Toon posts:

[meuktracker] Catalyst 3.3, of toch niet ..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
meuktracker: ATi Catalyst 3.3 beta

Die meuk is gepost als zijnde de ATI Catalyst 3.3 universal driverset. Dat is het dus absoluut niet. Het is een aparte set voor een beperkte range videokaarten, die totaal niks van doen heeft met de officiele Catalyst drivers.

Dat is ook te zien aan het feit dat de echte Catalyst drivers dus universal zijn, voor de hele ragen van ATI-chipset based videokaarten. En niet enkel de 9700 en 9800.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik zie nergens in die meuk staan dat het een universal driverset is. Sterker nog, er staat gewoon bij dat er maar een paar kaarten ondersteund worden en dat het een onofficiële versie is.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
De meukpost is gebaseerd op Warp2Search, die ook de benaming Catalyst gebruikt. Volgens mij zit het zo: drivers voor verschillende ATi-kaarten worden door verschillende personen binnen ATi gemaakt. Uiteindelijk worden ze gebundeld worden in 1 pakket. Deze drivers zijn volgens mij wel de drivers die normaal in een Catalyst-pakket zitten; er ontbreken alleen een paar. IMO is het dus redelijk gerechtvaardigd om het ding gewoon Catalyst te noemen, zeker omdat er duidelijk staat aangegeven dat het pakket niet voor alle kaarten werkt.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Uhm, dit is een combinatie van 3.2 en 3.3 files. Om het dan echt Catalyst 3.3 te noemen vind ik fout.
En het zijn Dell drivers, dus Dell Catalyst 3.2/3.3.

En zoals uit het forum van Rage3D blijkt, werken deze drivers verre van vlekkeloos.

Aangezien er binnenkort ECHTE Catalyst 3.3 drivers van ATi ( WHQL certified) komen, zou ik deze iets anders noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me alleen af hoe je dan de _echte_ Catalyst 3.3 gaat noemen in de meuktracker als ze uitkomen.

Dit is niet de echte driverset. Noem het dan ook niet de Catalyst 3.3. Dat zorgt alleen maar voor verwarring.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Onofficiële nVidia-drivers missen vaak ook onderdelen, soms zelfs ondersteuning voor bepaalde families van kaarten en operating systemen, maar die worden ook gewoon Detonator genoemd. Waarom zou dat bij onofficiële ATi-drivers anders moeten zijn? "Dell Catalyst" zou evengoed misleidend zijn, want Dell schrijft die dingen niet zelf en ze werken ook niet alleen op Dell-systemen. Mensen moeten gewoon even iets verder lezen dan het kopje alleen.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 27 april 2003 @ 22:37:
Onofficiële nVidia-drivers missen vaak ook onderdelen, soms zelfs ondersteuning voor bepaalde families van kaarten en operating systemen, maar die worden ook gewoon Detonator genoemd. Waarom zou dat bij onofficiële ATi-drivers anders moeten zijn? "Dell Catalyst" zou evengoed misleidend zijn, want Dell schrijft die dingen niet zelf en ze werken ook niet alleen op Dell-systemen. Mensen moeten gewoon even iets verder lezen dan het kopje alleen.
Maar het is de Catalyst die Dell versie 3.3 noemt, terwijl ATi nog helemaal geen 3.3 vrijgegeven heeft. De echte heeft nog een paar fouten, ze krijgen 'm ook niet Microsoft certified.

Dat niet alle kaarten ondersteund worden maakt denk ik nog niet zo veel uit, dat kan inderdaad gebeuren ( zie NVidia). Maar dat er .dll's in zitten die in de echte 3.3 niet zullen zitten, geeft aan dat dit geen echte 3.3 is.

M.i. mag je 'm dan wel als Dell Catalyst 3.3 aangeven, omdat Dell vindt dat het een 3.3 is.

Maar ja, we wachten maar tot ATi de echte 3.3 uitgeeft... dan zal wel blijken wat er gebeurt met de meukpost-naam :)
Een gerucht was vandaag, maar dit werd helaas ontkend door iemand @ ATi

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aangezien deze nog niet officieel uit zijn enzo, heb ik ze maar beta bestempeld.
Pagina: 1