[PHP] Array index verwijderen ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weten een van jullie misschien hoe ik een index kan verwijderen uit een array ?

Voorbeeld:

Ik wil uit mijn array $HTTP_POST_VARS de index met indexnaam 'test' verwijderen en ik wil de rest van de array wel terug krijgen. Hoe doe ik dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Heb je al gezocht? Zo ja waar? Heb je al een functie gevonden waar het mee gaat? Wat lukt er niet.. enz

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je al gezocht? Zo ja waar? Heb je al een functie gevonden waar het mee gaat? Wat lukt er niet.. enz
Ik had al op php.com gezocht en kon alleen array_slice vinden wat er een beetje op leek, maar dat werkte niet goed.

Bedankt Cheetah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 00:59:
[...]

Ik had al op php.com gezocht en kon alleen array_slice vinden wat er een beetje op leek, maar dat werkte niet goed.

Bedankt Cheetah!
Ah ok :) volgende keer wel ff bijvermelden he.. ;) anders gaan wij je misschien tips geven wat je al geprobeerd hebt.

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightH4wk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Maar het vervelende aan unset() is dat als je een array heb met cijfers als key, de keys die na de key komen die je unset 1 verlaagd worden. En dat is vooral lastig in loops maar dat kan je fixen door bijvoorbeeld dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
  unset($unsetarray);

for($i=0; $i < count($eenarray);)
  {
    if(strlen($eenarray[$i][0]) >= 50) // dit boeit ook niets, gewoon als voorbeeld
     {
         $unsetarray[]=$i; // ff de key storen dat hij weg moet
         /* boeit niet wat de loop verder doet */
     }
     $i++;
  }

for($i=0; $i < count($unsetarray); $i++)
  {
      unset($eenarray[($unsetarray[$i])]);
  }

unset($unsetarray);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het vervelende aan unset() is dat als je een array heb met cijfers als key, de keys die na de key komen die je unset 1 verlaagd worden. En dat is vooral lastig in loops maar dat kan je fixen door bijvoorbeeld dit:
Je kan ook gewoon $array[3] = null; doen, dan blijven de keys gelijk maar is dat ene element gewoon null.
Pagina: 1