Toon posts:

[debian] hdd power off

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn servertje staat hier nu leuk te draaien maar die hdd's maken nog al wat lawaai (5x scsi 2 ultra 7 gig 1x 20 gig ide),

Is er in debian ook ergens een optie dat als de hdd's idle zijn dat ze op een "lagere" aantal toeren gaan draaien ?? zodat ze minder herrie gaan maken ??(net zo als bij win2k :r )

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

man hdparm moet je wel op weg helpen denk ik..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
ik vond ook iets over NOFLUSHD maar k weet niet precies hoe ik die moet configen..

Heeft iemand een paar tips voor me ?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 20:39

Valium

- rustig maar -

NOFLUSHD configgen is nou niet echt moeilijk hoor.
gewoon "apt-get install noflushd" en dan de dev-naam van je hd invullen in /etc/noflushblabla ofzo.

Werkt wel goed trouwens. Ik gebruik het zelf ook.

En voortaan iets beter zoeken hoor. De antwoorden staan 9 van de 10 keer gewoon recht onder je neus.

edit:
/etc/default/noflushd
vaak kun je zoiets snel vinden door gewoon een "find" opdracht in je /etc map te doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Valium op 27-04-2003 00:52 . Reden: extra info...ik ben ook zo aardig. ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

het werkt alleen niet met scsi :) (althans, hdparm niet)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
k ben er idd ook achter gekomen dat het niet met scsi werkt...

ide schijf wordt lekker stil maar het is niet voldoende...

k heb nu een progje dat om 01:00 mijn server afsluit en een tijd schakelaar voor de voeding geplaatst die om 01:01 de spanning van mijn server afhaalt en om 07:00 er weer opzet zodat mijn servertje weer boot en weer klaar is voor gebruik. (het is een manier)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
één minuut voor afsluiten is nou niet echt heel lang als heel het systeem down moet...
Pagina: 1