HD en CD ROM aan 1 IDE kabel snelheidsverlies??

Pagina: 1
Acties:

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024
Hi

Om mijn kast netjes te houden wil ik zo mijn mogelijk kabels in mijn kast hebben
Nu ben ik van plan om mijn HD en CD rom aan 1 kabel te hangen.

Heeft dit nadelinge gevolgen voor de prestaties van mijn HD??
Zo niet dan ga ik dit zeker proberen :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
Dat was vroeger zo (dat alles op het zelfde kanaal zo snel/langzaam ging draaien als het langzaamste device) maar tegenwoordig niet meer :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

behalve als je vaak data van de cdrom naar hdd verplaatst

Verwijderd

Klopt! Je kan beter 2 kabels pakken en allebei apparaten op Master zetten :)

Succes

offtopic:
ik heb wéér teveel gedronken :) :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 13:41

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Abbadon schreef op 27 April 2003 @ 02:11:
Dat was vroeger zo (dat alles op het zelfde kanaal zo snel/langzaam ging draaien als het langzaamste device) maar tegenwoordig niet meer :)
Nee, maar het is tegenwoordig nog steeds zo dat als je een "langzaam" device accessed ook het snellere device op de langzamere snelheid zal gaan lopen, dus als de TS veel cd-roms gebruikt heeft dit idd nadelige gevolgen. Adviesje aan de TS dan ook, neem gewoon 2 mooie rounded cables waarvan je met een overmatig scherp mes de 2e connector afsnijdt. (En kun je gaan zeuren over zonde van je geld, maar als je iets mooi op wilt ruimen is dit het wel, heb hier het ook met 3kabel in een 3x80gb raid opstelling)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024
Als je de cdrom vaak gebruikt kan je dus beter 2 kabels gebruiken, maar ik gebruik hem zelden. Denk dat ik toch maar eerst probeer met 1 kabel
Bedankt vast voor jullie reactie :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

als je meer in je computerkast zit te kijken dan dat je hem gebruikt moet je dat vooral doen.

Verwijderd

Abbadon schreef op 27 april 2003 @ 02:11:
psst moet je wel 80 aderige kabels gebruiken :)

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
je hebt alleen snelheidsverlies als je van CD naar HD kopieert omdat al het dataverkeer dan immers over 1 kabel gaat. Als je zelden gebruikt maakt van je cdrom en je echt perse die ene extra kabel niet wilt hebben dan is het geen probleem. Voor die ene keer dat je dan iets van cdrom naar hd kopieert boeit die iets tragere snelheid niet...leer er mee leven...het is dan toch geen optimaal werkend systeem mer dus boeien die paar secondes langer ook niet.

als je met 1 kabel werkt kun je zelfs rounded kabel kopen :) scheelt ook weer in de ruimte die je gebruikt!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03
Kippenijzer schreef op 27 April 2003 @ 02:27:
[...]

Nee, maar het is tegenwoordig nog steeds zo dat als je een "langzaam" device accessed ook het snellere device op de langzamere snelheid zal gaan lopen, dus als de TS veel cd-roms gebruikt heeft dit idd nadelige gevolgen. Adviesje aan de TS dan ook, neem gewoon 2 mooie rounded cables waarvan je met een overmatig scherp mes de 2e connector afsnijdt. (En kun je gaan zeuren over zonde van je geld, maar als je iets mooi op wilt ruimen is dit het wel, heb hier het ook met 3kabel in een 3x80gb raid opstelling)
Toen ik dat deed kreeg ik de (bios)melding dat er geen 80p kabel aanwezig was, waardoor udma-2 het maximale is

voor een cd-rom maakt dat weinig uit, maar voor een hardeschijf behoorlijk

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb m'n HDD aan de Primairy master met een 80 aderige kabel en m'n DVD en Brander aan de secondairy master/slave met éen 40 aderige kabel, volgens mij werkt dat het snelste :)
Pagina: 1