Sitecom router ledjes knipperen, geen verbinding.

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 10:49
Hoi,
Ik zit al een tijdje te klote met het netwerk hier thuis. We hebben 3 Pc's, waarvan 2 in gebruik. Nou we hebben kabel en dat wil ik delen over 2 pc's.

Ik zal even wat oude situaties schetsen:
De 2 pc's stonden naast elkaar, toen deden we crosswire, ik wilde dat niet meer toen mijn eigen pc er kwam. Zo doende zijn we overgestapt op een router. Ik het toen een Target Network Line router, nou dat ging prima hoor, telkens na een willekeurige tijd CS-e donderde de verbinding plat.

Router gaat terug en ik koop een Sitecom, die heeft een weekje hier gestaan, toen heb ik hem terug gebracht, hoewel hij het wel gewoon goed deed.

Toen is mijn pc naar me kamer gegaan en zijn de kabels ook door getrokken. Momenteel delen we de internet verbinding mbv een doorverbind stukje. Dat is dus wisselen als de andere willen internetten.

Nou kom het PROBLEEM:
Ik heb gistere een nieuwe Sitecom gekocht, ik sluit deze aan, config hem (dit gebeurt met de pc onder). Alles werkende sluit ik vervolgens mijn eigen pc ook maar aan. Dan begint het gezeik.

De router heeft een 2 tal ledjes per verbinding. De ledjes reageren als volgt: Het link ledje, brand of knippert snel wanneer er geinternet word. Het onderste ledje knippert als er geupload word.

Nou sluit ik dus mijn pc erop aan, wat gebeurt er, BEIDE LEDJES knipperen ritmisch, dus niet dat de bovenste blijft branden nee, ze gaan aan... ff uit... weer aan... ff uit... weer aan... etc etc

Gevolg >> geen verbinding met de router.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen, of wat er in hemelsnaam fout zit.

Alvast bedankt

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Zijn je kabels goed, pc's allemaal volgens het boekje geconfigureerd?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-08 06:27
Zoiets heb ik ook gehad. Je moet eerst de kabel van 't internet in de router steken en die van computer 1 en dan computer 2.

Ik heb wel een Sweex router, maar die werkt perfect.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

zet de netwerk kaart in de computer niet op autosense maar op een vaste snelheid die de router aan kan b.v 100mbit half duplex.

PGEQRZEM

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Lees nou eens een goeie topictitel op te stellen :(
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/1#1b

titel fixed.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 10:49
Predator schreef op 27 April 2003 @ 13:03:
Lees nou eens een goeie topictitel op te stellen :(
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/1#1b

titel fixed.
Sorry
MightyRaven schreef op 27 April 2003 @ 10:51:
Zijn je kabels goed, pc's allemaal volgens het boekje geconfigureerd?
Jep alles goed, tis niet de eerste keer dat ik dat doe namelijk.
MARTIJN_ schreef op 27 April 2003 @ 10:58:
zet de netwerk kaart in de computer niet op autosense maar op een vaste snelheid die de router aan kan b.v 100mbit half duplex.
Zal het eens proberen bedankt alvast
Pagina: 1