Eén van deze twee controllers wil ik aanschaffen om op een Tyan Tiger MPX plank te zetten met XP Pro als OS; 2 hd's worden Seagate Cheetah 15K3.
Nou vraag ik me af of HostRaid van Adaptec toegevoegde waarde is.
Tekram ziet er goed uit, alleen de fan spreekt me totaal niet aan. Ziet er uit alsof de chip een overgeclockte U160 die met geforceerde koeling U320 kan draaien.
Doet doet mij denken aan de fannetjes die op agp kaarten zitten en na verloop van tijd vastlopen, gaan piepen etc.
Als om een reden de Tekram te heet wordt is het met de dataintegriteit op de SCSI disks wel gebeurd, dacht ik zo. (Geldt natuurlijk ook voor de Adaptec, maar die heeft geen eigen fan nodig)
Prijsverschil is € 50, dus dat is niet het probleem.
Welke controller is het meeste waar voor je geld?
Nou vraag ik me af of HostRaid van Adaptec toegevoegde waarde is.
Tekram ziet er goed uit, alleen de fan spreekt me totaal niet aan. Ziet er uit alsof de chip een overgeclockte U160 die met geforceerde koeling U320 kan draaien.
Doet doet mij denken aan de fannetjes die op agp kaarten zitten en na verloop van tijd vastlopen, gaan piepen etc.
Als om een reden de Tekram te heet wordt is het met de dataintegriteit op de SCSI disks wel gebeurd, dacht ik zo. (Geldt natuurlijk ook voor de Adaptec, maar die heeft geen eigen fan nodig)
Prijsverschil is € 50, dus dat is niet het probleem.
Welke controller is het meeste waar voor je geld?
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....