Toon posts:

Een goed(koop) dual AMD Moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, ik wil binnenkort zelf een server in elkaar flansen, nou vraag ik mij alleen af wat is nou een goed dual AMD Moederbord?

Ik hoopte dat jullie mij verder kunnen helpen want uit de search word ik ook al niet veel wijzer.

Bij voorbaat dank

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Je zou eens bij www.asus.com kunnen gaan kijken. Dat zijn redelijk "cheapass" bordjes. iig niet zo duur als Tyan enzo, en toch wel redelijk vermoedt ik. Het ligt er ook aan waar je de server voor gaat gebruiken trouwens, wellicht dat een single proc systeem al goed genoeg is, scheelt een hoop geld ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Je hebt de keuze uit:
Asus A7M266-D
MSI K7D Master-L
Gigabyte 7DPXDW

Epox heeft ook nog een board. Maar dat is niet aan te raden heb ik me laten vertellen.

[ Voor 39% gewijzigd door Shuriken op 27-04-2003 10:43 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Dat ligt er maar net aan he.
Wat wil je uitgeven, en wat wil je er mee gaan doen?
Wil je er een hoog bedrag voor neertellen, en wil je gewoon een retestabiel systeem, zou ik voor een Tyan Thunder MPX gaan, hoewel dat misschien wat té overkill is :P De Tyan Tiger MPX is een mooi (goedkoper) alternatief, voor een retestabiel systeem.
Als je wilt OC'en zou ik voor de Iwill MPX2 gaan, maar ik heb begrepen dat die uit de productie is gehaald, en in Nederland niet meer wordt verkocht, en in 't buitenland ook nauwelijks meer te verkijgen is.
De Gigabyte GA-7DPXDW+ is geloof ik ook wel een leuk dingetje :)

Voor meer info, check http://www.2cpu.com/reviews/ :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zoveel dual AMD borden zijn er niet, dus dat maakt het kiezen wat makkelijker :) Elk bord is in feite goed maar verschillen onderling op het gebied van enkele features. En kijk o.a. in deze topics naar de ervaringen:

Dual AMD ervaringen
Dual AMD Ervaringen (Deel 2)

En sla de pricewatch er op na voor wat betreft de prijs en verkrijgbaarheid :) Ik doe 'm dicht omdat dit met een klein beetje zoekwerk zélf wel te achterhalen is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.