op 27 April 2003 @ 13:11:
EXE-cuter: Een codec pack installeren is de beste manier om de filmweergave te verneuken. Dat zijn verzamelingen codecs gecombineerd tot een hoop puin - vooral Nimo. Bovendien heb je met codec packs doorgaans geen flauw idee van wat er allemaal gebeurt en staan er een boel codecs op je PC voor je het weet.
Ja,dat de Nimo-packs niet zo fantastisch zijn wist ik (zelf gebruik ik het ook niet hoor),maar ik dacht dat het mss verkeerde codecs van hem zou overschrijven.
Dat van die ffdshow filter wist ik nog niet,maar ziet er wel zeer interessant uit.
Wij danken u voor dat _/-\o_

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 16:52:
thx all, mijn os is idd win 2000
satCP , thx om mij ffdshow te leren kennen, hij hielp helaas niet in mp.
Cyber, jouw bsplayer heeft idd de oplossing gegeven. het probleem is opgelost
Toch een vreemd probleem hoor. Volgens mij ligt het niet direct aan de player. Ik heb zowel BS Player als MPC als Windows Media Player 6.4 succesvol gebruikt op Windows 2000 systemen om films af te spelen.

Anyway, gelukkig is het verholpen door BSPlayer te gebruiken. Net als MPC een uitstekende player!
Pagina: 1