package voor Slackware maken (t.b.v. MultiTail)

Pagina: 1
Acties:

• flok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2023

flok

www.vanheusden.com

Topicstarter
Hi,

Ik heb een programma geschreven dat ik graag wil submitten aan de jongens en meisjes van Slackware voor in hun distributie. Ik denk dat ik daarbij de meeste kans maak dat het in die distributie wordt opgenomen als ik een kant & klare package lever.
Nu heb ik me al rot gezocht op hun site (www.slackware.com), maar er is gewoon geen enkele hint te vinden over hoe dit aan te pakken.
Dus nu is mijn vraag: weet iemand hoe je dit doet? V.z.v. is het niet alleen een tar.gz-file, maar iztten er ook nog ergens wat configfiletjes en alles.

Folkert
www.vanheusden.com/multitail

www.vanheusden.com

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Heb je al een keer gekeken in een package file van Slackware? Zit toch wel simpel in elkaar...

[edit] Btw, progje ziet er wel handig uit. Ga ik eens proberen :)

[ Voor 27% gewijzigd door PowerSp00n op 27-04-2003 01:14 ]

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

http://www.linuxpackages.net/howto/howto.php?page=package

en ter info: dit is wat je krijgt als je op google zoekt:
http://www.google.com/sea...la-search&start=0&start=0

verder denk ik niet dat de maker van slackware binary packages accepteert, stuur em de source maar.
Meeste kans om je package te verspreiden maak je dus op linuxpackages.net.

[ Voor 13% gewijzigd door pinball op 27-04-2003 09:59 ]

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Even als toevoeging op de howto waar Pinball naar verwijst:

Als je de howto volgt zie je dat je het volgende commando moet geven:
code:
1
make install prefix=/work/builds/usr

Dit heeft als nadeel dat dan vaak niet alles in die directory gezet wordt, en dat vaak config files, en dergelijke, verkeerd ingesteld staan. Gebruik hier liever:
code:
1
make install DESTDIR=/work/builds

Dus, zonder de /usr erachteraan, want het geeft de root aan van waar het geinstalleerd moet worden. Let wel op, want dit werkt niet bij alle, maar naar mijn ervaring wel bij ca. 95% ofzo van de programma's die je bouwt. Nogmaals, heeft dit dus als voordeel dat het hier -alleen- gaat om de plaats waar de files geinstalleerd worden, niet de waardes die in de configuratie files gezet worden.

Als je in je install script gebruik maakt van zaken als:
code:
1
libtool --finish --silent /usr/lib

Dan is het mischien handig om dit in het installatie script op te nemen, aangezien dit 'nog moet gebeuren' na het installeren van het package. Om dit op te nemen doe je het volgende:

Start makepkg blah.tgz, geef aan dat (als er symlinks zijn) de symlinks omgezet moeten worden naar het script (een keer y dus), en bij de vraag of de rechten omgezet moeten worden druk je ctrl+C. Vervolgens ga je naar de install directory die aangemaakt is, en voeg je die libtool regel toe aan het einde van het scriptje. Doe daarna wederom makepkg en maak 'em gewoon af.

En schoon is uw kunstgebit...