Speedtouch en ftp uitleg

Pagina: 1
Acties:

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Topicstarter
Ik weet niet of dit mag, maar ik heb het een en ander gezocht in de... SEARCH (doh)
een tijdje geleden opzoek naar de oplossing voor mijn probleem.

velen kwamen niet verder als ik dus ik wil toch even vermelden hoe ik het wel werkende heb gekregen zonder enige guru toepassingen.

ik werk hier vanaf een Speedtouch 510(v4) modem/router
met daartussen een E-Tech Broadband router
Via een Abonement van XS4ALL (ADSL)

De Speedtouch heeft als standaard IP 10.0.0.138 Deze heb ik ook zo gelaten omdat enige verandering toch geen effect zal hebben.
In de speedtouch heb ik bij de NAT instellingen wel het een en ander veranderd evenals bij de DHCP instelling.

-NAT: bij "NAPT Settings" heb ik als Inside ip mijn interne ip ingesteld (spreekt voorzich) bij het externe ip heb ik mijn externe ip ingesteld (offcourse)
allebij op poort 21

Default server heb ik nu op mijn interne ip staan. maar ik weet niet of dit wel degelijk een effect heeft. Alleen je default server instellen is iig niet genoeg.

-DHCP:
hier heb ik een hoop veranderd. ik heb de DHCP Client Configuration open gelaten door daar alles weg te halen en niks in te vullen.

Bij DHCP Server Address Pools heb ik alleen mijn Lease time veranderd naar 999000000 omdat de router anders met de standaard instelling (7200) om de 2 uur released, waardoor om een of andere reden de NAT instelling closed.
om dit te doen kan je het best via Setup een backup de ini file openen en daar de regel:
leasetime=7200 veranderen naar
leasetime=999000000
daarna weer uploaden in je router. CMD starten in windows daar typ je in: "ipconfig /release" gevolgd door "ipconfig /renew" (waardoor je gateway weer correct word ingesteld) zodat het internet weer werkt.

Bij DHCP Server Leases heb ik als client ID mijn mac adress in de voorm van **:**:**:**:**:**:** als adress mijn interne IP de pool is de enige in de lijst genaamd LAN_private (bij mij) kijk na het ok drukken naar je TTL of die op infinite staat, dan is je Speedtouch goed ingesteld iig.

nou.. verder met de voormalige router, als je die niet hebt maar inplaats daarvan een switch dan kan je gewoon deze stap overslaan en ben je als het goed is klaar en werkt alles, zoniet? dan is al dit typen voor niks geweest... |:(

-De oorspronkelijke router

Dit was bij mij een E-Tech die toen ik mijn oude Casema abonement nog had altijd goed dienst deed.

Deze heb ik gereset naar Factory default. en daarna heb ik zijn ip veranderd naar 10.0.0.139 na deze stap ging het al werken bij mij, maar niet optimaal.
ik heb daarna mijn poort range 20~20 en 21~21 open gezet (waarop mijn FTP werkt) en daarna werkt het eigelijk goed.

meer kan ik erover niet vertellen.. ja een ding, mijn ftp heeft alleen een kleine gedeelde map van 200mb aan excel/word bestanden van mijzelf voor op mijn werk
dus!geen!warez! ofzo.. B)

Verwijderd

Uit je verhaal begrijp ik dat je die nieuwe modem hebt, die dus al een router ingebouwd heeft zitten?

In dat geval komt het dus daardoor, omdat je in feite 2 routers hebt.

Wat je kan doen is die router wegdoen en een switch voor dat geld kopen, of je set de router functionaliteit van die tompson uit, op de kpn adsl site staat geloof ik een .ini bestand die de NAT functie kan uitschakelen.