Toon posts:

moderaties frontpage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zag zosnel niet een bestaand topic, maar het onderwerp zal al wel meerdere malen aangesneden zijn...
Zo ondertussen krijg ik knap de balen van de moderaties op berichten. En nee, dit is geen persoonlijk trauma ofzo.
Maar pak een -bijna- willekeurig bericht, en wat zie je: de helft of soms wel driekwart van de berichten staan gemodereert op +0 - overbodig oid. Wat gebeurd er dus met standaard instellingen (+1): je ziet een heleboel berichten niet.
Nu zeg je: dat is de bedoeling, overbodige berichten laten we niet zien. Maar volgens mij schiet je het doel voorbij. Dus driekwart van de tweakers plaatsen overbodige berichten? Dus eigenlijk is maar 1/4 nuttig.. Joh, wat doen al die overbodige mensen toch hier?

En ik stoor me er een beetje aan. overbodig is bedoeld voor als een bericht écht overbodig is. Laat het anders lekker op 1 staan. Naar boven toe is genoeg ruimte om een bericht te beoordelen, maar beneden de 1 is er weinig ruimte.

En ja, het is een forum. Niet alle berichten zullen je evenveel aanspreken. Modereer dan niet, of modereer 0 gemodereerd, en laat het lekker op 1 staan.

'Ja, maar de voorpagina wordt inhoudelijk beter' zeg je dan. Nou, daar ben ik het helemaal niet zo mee eens. Genoeg berichten die op 0 staan vind ik wel interessant, en genoeg die op 2 of 3 staan zijn vaak technische nulkoek.

'In je profiel kun je aanpassen welk niveau je wilt zien' - waar, maar toch zie ik dan veel onnodige moderatie 0.
'Dan modereer je het toch lekker weer omhoog' - Ja, ik blijf bezig. Ik modereer niet om het modereren, vind het gewoon teveel werk.

Ik weet dat een jaartje geleden ofzo heelveel berichten lekker hoog stonden, toen hadden hele topics +3 of +4.
Nu lijken er een stel sjagrijnen tussen te zitten die niks interessant vinden en alles omlaag modereren. Op een enkel +2 of +3-tje na..

Laat lage moderaties svp voor berichten die echt onzin zijn, niet voor reacties die gewoon over het topic gaan.

-dat wou ik ff kwijt-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

TFF -> TMF

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het onderwerp is idd al meerdere malen aangesneden.

Er zijn meer mensen die er de balen van hebben dat de moderaties op de frontpage niet goed, of ronduit slecht staan.
Als je een nieuwsbericht ziet die echt helemaal scheef staat, of je van mening bent dat een specifiek bericht (van jou of van iemand anders) veel te hoog of veel te laag staat, of je graag de mening van anderen wilt horen over de hoogte van dat bericht, dan kun je terecht in TMF, het Tweakers Moderater Forum. Daar is dit topic zojuist naar toe verplaatst

In TMF komen veel mensen, die jou reactie dan lezen, en er graag hun visie over meedelen. Ook zijn er de zogenaamde Lieve Modjes die meer modpunten hebben, en zeer regelmatig modereren, zodat ECHT HELE SCHEVE draadjes toch nog een beetje recht gebogen kunnen worden. Echter zal dit niet altijd even goed lukken, gewoonweg omdat het draadje TE scheef staat, of de moderatietijd voorbij is, en niemand er meer iets aan kan doen.

De moderaties zijn meningen van iedereen, die dan gemiddeld worden, zodat er een juiste score uit komt. Er zijn altijd mensen die het gemiddelde naar beneden duwen of juist veel te ver omhoog, maar zoals het een gemiddelde betaamd komt na een tijdje toch de gemiddelde score op een (ongeveer) juist saldo te staan.

Sjagerijnen zullen er helaas altijd blijven bestaan, maar zolang jij en ik vrolijk blijven, steken we de rest daar vast wel mee aan. Moge het goede winnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Sjagerijnen zullen er helaas altijd blijven bestaan, maar zolang jij en ik vrolijk blijven, steken we de rest daar vast wel mee aan. Moge het goede winnen"
;)

Topic hoort idd hier, maar had het op 'frontpage feedback' gezet omdat ik het over de kwaliteit van de frontpage vond gaan...

Punt is dat je bezig blijft met 'corrigerend modereren', en eerlijk gezegd vind ik het modereren helemaal niet zo leuk.. Ja soms, als iemand een leuke reactie heeft, maar ik heb echt geen zin om topic na topic alle posts door te lopen en te modereren, hoewel dat idd best zou helpen.

Ik vraag me gewoon af of het moderatie systeem niet iets aangepast kan worden, zodat van 1 naar nul gaan bijvoorbeeld 2 of 3 punten kost. Of dat je met je mod punten niet meer naar beneden kan modereren dan dat je omhoog modereert bijvoorbeeld.

Corrigerend modden is gewoon 'vechten tegen de bierkaai'.. EN ik vind het gewoon jammer als een hoop leuke reacties zomaar op 0 staan, waarschijnlijk omdat iemand het hele topic niet zo interessant vindt, of er een uitgesproken mening op nahoudt en iedere reactie die dara niet aan voldoet omlaag schopt.

Enfin, ik weet dat het moeilijk is. Ik zou ook niet willen dat mensen niet meer mogen modereren... En een pasklare oplossing heb ik zo ook niet. Maar jammer is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Volgens mij heb je ook erg naar de topics gisteren gekeken. Die Windows 2003 Flaimtopics zijn genadeloos afgestraft. Precies hetzelfde met topics over de Athlon 64, mensen kunnen daar lekker richting Intel of AMD gaan flaimen maar dan is er een actieve TMF-groep die de zooi naar benden haalt.

Als je echt een goed beeld wil moet je 35 willekeurige dagen(is 1%) pakken het afgelopen jaar en dan zie je simpelweg dat het modsysteem werkt :) .

[ Voor 1% gewijzigd door Alex op 27-04-2003 12:20 . Reden: typo ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 10:03:
.... Dus driekwart van de tweakers plaatsen overbodige berichten? Dus eigenlijk is maar 1/4 nuttig.. Joh, wat doen al die overbodige mensen toch hier?

En ik stoor me er een beetje aan. overbodig is bedoeld voor als een bericht écht overbodig is. Laat het anders lekker op 1 staan. Naar boven toe is genoeg ruimte om een bericht te beoordelen, maar beneden de 1 is er weinig ruimte.

...

-dat wou ik ff kwijt-
ik ben het honderd procent * RM-rf met jouw visie.

Moddereters moeten altijd ook meewegen dat het posten motiverend moet zijn, dat mensen die posten niet zouden moeten worden bestraft als ze niet direct een poging doen een algehele wereld-theorie met uitwerking in hun post te plaatsen.

1:informatief of 1:interessant zou een standaard uitgangspunt moeten zijn voor normale post (en dus ook geen 1:overbodig, dat is zo onaardig naar de poster toe).
daarboven mag een post meer waardering krijgen, en enkel bij echte herhalingen, onzinnige opmerkingen moet de score dalen (waarbij ook opgepast moet worden dat men domme posts niet direct ook naar en -1:troll zet)

Waar ik wel met de Stelling enige problemen heb, is om al te makkelijk vast te stellen hoe vaak dit vorkomt en of dit chronisch is:
daarbij zie ik ook een verschil tussen het al te makken op een 0:-score zetten van 'normale' post, en aan de andere kant het probleem dat er soms teveel down-gemod wordt, waardoor een +3/+4 praktisch niet meer te halen valt (en soms ook meer relatie kent tot de lengte van de post, dan met de werkelijke opbouw/motivering/kennis).

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-10 20:07

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 10:03:
. . . Dus driekwart van de tweakers plaatsen overbodige berichten? Dus eigenlijk is maar 1/4 nuttig.. Joh, wat doen al die overbodige mensen toch hier?

. . .

-dat wou ik ff kwijt-
Ik zou bijna zeggen dat ik het ook Eensch ben, maar dan alleen voor de eerste alinea van bovenstaande quote :/
voor de duidelijkheid: ik ben het dus niet eensch met de totale strekking van het verhaal

Imo zijn er idd veel reacties die slechts geplaatst lijken te worden om ook maar iets te kunnen zeggen, iets dat niet interessant is om te lezen, noch iets toevoegt aan het nieuwsitem of op een andere reactie, en zodanig wmb op overgewaardeerd of overbodig hoort.

maar . . .

Wat er nu bodig of overbodig is ligt aan de visie van de lezer. Die lezer kan op basis van zijn prefs de lat zo hoog leggen als hij (m/v) zelf wenst, de grootste gemene deler (het eindsaldo van de moderaties dus) bepaald uiteindelijk de waarde die er toegekend word.
Als jij de 0 reacties wel interessant vind, dan is dat jouw mening en die reacties kan je dan gewoon lezen. Ik denk dat een aantal anderen jouw mening ook zullen delen, en ik vind dat je van die mensen mag verwachten dat ze weten hoe ze hun prefs in moeten stellen.

* botoo begrijpt het probleem heel goed, maat het geven van een waardeoordeel ergens aan blijft een heel persoonlijke weging, waar de grote groep uiteindelijk het eindoordeel in zou moeten hebben.
het probleem is natuurlijk wel dat users met prefs op +1 nooit een 0 reactie op kunnen waarderen omdat ze die nooit zullen zien.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb je ook erg naar de topics gisteren gekeken. Die Windows 2003 Flaimtopics zijn genadeloos afgestraft.
Nee, die nieteens; het is een algemene indruk. Dat flames en trolls worden afgestraft ben ik het wel mee eens. Bovendien zijn er nog wat huisregels op tweakers, indien die overschreden worden is een lage moderatie wel op zijn plaats.
Imo zijn er idd veel reacties die slechts geplaatst lijken te worden om ook maar iets te kunnen zeggen, iets dat niet interessant is om te lezen, noch iets toevoegt aan het nieuwsitem of op een andere reactie, en zodanig wmb op overgewaardeerd of overbodig hoort.
Wat je zegt, wat de een overbodig vindt vind de ander zinvol. Het 'zeggen om te zeggen' zal zeker spelen, maar is het daar ook niet een forum voor? Dat mensen kunnen reageren en hun mening geven.
In de politiek zijn mensen het ook niet met elkaar eens. Zaken die de een belangrijk vindt, zijn voor de ander onbelangrijk. Maar met het naar 0 toe modereren maak je voor iemand anders uit wat onbelangrijk is.
En in een aantal gevallen is dat best terecht. Maar als 50% van de reacties in een lekker lopend topic op 0 staat zet ik er toch vraagtekens bij.
Verder speelt dat subreacties op een niet zo interessante reactie vaak wel interessant zijn, maar niet zichtbaar voor gebruikers zonder prefs omdat de hoofdreactie op 0 staat.
het probleem is natuurlijk wel dat users met prefs op +1 nooit een 0 reactie op kunnen waarderen omdat ze die nooit zullen zien.
En hiermee sla je dus de spijker op zijn kop. Daarom heb ik mijn prefs ook op -1 staan omdat ik niet wil dat anderen uitmaken wat ik wel of niet interessant vind, en ergo, het daar niet mee eens ben. Liever had ik die inderdaad op 0 of 1 staan, zodat echt onnozel geblaat aan mij voorbij gaat, maar zoals gezegd: het middel schiet zijn doel voorbij.
En voor gebruikers die niet ingelogd zijn, voor wat dan reden ook, omdat ze op het werk zijn of omdat ze gewoon geen account hebben, is het toch knap lastig als je elke keer maar weer ergens op moet klikken/selecteren om bepaalde reacties wel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-10 20:07

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 20:56:
Wat je zegt, wat de een overbodig vindt vind de ander zinvol. Het 'zeggen om te zeggen' zal zeker spelen, maar is het daar ook niet een forum voor?
Een forum wel ja, maar de FP is geen forum maar een nieuwssite, -1 discussies kunnen op GoT gevoerd worden.
Verder speelt dat subreacties op een niet zo interessante reactie vaak wel interessant zijn . . .
Dat is idd een probleem, maar vaak (niet altijd) is het onnuttig om te reageren op een flutreactie. Reageren op een flutreactie word wel vaak gebruikt om 'lekker hoog' in de reactielijst te staan (een soort voordringen dus).
Maar een probleem blijft het wel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1