Joden? Hindoes? Shintoïsten? Baha'i? Santeria? Satanisten? (Neo-)Paganisten? Atheïsten? Agnosten?
Alle 3 hebben ze wat dingen gemeen:
1.Ze geloven er heilig in dat hun god de betere is;
Nope. Ten eerste is de Boeddha geen God, maar een mens (genaamd Siddharta) die Verlichting bereikt heeft. Boeddha betekent ook "Hij Die Verlicht Is").
Daarbij komt dat de God van de Joden, Christenen en Moslims dezelfde is, ze zijn het alleen oneens over wie Zijn Profeten en/of Messias waren, en hoe Hij aanbeden dient te worden.
2.Het draait om 1 god.
Joden, Christenen en Moslims geloven inderdaad in één God. Vrijwel alle andere religies draaien om meerdere Goden.
OK! Dat hebben we dus op een rijtje.
Als jij het zegt...

Nu is mijn vraag, waarom zou je in 1 van die 3 geloven? Als je toch weet dat 1 van die andere 2 ook gelijk zou kunnen hebben.
Ik bedoel als je logischer wijs naar dit kijkt dan moet je toch zien dat wat ik zeg logisch of niet?
Ja, en nee. Het ligt eraan vanuit welk standpunt je het bekijkt.
Ik heb ooit liggen worstelen met het zelfde vraagstuk. Om eruit te komen, heb ik naar zoveel mogelijk religies gekeken, en getracht de grootste gemene deler te vinden. En die GGD is een alomaanwezige Levensenergie. Je vindt die echt in alle religies, zij het overal met een andere naam natuurlijk: Ki, Ohm, Akasha (de Geest), Wakantanka (de Grote Geest), Spiritus Sanctus (de Heilige Geest), Annwn (The Source / De Bron) - maar het zijn allemaal namen voor het zelfde fenomeen.
Mijn conclusie is dat alle religies "slechts" verschillende interpretaties zijn van het zelfde fenomeen. Elke religie is dus even waar als alle andere.
Vergelijk het met de verschillende fysische modellen die er bestaan voor licht. Eén model zegt dat het licht uit golven bestaat, een ander zegt dat het licht uit deeltjes bestaat. Beide modellen beschrijven een deel van het gedrag van licht, en overlappen elkaar grotendeels, maar geen van beide is een perfecte beschrijving, dus worden in de wetenschap deze beide modellen naast elkaar gebruikt.
Religies zijn niet anders. Het zijn modellen van de werkelijkheid, die alle een deel, maar niet alles, verklaren, en elkaar grotendeels overlappen. Als je alle religies zou samenvoegen, zou je dus de Waarheid benaderen. (Als de Waarheid überhaupt bestaat, en voor de mens te begrijpen is, wat ik beide betwijfel...)
Ik ben niet echt een athiest maar meer iemand die geloofd in zichzelf ... (Zen:?)
Seculair Humanist. (Of Egoïst natuurlijk

)
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.