Toon posts:

Splintercell, geen Anti-Aliasing ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoor en lees maar dat dit grafisch zo'n geweldig spel is, dus ik heb 'm maar eens op mijn peeceetje gezet, moet zeggen dat die licht effecten ed. vet zijn. Maar volgens mij werkt AA voor geen ene meter.

Ik heb een Radeon 9700 pro, (AA op 4x) Catalyst 3.2, de settings in Splintercell alles max, res. 1024*768, maar ik vind het maar een kartelige bedoening :( Heb geprobeerd wat info te vinden, maar ik kom alleen op wat franse sites en die taal is nou niet echt mijn sterkste kant.

Is het misschien omdat ie voor de Xbox is ontwikkeld of heb ik soms iets gemist ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Anti-Aliasing werd volgens mij nog niet ondersteund door Splintercell. Er zou een patch komen om dat wel te laten ondersteunen, of die er al is weet ik niet zeker, maar als je geen patch hebt dan werkt AA inderdaad niet.

The devil is in the details.

Verwijderd

Voor nvidia heb je dacht ik een tool waarmee je AA kan forcen, weet niet of dat er ook voor ATi is, zou ff zoeken op guru3d.com ofzo.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb ook een ATI, (Radeon 7500). De catalyst 3.1 is geinstalleerd. Als ik hem op 4x AA zet in de drivers doet hij dat wel gewoon.
De schaduwen zijn overigens wel kartelig, wat eventueel kan komen omdat ik alles op de standaard details heb staan.
Overigens vind ik de grapics van Splinter Cell wel oke, maar zeker niet zo geweldig als sommige beweren.

Splinter Cell is niet gepatched.

Waar het aan kan liggen? Ik heb geen flauw iedee. Maar waarom zou Splinter Cell dit niet ondersteunen, AA is toch gewoon een zaak voor de videokaart?

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dus ook dat AA afhankelijk is van je VidKaart en niet dat je spel daar niet op voorbereid zou zijn, daarom vond ik het raar dat het niet werkte.

Ik heb eens even die Catalyst 3.2 opnieuw geinstalled, ziet er nu een stuk beter uit.
Moet zeggen dat die Ati drivers zo nu en dan best wel buggy zijn...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 18:15:
Ik dacht dus ook dat AA afhankelijk is van je VidKaart en niet dat je spel daar niet op voorbereid zou zijn, daarom vond ik het raar dat het niet werkte.

Ik heb eens even die Catalyst 3.2 opnieuw geinstalled, ziet er nu een stuk beter uit.
Moet zeggen dat die Ati drivers zo nu en dan best wel buggy zijn...
De Catalysts zijn helemaal niet buggy, iig niet meer dan de nVidia Detonators.

Wat het Splinter Cell / AA verhaal betreft, blijkbaar zijn er bepaalde videotechnieken in gebruik bij Splinter Cell die bij toepassing van AA rare problemen opleveren. Zowel op nVidia als ATI-kaarten.

Er was nog geen patch voor dacht ik.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1