Toon posts:

Vodafone belminutenstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Het volgende is er aan de hand. Ik had een paar maanden geleden een telefoon van de zaak gekregen met een Vodafone 1000 abbo.
Omdat ik heel veel moet bellen voor de zaak kwam ik in de eerste paar maanden over de bundel heen en onstonden er rekeningen van 400 euro per maand. Daar kwam het bedrijf iets te laat achter.
Toen Vodafone gebeld...ja meneer u kan u stand opvragen door 117 te bellen en dan wordt u de belminuten stand per sms toegezonden.
Toen kwam op 1 april het 1500 min. abbo. Gelijk overgestapt. Nu vraag ik steeds de stand op en krijg steeds een sms van : belvooraad 1500 minuten.
Dit is nu al 3 weken aan de gang. Ik heb Vodafone al 4x hier gebeld erover omdat die stand niet klopt en geven zelf ook toe dat er iets verkeerds zit maar ze doen er helemaal niets aan. De telefoniste in het callcenter kan me wel vertellen hoeveel ik ongeveer gebeld heb en zegt ook steeds..belt u mij maar als u de stand wil weten. Maar zo werkt het niet..ik ga niet steeds 5 min. in de wacht staan om me belminuten stand op te vragen.
Vanmiddag hier weer over gebeld. De technische afdeling zou me terugbellen..niets van gehoord. En daar betaald het bedrijf dan 130 euro per maand voor terwijl we nog geen eens kunnen opvragen hoeveel minuten per maand er zijn verbeld. Bij ons (omdat we nogal erg veel bellen) is dit best wel van belang.

Wat raden jullie aan om te doen? Ik ben vanmiddag tegen die dame van het callcenter al flink tekeer gegaan omdat er gewoon niets gebeurd met de melding en ik al tig keer gebeld heb en geen zin in weer hoge rekeningen.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 02:25:
Oke,

Het volgende is er aan de hand. Ik had een paar maanden geleden een telefoon van de zaak gekregen met een Vodafone 1000 abbo.
Omdat ik heel veel moet bellen voor de zaak kwam ik in de eerste paar maanden over de bundel heen en onstonden er rekeningen van 400 euro per maand. Daar kwam het bedrijf iets te laat achter.
Toen Vodafone gebeld...ja meneer u kan u stand opvragen door 117 te bellen en dan wordt u de belminuten stand per sms toegezonden.
Toen kwam op 1 april het 1500 min. abbo. Gelijk overgestapt. Nu vraag ik steeds de stand op en krijg steeds een sms van : belvooraad 1500 minuten.
Dit is nu al 3 weken aan de gang. Ik heb Vodafone al 4x hier gebeld erover omdat die stand niet klopt en geven zelf ook toe dat er iets verkeerds zit maar ze doen er helemaal niets aan. De telefoniste in het callcenter kan me wel vertellen hoeveel ik ongeveer gebeld heb en zegt ook steeds..belt u mij maar als u de stand wil weten. Maar zo werkt het niet..ik ga niet steeds 5 min. in de wacht staan om me belminuten stand op te vragen.
Vanmiddag hier weer over gebeld. De technische afdeling zou me terugbellen..niets van gehoord. En daar betaald het bedrijf dan 130 euro per maand voor terwijl we nog geen eens kunnen opvragen hoeveel minuten per maand er zijn verbeld. Bij ons (omdat we nogal erg veel bellen) is dit best wel van belang.

Wat raden jullie aan om te doen? Ik ben vanmiddag tegen die dame van het callcenter al flink tekeer gegaan omdat er gewoon niets gebeurd met de melding en ik al tig keer gebeld heb en geen zin in weer hoge rekeningen.
Wat dacht je ervan om in je telefoon te kijken?
Je kan namelijk in elke telefoon bijhouden hoeveel minuten je verbeld hebt...

Bij Vodafone krijg je namelijk je belminuten de 1ste dag van de maand, dus kan je de laaste dag van de maand je tellers resetten.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke..maar daar gaat het toch niet om? Zij leveren een dienst die niet werkt en er geen fluit aan doen.

Verwijderd

Wees blij dat je het op kan vragen bij de klantenservice.
O2 bellers kunnen helemaal niets opvragen en moeten maar zien wat er elke maand weer op de deurmat valt, daar kan zelfs de klantenservice het niet zien.

En tsja, dat in telefoon werkt bij Vodafone mooi, maar bij O2 niet...want bij O2 gelden alleen je belminuten naar O2-nummers en VASTE-nummers. En die teller rekent alles.... :(

Verwijderd

Nu het hier toch over gaat he. Dat smsje waarmee je je saldo opvraagd, moet je dat zelf betalen of is dat gratis?

verder een vreemd verhaal. Ik doe het regelmatig, en inderdaad ligt het er soms uit of krijg ik een verkeerde melding. meestal gaat het echter perfect, zelfs toen ik overstapte naar een zwaarder abo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 10:00:
Nu het hier toch over gaat he. Dat smsje waarmee je je saldo opvraagd, moet je dat zelf betalen of is dat gratis?

verder een vreemd verhaal. Ik doe het regelmatig, en inderdaad ligt het er soms uit of krijg ik een verkeerde melding. meestal gaat het echter perfect, zelfs toen ik overstapte naar een zwaarder abo.
SMS is gratis

Verwijderd

weet je zeker dat die sms gratis is?

Verwijderd

Ja, die sms is gratis.
Voor de topicstarter is het mischien dan toch handig om de tijdteller in zijn telefoon te gebruiken totdat het werkt. Het aanvragen van zo'n dergelijk smsje kan trouwens alleen overdag (tot een uur of 10)en doordeweeks dus niet in het weekend.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 08:35 ]

Verwijderd

Klopt, gratis SMS'je, ik heb een Vodafone 240 en ik krijg altijd precies te weten hoeveel ik heb :)

Verwijderd

na dat ik 117 heb gebeld, welk nr moet ik kiezen voor mijn beltegoedstand?

Verwijderd

het systeem werk id niet. Had nog 100 belminuten over, maar rekening was 397,88

edit: optie 2

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 10:50 ]

Verwijderd

From:Vodafone SMS
Subj:Voorraad voor 06********
Msg:Resterende belvoorraad:343 minuten
Resterende aantal SMS voorraad:26.

handig! d:)b

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Werd ook wel tijd dat ze deze service gingen leveren... Toen ik bijna anderhalf jaar geleden mijn abonnement afsloot werd me verteld dat er 'zeer binnenkort' een dergelijke service zou worden aangeboden.
Mooi op tijd toch, deze service?? :X

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb een Debitel 090 abbo, en bel met Vodafone. Waarom werkt dit niet voor mij?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Ik heb ook vodafone1500 abo (vanaf 1 april) en mijn sms voorraad nu opgewaardeerd naar 150 i.p.v. 75. Ik wist dat ze bij vodafone zo'n mooi tootlje hadden waarmee ze kunnen zien hoeveel je gebruikt hebt en je zo een advies kunnen geven.

Zo ging ik vorig jaar 1 april meteen naar vodafone 1000 en nu dus naar 1500. Ik hoop dat ik weer een beetje een flatfee abonnement krijg want de laatste maanden was het eigenlijk niet leuk meer.

ook leuk, kostenloos weer terug naar 1000 als je ooit minder zou gaan bellen. (of andere belvoorraad).

vorige week nog aantal keer opgevraagd en toen kreeg ik maar geen sms en uiteindelijk 12 uur later ofzo smsje dat er een storing was.

nu meteen maar weer ff getest. Eens kijken waar we op uit komen. Nog niet veel in de auto gezeten deze maand (veel vrije dagen / weekend) dus zal nog wel goed zitten met voorraad.

WAARDELOOS krijg nu dit:
From: Vodafone SMS
Subj: Voorraad voor 06XXXXXXXX
Msg:Resterende datavoorraad: 10.240Kb.

niks belminuten, niks smsjes. Ook weleens gehad. Maar nu dus daarover NIKS meer.

[ Voor 37% gewijzigd door intert0y op 06-05-2003 11:23 ]

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• ZuBat
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2022

ZuBat

Huh?

Ik heb geen idee waarom het bij jou niet goed gaat :? , ik ben vanaf begin dit jaar klant bij Vodafone en heb geen enkel probleem ondervonden met deze service. :*) Voorheen was dit wel anders bij O2 :(

help :?

• intert0y
misschien overigens interessant om ook te vermelden dat toen ik van vodafone 1000 naar 1500 ben gegaan dat mijn GPRS toen ook niet meer werkte. Heeft 2 weken niet gewerkt, meerdere malen vodafone aan de lijn gehad. Wat bleek, ze hadden zelf niet goed instellingen overgenomen en daar kwamen ze na 10x controleren pas achter. Handig hoor. :)

Toch ben en blijf ik MEGA tevreden over het netwerk van vodafone en eigenlijk ook over de klantenservice. Alleen dit soort features moeten ze niet bieden als het niet goed werkt.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:16
Over de belvoorraad gesproken. Wie heeft ervaring met de online factuurservice van Vodafone? Ik heb sinds een tweetal weken een Vodafone abonnement en heb me via de site aangemeld. Vervolgens heb ik via SMS een code toegestuurd gekregen. Wanneer ik me echter wil aanmelden, kan de desbetreffende pagina niet worden gevonden.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:15

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ah goed dat ik dit topic lees zeg

Heb Vodafone ongeveer een half jaar geleden eens gemaild met de vraag of ze zo'n service hadden waarmee je resterende belminuten kon opvragen. Daarvoor had ik namelijk al 3 jaar D* en daar kon ik altijd gewoon met zo'n nummer bellen en kreeg je ook te horen hoe hoog je rekening was enzo...
Kreeg als antwoord van Vodafone toen dat ik maar moest bellen... Heb ik 1 keer gedaan, maarjah wie gaat er nu een paar minuten in de wacht staan om ff vlug het aantal belminuten op te vragen :?

Heb het direct ff getest met dat bellen naar 117 en dan optie 2. Binnen een minuut een SMSje binnen en werkt prima! Topicstarter bedankt! :)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Even nu dit topic toch loopt..... dat 117 nr is wel gratis toch :?

Verwijderd

ja hoor, net als de sms die je ontvangt :)
om niet onnodig lang aan de lijn te zitten, druk je als je verbinding hebt met 117 op nummer 2...

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Ik snap er niks van... eergisteren geprobeerd: geen SMS ontvangen en nu weer niet :(
Vodafone 120 abonnement zou het toch ook mee moeten kunnen? Ik zit rechtstreeks bij Vodafone verkoop & services aangesloten.

Jawel, net weer geprobeerd... en nu kwam er wel direct een bericht, maar heel wazig.

Voor zover mij bekend neem je een belbundel bij Vodafone toch 1 maand mee en een SMS bundel helemaal niet?
Ik heb een 120 abonnement met 25 SMS-bundel. Volgens die SMS heb ik nog 218 minuten en 48 berichten over :X Terwijl ik vorige maand 2u 10min uitgaande gesprekken heb gehad :?

[ Voor 48% gewijzigd door Korakal op 07-05-2003 13:40 ]

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:15

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik heb ook een Vodafone 120 abbo met 25 SMS-bundel

Ik zou nog 148 belminuten hebben en mijn SMS bundel was op. Die SMS bundel klopt iig zekers te weten, maar over die 148 minuten heb ik toch wel zo mijn twijfels aangezien ik de laatste tijd toch aardig wat gebeld heb en 2 uur in de maand haal ik meestal toch wel :?

Misschien toch wel een goed idee om ook eens die tellertjes in m'n mobiel te gaan gebruiken om te controleren of het een beetje klopt allemaal.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Ik had 1500 ook van vodafone, maar nu dus overgestapt naar Orange 80

Verwijderd

Korakal schreef op 07 May 2003 @ 13:34:
Ik snap er niks van... eergisteren geprobeerd: geen SMS ontvangen en nu weer niet :(
Vodafone 120 abonnement zou het toch ook mee moeten kunnen? Ik zit rechtstreeks bij Vodafone verkoop & services aangesloten.

Jawel, net weer geprobeerd... en nu kwam er wel direct een bericht, maar heel wazig.

Voor zover mij bekend neem je een belbundel bij Vodafone toch 1 maand mee en een SMS bundel helemaal niet?
Ik heb een 120 abonnement met 25 SMS-bundel. Volgens die SMS heb ik nog 218 minuten en 48 berichten over :X Terwijl ik vorige maand 2u 10min uitgaande gesprekken heb gehad :?
Bij vodafone neem je je sms bundel en je belvoorraad voor twee maanden mee.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 00:29:
[...]

Bij vodafone neem je je sms bundel en je belvoorraad voor twee maanden mee.
Belminuten in de BelVoorraad en SMS berichten in de SMS Voorraad blijven 2 maanden geldig
Dat van de SMS-bundel is veranderd sinds ik 'm had afgesloten, maar 2 maanden geldig is dus 1 maand meenemen (na de maand waarvoor ze bestemd zijn).

Verwijderd

Nou ik ben erachter hoor!

Vodafone heeft problemen met de 1500 minuten in het rangen en standen systeem. Dat kan het systeem nog niet aan omdat het een nieuw abbo is :? (per 1 april) jaja....ze wisten per 1 april pas dat dat systeem er kwam en zijn nu nog steeds bezig de zogenaamde software om te bouwen....yeahhhh

Daarom krijg ik steeds per sms dat ik nog 1500 min. heb ipv actuele stand.

En dat heeft dan 16 telefoontjes met de helpdesk gekost voordat iemand me eindelijk dit kon vertellen.

• intert0y
Tja dat merk ik de laatste tijd meer bij Vodafone. Vroeger wisten ze vrijwel altijd een GOED antwoord te geven op je vraag. Nu hoor je altijd verschillende antwoorden. Vergelijkbaar met mijn GPRS probleem dat ik toen ook al had.

ps. vodafone voerde vorig jaar ook op 1 april Vodafone 1000 in. Op naar vodafone2000 volgend jaar 1 april :) 200 eypotjes zullen ze daar dan wel voor willen hebben :)

ps. ik vind gewoon dat VASTE klanten beloond moeten worden met elka jaar 30 belminuten meer als ze WEER een jaar lid zijn :) (haha)

Ff kijken ik zit nu 7 jaar bij vodafone. Vanaf het aller aller begin toen ze nog geen landelijke dekking hadden. Ik wil dus 210 minuten gratis per maand erbij eigenlijk :)

Libertel Piek & Dal
Libertel 120
Libertel 240
Libertel 500
Vodafone 1000
Vodafone 1500

deze abo's heb ik doorlopen. WHoei.

[ Voor 36% gewijzigd door intert0y op 08-05-2003 10:35 ]

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Sorry voor deze late up, maar ook van mijn kant een probleempje met 117 vermoed ik.

Vandaag een T610 aangeschaft met een Vodafone 180 abo. Volgens de teller 4 minuten uitgaand gebeld, maar de SMS van 117-2 meldt mij dat ik nog 126 minuten over heb :? Is dit omdat ik pas later in de maand begonnen ben, of werkt die stand gewoon nog steeds niet? Iemand ervaring hiermee? Ik sta niet graag voor verrassingen aan het eind v/d maand namelijk. :)

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:02

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Koen Roumen schreef op 10 juni 2003 @ 18:17:
Sorry voor deze late up, maar ook van mijn kant een probleempje met 117 vermoed ik.

Vandaag een T610 aangeschaft met een Vodafone 180 abo. Volgens de teller 4 minuten uitgaand gebeld, maar de SMS van 117-2 meldt mij dat ik nog 126 minuten over heb :? Is dit omdat ik pas later in de maand begonnen ben, of werkt die stand gewoon nog steeds niet? Iemand ervaring hiermee? Ik sta niet graag voor verrassingen aan het eind v/d maand namelijk. :)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Komt ie:

Omdat je je abo betaalt vanaf de datum dat je start (10/6); krijg je ook je bel minuten vanaf die dag (wederom 10/6)....naar ratio betekent dat 1/3 * 180 min...is dus naar een heleboel wiskundige formules :+ ...idd! 120 min... en hoewel je dus al 4 min gebeld hebt, blijk je toch nog 126 min over te hebben...

Conclusie? Je hebt 10 min bellen cadeau gekregen van Vodafone !!! _/-\o_

An Explanation of l33t Speak

• Paradise
  • Niet online
Dus zo zit dat. :) Dus dat systeem is toch wel te vertrouwen nu. Bedankt! :)

• Paradise
  • Niet online
Nog een upje, excuses. Hebben jullie het nummer nog wel eens gebruikt? Want ik heb het gisteren nog 3x geprobeerd, maar ik krijg geen SMS. Vandaag nog eens, maar weer niks. Storing, of mag het maar 3x in de week ofzo?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik krijg de melding dat deze service vandaag niet beschikbaar is als ik bel dus zal idd wel een storing zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:11

DDX

TweakersOnly schreef op 06 May 2003 @ 14:36:
Over de belvoorraad gesproken. Wie heeft ervaring met de online factuurservice van Vodafone? Ik heb sinds een tweetal weken een Vodafone abonnement en heb me via de site aangemeld. Vervolgens heb ik via SMS een code toegestuurd gekregen. Wanneer ik me echter wil aanmelden, kan de desbetreffende pagina niet worden gevonden.
hmms kwam toevallig dit topic tegen, leek me wel leuk die online factuurservice
helaas krijg alleen maar error op de inlogpagina https://www.vodafone.nl/onlinefactuurservice/index_app.html
is dit soms nog test oid ?

117, optie 2 half uurtje geleden ook geprobeerd, maar geen sms terug nog
duurt dit altijd lang ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Paradise
  • Niet online
DDX schreef op 02 July 2003 @ 16:03:
[...]
117, optie 2 half uurtje geleden ook geprobeerd, maar geen sms terug nog
duurt dit altijd lang ?
Jup. Soms duurt het 2 minuten, soms een halve dag, en soms krijg je helemaal niks. :) Beetje instabiele service, maar af en toe werkt het wel.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 14:44
Het begint een beetje op T-mobile taferelen te lijken (waarbij je je belminuten online kan checken), deze liepen op een gegeven moment ook gewoon doodleuk een anderhalve maand achter.

Ik ben juist overgestapt op Vodafone omdat:
• Goed bereik (wat bij mij slechter is dan bij O2 en T-mobile :()
• Betere service (dat je gelijk je status kan checken e.d.) (dit gaat dus ook achteruit :()
• Omdat ik geld verdien aan dit abonnement :X >:)

Ik ga dus als het even kan zo snel mogelijk weer over op T-mobile oid.

offtopic:
Weet iemand hoe het bereik van Orange in Maarssen is?

• empirebart
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-07-2024
hmmz ik heb deze week ook al weer 5x geprobeerd me belminuten op te vragen via sms
maar heel de week lang is er al netwerkstoring :@

Brabo's United in Distributed Computing

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:11

DDX

Koen Roumen schreef op 02 July 2003 @ 16:25:
[...]

Jup. Soms duurt het 2 minuten, soms een halve dag, en soms krijg je helemaal niks. :) Beetje instabiele service, maar af en toe werkt het wel.
wow komt net binnen ;)

helaas werkt die link naar onlinefactuurservice nogsteeds niet :(

https://www.strava.com/athletes/2323035

Pagina: 1