Welke case zal ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-02 11:01
Ik ga eind november een nieuwe pc kopen en ben me een beetje aan het oriënteren op het gebied van kasten en voedingen. Voor de voeding heb ik al een keuze gemaakt: waarschijnlijk een Antec TruePower 330 watt, maar nu de kast nog.

Wat punten waar de kast aan moet voldoen (of juist niet):
- Het hoeft geen licht aluminum te zijn zoals de Lian-Li kasten
- Prijs: max een euro of 75 excl voeding (of max 150 incl een Antec TruePower).
- 4x 5.25 inch bays
- Genoeg ruimte binnenin voor harde schijven etc (dus meer dan 2 plekken voor 3,5 inch apparaten). Ook de kast in het algemeen moet lekker ruim zijn.
- Plaats voor een aantal casefans (maar ze hoeven niet standaard bij de kast te zitten)
- Geen doorzichtig sidepannel (mag natuurlijk wel) of side casefan (de kast staat in een meubel waardoor alleen de voorkant zichtbaar is), totaal overbodig dus.
- Geen deur aan de voorkant, ook vanwege het meubel, niet zo praktisch. Bovendien vind ik het niet mooi. Bovendien denk ik dat mijn rheobus dan niet past.
- Geen 'overdreven' modding. Alleen de voorkant hoeft er echt goed uit te zien, de rest is niet zichtbaar.

Hier 2 plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.daniel.yabbsites.com/tweakers/case/2.jpg

Deze kast vind ik erg mooi, een Antec Performance Plus (1080), lekker veel ruimte, genoeg plek voor casefans. Van binnen eigenlijk precies wat ik zoek. Maar helaas 2 minpunten: een side casefan en een deur aan de voorkant. Eigenlijk zou deze case zonder deur en met iets mooiere voorkant precies zijn wat ik zoek.

Hier die Antec nog even van voren:
Afbeeldingslocatie: http://www.daniel.yabbsites.com/tweakers/case/1.jpg

Hier nog een andere, een Impression IM21.
Afbeeldingslocatie: http://www.daniel.yabbsites.com/tweakers/case/3.jpg

Deze ziet er van buiten erg mooi uit vind ik (alleen de voorkant heeft echt iets moois, precies zoals ik wil). Helaas voldoet de kast van binnen niet echt aan de punten die ik belangrijk vind.
Afbeeldingslocatie: http://www.daniel.yabbsites.com/tweakers/case/4.jpg
Er is weinig plek voor casefans.

Mijn ideale kast zou dus eigenlijk van binnen die Antec zijn, en van buiten die Impression.

Wie kan me helpen met wat modellen (liefst incl link of plaatjes en richtprijs).
Er zullen vast modellen zijn die precies bieden wat ik zoek, alvast bedankt allemaal voor het meedenken :)

//edit: Kleur: wit of zilver

[ Voor 7% gewijzigd door DeadMetal op 27-04-2003 11:55 ]

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 08:33
mooie plaatjes

(ik zie "toms hardwareguide", verder niks)

[ Voor 63% gewijzigd door Stefke op 27-04-2003 11:42 ]

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Aan de foto's te zien zijn deze kasten voor 'Claw-Hammer' processors.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik denk dat remotelinking verboden is van die site, want die plaatjes werken hier nie..

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Specificaties
Kleur: Zwart
Type: Midi Tower
Disk Drive Bays: 5.25"x4/0, 3.5"x1/7 (extern/intern)
Afmetingen: 475mm(D)x200(B)x430mm(H)
Ventilatie: Eén 80mm x 80mm x 25mm Fan gemonteerd op het achterpanel
Eén 120mm x 120mm x 25 mm Fan gemonteerd achter het frontpanel
Netto gewicht: 8 kg (dus zonder niet meegeleverde PSU)
Levering bestaat uit:
- 3RSystems AIR Midi Tower
- Éen 80mm fan
- Éen 120mm fan
- Extra CDrom front
- Montagehandleiding
- Engelse montagehandleiding

Verder
Met de Air Design case gooit 3RSystems hoge ogen, het betreft hier een zeer stijlvolle kast, zeer duurzaam uitgevoerd en ongelooflijk aantrekkelijk geprijsd. Niet alleen qua uiterlijk is deze case een beauty, ook de toegepast techniek met zeer veel handige mogelijkheden liegt er niet om.

Op het front zit een soort buttonpanel, waarmee de multifunctionele LCD aangestuurd kan worden. Via deze LCD worden de 3 temperatuursensoren en 2 fans (één 120mm en één 80mm) gecontroleerd. Fans en temperatuursensoren zijn reeds in de case aanwezig. Via het buttonpanel kunnen de fans in 10 verschillende standen geregeld worden. Bij oververhitting van het systeem sluit de Air Design case automatisch uw systeem af. U kunt deze shutdown-functie ook deactiveren en kiezen voor enkel een alarmsignaal.

Verborgen onder een klepje onderaan het casefront zitten twee front USB-aansluitingen, en de optie om er een extra IEEE poort in te zetten. De 5,25" bays zijn afgeschermd met zwarte klepjes, welke vloeiend wegklappen wanneer je je CDROM drive erachter open doet. De afdekklepjes zijn voorzien van hun eigen drukknop om de CDROMdrive open en dicht te doen. Plexiglazen uitsparingen zorgen ervoor dat ook de aktiviteitsleds zichtbaar blijven.

Standaard zijn twee CDROM frontjes al voorgemonteerd, een derde wordt los meegeleverd. Kortom, ook al bouw je deze case vol met grijze CDROMdrives en FDDdrives, niks aan het uiterlijk van deze case gaat verloren, je houdt één stijl! Ook goed doordacht is de luchtcirculatie in deze behuizing, de 120mm fan (meegeleverd) zuigt door onzichtbare openingen in de behuizing koude lucht aan, nadat deze lucht één keer door de behuizing gecirculeerd is wordt ze direct weer door de 80mm fan (meegeleverd) weggezogen naar buiten toe.

Ondanks de geringe hoogte van de case biedt ze toch plaats aan maar liefst 12 HDD's, die niet snel te warm zullen worden omdat de luchtcirculatie binnenin de behuizing erg optimaal is (zie beschrijving hierboven). Beide sidepanels zijn vastgezet met thumbscrews, erg makkelijk als je er dus even snel bij moet :-)
:9
Deze heb ik bevalt heeel erg goed echt super ding

heeft mij 100 euro incl voeding gekost :7 8)

nog een plaatje http://www.xxlcases.nl/zo...stems_airdesing_black.jpg

Verwijderd

Nou mooi he die plaatjes? Bij mij werken ze iig wel.

Geen idee of je topic via de policy is, maar Coolermaster verkoopt een aantal kasten die identiek zijn aan de Antec (origineel toch Chieftec?). De ATC 710 is mijn favoriet, super mooi alu front met een stoffilter voor een casefan. Coolermaster verkoopt dus de antec met een ander front, keerzijde is wel dat deze kasten best wel prijzig zijn, de 710 is bijvoorbeeld een €160.

Kijk wat rond op de coolermaster site en site's van andere kastenbouwers en met behulp van de t.net pricewatch en google zul je een weloverwogen keus kunnen maken.

• Stefke
Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 11:35:
Specificaties
Kleur: Zwart
Type: Midi Tower
Disk Drive Bays: 5.25"x4/0, 3.5"x1/7 (extern/intern)
Afmetingen: 475mm(D)x200(B)x430mm(H)
Ventilatie: Eén 80mm x 80mm x 25mm Fan gemonteerd op het achterpanel
Eén 120mm x 120mm x 25 mm Fan gemonteerd achter het frontpanel
Netto gewicht: 8 kg (dus zonder niet meegeleverde PSU)
Levering bestaat uit:

...

Deze heb ik bevalt heeel erg goed echt super ding

heeft mij 100 euro incl voeding gekost :7 8)

nog een plaatje http://www.xxlcases.nl/zo...stems_airdesing_black.jpg
Ik heb deze ook! :) Alleen in het zilver. Zeer fijn en betaalbaar kastje en het ziet er super uit

Afbeeldingslocatie: http://www.colorcases.nl/images/Air%20Silver.jpg

Meer dan plek zat, 2 fans (regelbaar) erbij geleverd, temperatuursensoren, nou ja het staat hierboven al

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 27-04-2003 11:41 ]

• DeadMetal
SCHURKY, de specs zien er goed uit, maar de voorkant is niet echt mijn smaak, ik heb liever iets strakker, zoals de Impression. Ook heb ik liever wit of zilverkleuring, maarja dat is persoonlijke smaak. In ieder geval bedankt voor het meedenken, we blijven verder zoeken :)

//edit: Hmm die zilvere vind ik toch wel mooi van Stefijn, en ik zie dat er ook een blauwe te koop is, die zie er ook erg goed uit. Hebben jullie pics van de binnenkant?

[ Voor 26% gewijzigd door DeadMetal op 27-04-2003 11:46 ]

• DeadMetal
Plaatjes doen het weer...

[ Voor 81% gewijzigd door DeadMetal op 27-04-2003 11:54 ]

• Stefke
Hier is er één

Afbeeldingslocatie: http://www.colorcase.be/grafiek/cases/air2.jpg

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.colorcase.be/grafiek/cases/air1.jpg?PHPSESSID=4bb271e2fa79e12cf230ce3164ebd873
Afbeeldingslocatie: http://www.colorcase.be/grafiek/cases/air2.jpg?PHPSESSID=4bb271e2fa79e12cf230ce3164ebd873
Afbeeldingslocatie: http://www.colorcase.be/grafiek/cases/air3.jpg?PHPSESSID=4bb271e2fa79e12cf230ce3164ebd873

Verwijderd

Kijk eens op www.chieftec.com , Je hebt ook namelijk ook een chieftec/antec model zonder deurtje en zonder zeipanel casefan, met voeding kost die 100euro :)

Verwijderd

je zou ook een coolermaster nemen die maken ook hele mooie kasten bijvoorbeeld deze http://www.coolermaster.nl/pruducts/case/atc/atc710.html je hebt toch veel mogelijkheden zoals veel ruimte voor hdd's en fan's

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 12:01 ]

Verwijderd

stefijn schreef op 27 April 2003 @ 11:38:
[...]

Ik heb deze ook! :) Alleen in het zilver. Zeer fijn en betaalbaar kastje en het ziet er super uit

[afbeelding]

Meer dan plek zat, 2 fans (regelbaar) erbij geleverd, temperatuursensoren, nou ja het staat hierboven al
Ik weet niet hoor maar die Immersion wil ik ook gaan kopen en ik weet zeker dat hij 2x80 fans achter heeft en 1x80 of 120 fan voor.
Dit lijkt me meer dan genoeg toch.
Tevens als je meer info wilt over de Immersion zoek dan eens of Chyan fung CF-2029 of kijk een bij AMS electronics.

Verwijderd

[spam]

Afbeeldingslocatie: http://www.cluboverclocker.com/reviews/cases/coolermaster/atc-710/sx1.jpg

Deze kast heeft dus de door jou gewilde (ANtec/Chieftec) binnenkant en in mijn ogen een super mooi uiterlijk. Het front is dus van Alu, maar de kast zelf helaas gewoon van ijzer, daardoor is dit wel een van de goedkoopste Coolermasters, €160 euro (pw) imo nog steeds wel prijzig, maar ik vindt het dan ook een super mooie case. Hij is trouwens ook in het zwart verkrijgbaar.

[/spam] ;)

• DeadMetal
MasterDisaster6: ik zie nergens kasten van Chieftec met 4 externe 5.25 inch bays op de site. Degene zonder deur zie ik met 2, 3 en 6 stuks, klopt dat? Ik heb toch echt 4 nodig (3 is te weinig, 6 is teveel en bovendien past dat niet in m'n meubel.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
volgens mij is het topic een beetje een case show-off topic geworden :)

• DeadMetal
Oké, tijd voor een eerste evalutatie ;)

Chieftec: Zie bericht van mij aan MasterDisaster6
Coolermaster: Is me eigenlijk te duur. (ben ook maar een student ;) )
Impression: Blijkbaar toch genoeg koelruimte, en inclusief koelers verandert de zaak. Deze lijkt me een goede kandidaat!
3R: Ook erg mooi (de zilvere of blauwe), ook een goede kandidaat.

Mijn voorkeur gaat nu toch richting de Impression en de 3R. Misschien Chieftec als er toch een kast zonder deur met 4 5.25 inch plekken blijkt te bestaan.

En hoe zit het met Aopen? Daar heb ik nog niks over gehoord :)

[ Voor 3% gewijzigd door DeadMetal op 27-04-2003 12:12 ]

Verwijderd

Het idiote van Aopen vind ik de site, super ondoorzichtig hoe je bij de produkten komt, of ben ik nou zo stom. :P

Dat terzijde, waar ik me over verbaas is dat bijna alle modellen (heb ze niet allemaal bekeken) maar 3 3,5" bays hebben. Zelfs de towers. Persoonlijk vind ik dit onbegrijpelijk. Eigenlijk kan je amper 2 harde schijven + een floppy driver erin zetten omdat je dan problemen krijgt met de schijven die elkaar lekker zitten op te warmen. Koel mogelijkheden voor die schijven zijn er ook niet, ruimte voor casefan zit daarvoor te laag (op zich geen verkeerde plek, daar niet van)

Wel zitten ze erg goed in elkaar, veel steviger dan merkloze alternatieven, echt een pluspunt in mijn ogen. Ik heb zelf een HQ45, met een 92mm casefan achterin, met wat modden wel plek voor. Maar dan moet je dus wel bereid zijn de decoupeer in je kast te zetten ;) + dat ze niet zo hoog zijn, een Chieftec hoef ik niet op me bureau, maar een Aopen Miditower is geen probleem.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 21:18

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Als we hier toch een beetje afdwalen. :)

Ik ben momenteel ook aan het kijken voor 2 nieuwe kasten (1 voor mijn echte bak, en één voor mijn hobbybak)

Chieftec heeft een paar mooie kasten, maar toen kwam ik deze kast van GMC tegen.

CMG Noblesse SE

Weet iemand waar deze te krijgen is?
De Noblesse kan ik wel vinden, maar niet de SE versie.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• DeadMetal
We waren nog niet aan het afdwalen, de cases die men noemt zitten allemaal in de richting van mijn wensen. Jouw case heeft er echter niks mee te maken ;)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

DeadMetal schreef op 27 April 2003 @ 11:26:
[afbeelding]
Er is weinig plek voor casefans.
Die Antec (Chieftec ;) ) heeft plaats voor 4 casefans en die andere 3. Vanwege die ene casefan die die minder heeft valt ie af :? :? :?

edit: Antec heeft er nog 1 in z'n sidepanel :o

maar wat moet je met 5 casefans man? Levert je alleen maar herrie op ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 27-04-2003 13:33 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DeadMetal
Nee je hebt niet goed gelezen. De Antec valt af omdat hij een side-fan heeft en een deur aan de voorkant.
De Impression valt toch niet af nee, ik dacht dat het moeilijk was om aan de achterkant casefans te plaatsen, maar er blijkt er al standaard 1 achter te zitten.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Impression, ook al heeft ie 1 flink nadeel: de fan aan de voorkant kan helemaal geen lucht aanzuigen. Kijk maar goed naar beide plaatjes (de positie van de fan, en dan op die hoogte naar de voorkant kijken).
Ook deze review geeft dat als enige nadeel. Ze hebben het deels opgelost door die fan een beetje apart op te hangen, wat lager zodat hij wat lucht van de gaatjes onderaan kan aanzuigen.

Ik heb in een computerwinkel bij mij in de buurt ook die Impression gezien, maar een model met sidepannel met groot raam. Ik ga eens kijken of die ook dat probleem van die koeler heeft. Zonee, dan koop ik die :)

Schurky en stefijn: ik zie dat de 3RSystems kast van jullie een mechanisme heeft waarbij er iets openklapt van de behuizing als je je cd speler open doet. Klinkt opzich gaaf :) Maar hoe bevalt dat? Ik heb namelijk een Slot-In DVD speler, dus zonder lade. Dat gaat dan zeker niet?

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:30
Kijk eens naar de Advance B031. Ik heb deze kast ook en hij roeleert zwaar.
De kast heeft wel een deurtje, maar één 5,25" drive is benaderbaar als het deurtje dichtzit. Daarnaast zit er een 3,5 drive achter een klepje in het deurtje. Ik heb deze kast, in het wit en zonder voeding, voor 59 euro bij Alternate gekocht.
meer info
review
Afbeeldingslocatie: http://www.centurio.de/bauteile/images/gehaeuse/avanceb031.jpg

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12
DeadMetal schreef op 27 april 2003 @ 11:26:

Hier nog een andere, een Impression IM21.
Afbeeldingslocatie: http://www.daniel.yabbsites.com/tweakers/case/3.jpg
Weer een Chyang fun CF-2029 die onder een of andere verzonnen naam wodt verkocht :)

Je kan een los sidepanel voor deze kast kopen met een windows erin ,dan krijg je ongeveer dit resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/CS0.JPG

het is geen kast waar je 20 casefans in kan hangen plus casefans maken alleen maar herrie

Voor de looks: de Chyang fun dus
Voor de kwaliteit en de mogenlijkheid tot het ombouwen tot een straaljager:
de Antec

[ Voor 19% gewijzigd door _Drake_ op 27-04-2003 14:03 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• DeadMetal
Da_Drake, hoe bevalt die kast je? (qua ruimte, gemak, stevigheid, alles dus ;) Weet je nadelen te noemen, ben je er tevreden over? ). En is het waar dat die front koeler geen lucht aan kan zuigen? + makkelijk op te lossen?

Ransbal: ziet er niet verkeerd uit, heb je nog wat pics van de kast van binnen? Die plaatjes zijn nogal klein.

[ Voor 19% gewijzigd door DeadMetal op 27-04-2003 13:59 ]

• ransbal
DeadMetal schreef op 27 April 2003 @ 13:57:

Ransbal: ziet er niet verkeerd uit, heb je nog wat pics van de kast van binnen? Die plaatjes zijn nogal klein.
Ik zal ff wat plaatjes schieten van mijn kast. Even geduld, moet de acculader van mijn cam opzoeken.... ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tegen de tijd dat je je nieuwe PC gaat samenstellen zal er ongetwijfeld heel veel zijn veranderd.

Persoonlijk denk ik dat je gewoon beter ZELF op pad/zoek kunt gaan ipv. anderen te laten zoeken naar kasten die zoveel mogelijk aan jouw wensen voldoen. 'Welke...?' topics monden meestal uit in een opsomming van persoonlijke voorkeuren van gebruikers.

Er zijn meer dan voldoende reviews van kasten te vinden waardoor je een stuk wijzer wordt.

Ga t.z.t. met weinig euro's shoppen op de HCC-dagen en koop een el-cheapokast van max. 75 euro. Tientallen merken en soorten bij elkaar.

ARME AOW’er

• DeadMetal
En dat is nou precies wat ik niet wil doen, een el-cheapokast kopen die ik verder niet ken ;)
Vind het leuk om te kijken wat er allemaal te koop is, en dat een tijdje te volgen, advies van anderen horen etc.
Ik wil namelijk dit keer niet een brakke Codegen voeding en een kast waar de krassen heel snel op zitten (wat nu dus het geval is ;) )

• ransbal
De plaatjes :)
Let niet op de troep, het is een casemod in progress, ik ga wel weer verder wanneer ik zin heb. De laatste foto laat iig zien dat er lekker veel ruimte is :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=102820&size=384
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=102824&size=384
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=102830&size=384

• DeadMetal
Nice :) Vooral voor een server ziet hij er erg stak uit. Ik vrees alleen dat hij voor mij niet zo geschikt is, ik heb een rheobus met 4 draaiknoppen en ik zie al dat dat nooit gaat passen. In ieder geval suc6 met de casemod en thanks voor de pics ;)

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 19:52
ransbal schreef op 27 April 2003 @ 14:31:
De plaatjes :)
Let niet op de troep, het is een casemod in progress, ik ga wel weer verder wanneer ik zin heb. De laatste foto laat iig zien dat er lekker veel ruimte is :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb net de hele review van die case op overclockers gelezen, het kastje bevalt me wel, was al hele tijd opzoek naar een nieuwe case :) Maar jij hebt de fan arm eraf gehaald en de rest van de fans zie ik ook niet meer he :? Maar heb je nog minpunten ontdekt aan de case :?

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12
DeadMetal schreef op 27 April 2003 @ 13:57:
Da_Drake, hoe bevalt die kast je? (qua ruimte, gemak, stevigheid, alles dus ;) Weet je nadelen te noemen, ben je er tevreden over? ). En is het waar dat die front koeler geen lucht aan kan zuigen? + makkelijk op te lossen?
Voordelen:
-Veel ruimte
-Mooi strak uiterlijk
-Stevig chassis
-Acryl voorkant
-Gepoedercoated lak
-geen scherpe randjes

Nadelen:
-Weinig ruimte voor fans
-voorkant is moeilijk modbaar vanwege de acryl voorplaat
-ruimte boven de voeding erg krap (maar genoeg om alle overige kabels in te proppen,

de front koeler kan inderdaad geen lucht aanzuigen er is ook een versie waarvan de voorkant is opengewerkt waar er dan wel een fan opkan helaas is het uiterlijk er dan niet mooier op
de airflow is redelijk makkenlijk op te lossen je kan ook in een vande 5.12 bays een intake doen
voor de rest is het gewoon een erg mooie kast voor weinig geld

[ Voor 17% gewijzigd door _Drake_ op 27-04-2003 14:42 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 12:22:
Het idiote van Aopen vind ik de site, super ondoorzichtig hoe je bij de produkten komt, of ben ik nou zo stom. :P
Jah, volgens mij ben jij zo stom ;) Als je even wat moeite doet vind je alles op de site van Aopen. Hier vind je onder andere de complete case-lijn van AOpen.
Dat terzijde, waar ik me over verbaas is dat bijna alle modellen (heb ze niet allemaal bekeken) maar 3 3,5" bays hebben. Zelfs de towers. Persoonlijk vind ik dit onbegrijpelijk. Eigenlijk kan je amper 2 harde schijven + een floppy driver erin zetten omdat je dan problemen krijgt met de schijven die elkaar lekker zitten op te warmen. Koel mogelijkheden voor die schijven zijn er ook niet, ruimte voor casefan zit daarvoor te laag (op zich geen verkeerde plek, daar niet van)
Dat is dus ook pure onzin, want de nieuwe types case van AOpen hebben allemaal standaard vier 3,5" bays. En de towers hebben optioneel vaak nog tot vier 3,5" bays meer (boven de voeding). Van die vier standaard zitten er twee onder de 5,25" bays en twee beneden op een daarvanlosstaande bay. Langs deze bays kun je voldoende koeling plaatsen, want ter hoogte van de bay's kun je twee koelers plaatsen (in de plaat die daarvoor bedoeld is). Dus nie in de zijplaat! Die komt er nog eens voor de afwerking voor te hangen. De lucht voor die koelers wordt door het rooster die in de zijplaat zit naar binnengezogen en tegen de hd's geblazen.
Wel zitten ze erg goed in elkaar, veel steviger dan merkloze alternatieven, echt een pluspunt in mijn ogen. Ik heb zelf een HQ45, met een 92mm casefan achterin, met wat modden wel plek voor. Maar dan moet je dus wel bereid zijn de decoupeer in je kast te zetten ;) + dat ze niet zo hoog zijn, een Chieftec hoef ik niet op me bureau, maar een Aopen Miditower is geen probleem.
Geen wonder. Dat zijn de oudere types van AOpen. Ook is het een ATX/Micro-ATX.
D.w.z. dat het geen geschikte kast is om 92 mm casefans in te stoppen 8)

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 17:55
Dit is ook wel een mooie case
Afbeeldingslocatie: http://www.xs2.nl/Promedion%20Kasten/Partner_bestanden/zizon-black(side).jpg
7"*3,5" en 4*5,25" + meegeleverd side-window en casefan
Prijs: E95.-

[ Voor 10% gewijzigd door s2sw op 27-04-2003 14:42 . Reden: pricetag ]

Verwijderd

s2sw schreef op 27 April 2003 @ 14:41:
Dit is ook wel een mooie case
[afbeelding]
7"*3,5" en 4*5,25" + meegeleverd side-window en casefan
Prijs: E95.-
Welk merk en type is he? Zo hebben we er weinig aan lijkt me.

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 17:55
is een promedion jupiter, ookwel bekend als zizon van jing nogwat...

• ransbal
]-[Skinlab]-[ schreef op 27 April 2003 @ 14:36:
[...]

Heb net de hele review van die case op overclockers gelezen, het kastje bevalt me wel, was al hele tijd opzoek naar een nieuwe case :) Maar jij hebt de fan arm eraf gehaald en de rest van de fans zie ik ook niet meer he :? Maar heb je nog minpunten ontdekt aan de case :?
Nee, helemaal niks, maar dan ook echt helemaal niks :)
Ik heb door mijn werk en hobby al aardig wat kasten onderhanden gehad en dit is één van de weinige kasten waar ik eigenlijk niks op aan te merken heb. Hij is solide, erg eenvoudig mbt montage van onderdelen en helemaal compleet met alle bevestigingsmaterialen.

Ik heb er nog maar twee fan's inzitten, een 12cm onder de rad die op 7 volt draait en één 8cm/7volt fan in de 550watt qtec. De fan op mijn videokaart heb ik erafgesloopt. Aangezien de videokaart al een airflow krijgt van radfan. enjoy the silence

Temps zijn 32 graden idle en 36 stressed met kast dicht :)

• DeadMetal
Da_Drake schreef op 27 april 2003 @ 14:40:
[...]

Nadelen:
-Weinig ruimte voor fans
-voorkant is moeilijk modbaar vanwege de acryl voorplaat
-ruimte boven de voeding erg krap (maar genoeg om alle overige kabels in te proppen,

de front koeler kan inderdaad geen lucht aanzuigen er is ook een versie waarvan de voorkant is opengewerkt waar er dan wel een fan opkan helaas is het uiterlijk er dan niet mooier op
de airflow is redelijk makkenlijk op te lossen je kan ook in een vande 5.12 bays een intake doen
voor de rest is het gewoon een erg mooie kast voor weinig geld
Moeilijk modbaar vind ik niet erg. Ruimte boven voeding krap kan ik ook wel mee leven ;)

De fans zijn het enige kleine minpuntje, achter is prima, voor kan idd eventueel nog met een 5.25 bay. Weet je het "type" van de versie waar die fan wel z'n lucht aan kan zuigen? Die lijkt me ideaal, dan is het enige nadeel weggewerkt wat mij betreft. Oja, zitten er standaard 1 of 2 koelers achter? In een review las ik dat 2 koelers achter (outtake) een duidelijke daling in temperatuur van de processor lieten zien. (en zijn het van die lawaaierige rotdingen of zijn het fatsoenlijke koelers, ook al heb ik nog een rheobus die dat kan oplossen natuurlijk).

[ Voor 7% gewijzigd door DeadMetal op 27-04-2003 14:53 ]

• Brammel
  • Laatst online: 20-02 15:44
Wat denk je van deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.computer-land.nl/pics/prodinfo/pc49.jpg

3x3.5" extern,
2x3.5" intern,
4x5.25" extern,
Afmeting: 527x270x496mm
Incl. 300W PSU
Front USB & Firewire
Aluminium

€89,- bij computerland.

Ik vind hem er in ieder geval wel goed uit zien, lekker strak. Ik weet aleen niet zo veel verder van de kast, hoe ie er van binnen uit ziet. Zijn er tweakers die daar wat meer info over kunnen geven?

Verwijderd

bram1234 schreef op 28 April 2003 @ 22:57:
Wat denk je van deze:
[afbeelding]

3x3.5" extern,
2x3.5" intern,
4x5.25" extern,
Afmeting: 527x270x496mm
Incl. 300W PSU
Front USB & Firewire
Aluminium

€89,- bij computerland.

Ik vind hem er in ieder geval wel goed uit zien, lekker strak. Ik weet aleen niet zo veel verder van de kast, hoe ie er van binnen uit ziet. Zijn er tweakers die daar wat meer info over kunnen geven?
Hij heeft zowieso een window en daar had de TS niets aan. Dat is dus jammer.
Verder is hij van aluminium en dat is minder stevig dan staal/ijzer. Ik denk dat deze kast niet echt geschikt is voor de TS.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ga voor de Antec WS SX835 EC II, die is bijna hetzelfde als de Performance Plus 1080, maar dan zonder deurtje en met een Antec truePower 350 watt voeding en dat voor zo'n € 115,00. Het enige wat ik niet snap is dat je in november een nieuwe pc gaat kopen en je nu al aan het orienteren bent? In september, oktober, november is er toch al lang weer nieuwere en misschien betere hardware?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:44

Exigence

dnkroz

Ik zou echt 100% zeker voor die Chieftec gaan. Heb ik zelf ook en is een top kastje. Niets meer aan doen. De kwaliteit van metaal en afwerking is perfect in orde. Je kunt voor die kasten zo nieuwe frontpanels en sidepanels kopen als er toch iets mis mocht gaan, zodat je dus niet meteen een nieuwe kast hoeft te kopen.
Ik zou voor de zware Chieftec gaan. Loodzwaar maar zijn geld driedubbelendwars waard.

• Brammel
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 23:00:
[...]
Hij heeft zowieso een window en daar had de TS niets aan. Dat is dus jammer.
Verder is hij van aluminium en dat is minder stevig dan staal/ijzer. Ik denk dat deze kast niet echt geschikt is voor de TS.
Het maakte hem niet uit of er zo'n window in zat, en volgens mij zal het wel meevallen dat een alu minder stevig is dan een van staal/ijzer. Als het goed zit met de fan mogelijkheden lijkt me deze kast juist wel geschikt

• DeadMetal
MegaJurk: Ik heb vakantie en vind het alvast leuk om me in cases te verdiepen, had namelijk nog nooit gekeken wat er allemaal te koop is.

bram1234: van welk merk is die kast?

• cablecarp
  • Laatst online: 22-04-2024
kijk eens na deze!
je komt m volgens mij niet zo veel tegen, maar ik vind m zelf erg mooi
en waarschijnlijk heb ik m over een maandje zelf hier staan.
schutte systems heeft m op voorraad

http://www.bonchic.nl/asp/product_photos.asp?iPID=259

Keep on rolling....

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-02 19:33
DeadMetal schreef op 27 April 2003 @ 11:26:

Mijn ideale kast zou dus eigenlijk van binnen die Antec zijn, en van buiten die Impression.

Wie kan me helpen met wat modellen (liefst incl link of plaatjes en richtprijs).
Er zullen vast modellen zijn die precies bieden wat ik zoek, alvast bedankt allemaal voor het meedenken :)

//edit: Kleur: wit of zilver
Een nieuwe case is en blijft een persoonlijke keuze die anderen niet voor je kunnen maken. Koop er een die je mooi vindt en die voldoet aan je eisen. Combineer er anders twee, dan heb je gelijk wat te modden :9

[ Voor 66% gewijzigd door Underground75 op 29-04-2003 10:10 ]

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Naja misschien nogal buiten het budget, maar toch wil ik het melden ;)
Ik dacht zelf aan een Thermaltake Xaser II of III te gaan kopen. Zitten al 7 fans in (die ik er gelijk uitsloop, een WC is onderweg). Je heb er veel ruimte in, en nog mooi ook.
Alleen die prijs....
DE XII alu weegt maar 5kg! en de XIII alu weegt maar 8,5.
Neem je de stalen dan is het respectievelijk 15 en 19kg(oid)
Flink zwaar dus.
link voor de xaser III http://www.thermaltake.com/products/Xaser3Menu.htm
en voor de II http://www.thermaltake.com/products/caseMenu.htm
Maargoed, duur zijn ze wel maar dan heb je een mooi afgewerkte kast.
En hier een review over de Xaser III alu: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1792
Ik denk dat hetzelfde geld voor de stalen versie, behalve dan het gewicht ;)

Ps. Aan een case mag je m.i. toch wel wat geld spenderen. Ten eerste is dat wat je ziet van je pc en ten tweede gaat een case vaak meerdere pc's mee.
Als je vaak je pc versleept, dan kan je beter een alu nemen, laat je hem vooral op 1 plek staan is een stalen een goede keus.

Wat mij opvalt is dat mensen vaak alleen maar investeren in vooral de cpu, vga.
Vaak willen ze ook nog wel geld stoppen in een goed mobo en geheugen, maar daar houdt het dan op. Monitor, toetsenbord en muis zijn meestal niet belangrijk en een stevige kast ale helemaal niet. Het is niet echt fijn, dat als je lekker aan het knutselen bent dat je handen helemaal openliggen. Dat heb ik nu en daar wil ik vanaf. Probleem is dat je dan gelijk een duurdere kast moet hebben.

Je moet je keus laten afhangen van wat je wilt. Kan je het niet betalen wat je wilt, kan je misschien beter een maandje wachten en hem dan kopen.
Vergeet niet dat goedkoop ook duurkoop kan zijn. Het is nl zonde dat je een kast van een half jaar oud helemaal zat bent en hem dan gaat vervangen. Dan had je net zo goed een dure kunnen kopen.

[ Voor 42% gewijzigd door nhimf op 29-04-2003 10:18 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

lian-li pc-60 is wel een mooie kast en tegenwoordig niet zo duur meer geprijst

• DeadMetal
cablecarp schreef op 29 april 2003 @ 10:00:
kijk eens na deze!
je komt m volgens mij niet zo veel tegen, maar ik vind m zelf erg mooi
en waarschijnlijk heb ik m over een maandje zelf hier staan.
schutte systems heeft m op voorraad

http://www.bonchic.nl/asp/product_photos.asp?iPID=259
Dit ziet er ook erg gaaf uit! Heb je enig idee wat hij kost? Ik zie geen prijzen.

Oja, Nhimf: die ThermalTakes: zijn idd gave dingen, ook al zijn ze mij te duur en is het uiterlijk niet echt mijn smaak, maarja, dat is persoonlijk. Bovendien hebben ze een deur, en dat is het enige wat ik juist niet wil (rheobus past dan niet, en probleem vanwege computermeubel).

[ Voor 11% gewijzigd door DeadMetal op 29-04-2003 11:56 ]

• Brammel
DeadMetal schreef op 29 April 2003 @ 09:54:
MegaJurk: Ik heb vakantie en vind het alvast leuk om me in cases te verdiepen, had namelijk nog nooit gekeken wat er allemaal te koop is.

bram1234: van welk merk is die kast?
Ik heb geen idee welk merk die kast is maar ik denk dat het een lian li is. Aangezien hij bij computerland pc49 wordt genoemd en ze bij lian li allemaal van dat soort namen hebben ben ik er vrijwel zeker van dat het een lian li is. Ik vind hem er wel goed uit zien, heeft ook geen deurtje, is een alu, en is nog goedkoop ook. Het probleem is dat je niet weet hoe het met de airflow zit. Daarom wil ik graag weten van tweakers die hem hebben of ie een beetje goed is

[ Voor 17% gewijzigd door Brammel op 29-04-2003 13:35 ]

Verwijderd

Het zijn inderdaad geen echte Lian Li's maar daardoor niet minder goed.
ik heb vorig jaar een enermax & lian li gehad (2 pc's 1 boven en 1 beneden)
Nu dit jaar ook zon imitatie gekocht en super blij mee hoor.

Kijk ns op http:// www.su-winkel.nl en dan mailen ik krijg dan altijd overzichtje met kasten etc. en word er erg snel via de email geholpen mischien een goede tip ?
Vrijwel alle merken en soorten met/zonder mods zijn daar te bestellen de afgelopen 2 jaar.

Voor de goede orde ik heb er geen aandelen ;)

Verwijderd

Ik heb de 3r systems air gekocht via ebay duitsland 65€ incl. verzenden!!

Zodra ie binnen is zal ik mijn review geven.

Verwijderd

ik zou een Chieftec kopen (meende iets van 68 pleuro) veel ruimte en mooi design hij is stevig en VEEL mogelijkheden voor in/out fans tevens zou ik de 420 Watt chieftec voeding aanbevelen werkt erg goed heb hem voor 75 pleuro gekocht (op tweakers vast wel goedkoper te krijgen) die is erg stil en veel molex aansluitingen en ook de P4 stekker (die ook op sommige Athlon borden) worden gebruikt zit erop

heb zelf een Koolance kast (das ook een chieftec)

ik vind persoonlijk 330 watt magertjes met het oog op de toekomst

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 21:45 ]

• girlgamer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-08-2025
Heeft er iemand al ervaringen met een Aopen Impression? Ik vind het kwa uiterlijk een hele mooie kast. Maar er zit een 400W voeding in en kwa stabiliteit weet ik niet of dat wel zo goed is.

• shazam0
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-04-2021
Ik heb deze net zelf gekocht en past denk ik wel binnen het budget (toch?)

http://www.ocia.net/reviews/centurion5/casefront.jpg

shazam

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
@girlgamer: dan gebruik je de voeding toch gewoon niet?
ik zelf heb een chieftec dragon waar ik zeer tevreden mee ben.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Pagina: 1