Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom
Verwijderd
RAID-0 is alleen nuttig als je echt een grote datadoorvoer nodig hebt. Dat gebruik je in jouw verhaal hooguit bij het toepassen van bv. filters op een hele film in 1 keer. Grabben lukt je echt ook wel op een enkele schijf. Hooguit uncompressed video op full PAL kan lastig worden om te grabben of te kijken. Maar dat doe je doorgaans niet.
Ik denk dat in jouw geval een extra losse schijf de beste oplossing is. Je zit tevens ook met minder risico als 1 van de 2 schijven klapt. Bij RAID-0 ben je alles kwijt.
Ik denk dat in jouw geval een extra losse schijf de beste oplossing is. Je zit tevens ook met minder risico als 1 van de 2 schijven klapt. Bij RAID-0 ben je alles kwijt.
Voor dat soort videobewerking lijkt me je harde schijf niet echt de grootste bottleneck, eerder je CPU of de snelheid waarmee je DVD kan lezen maximaal. Dus denk ik dat het beste is, om een extra 120 gig er bij te kopen
.
Ik heb nog één toevoeging. Het opstarten van XP en het laden van nogal wat programmaatjes kost wel wat tijd. Er wordt dus wel wat doorgevoerd maar ik denk zelf dat het de access time is die hier de traagheid veroorzaakt. Ik zit nu te denken om misschien een 10.000 rpm S-ata drive te nemen voor het OS en progs en daarnaast een hele flinke 7k2 schijf. waarschijnlijk gaat dit nog beter dan ?!?!?!
De snelheid van de schijven is sowieso snel zat om Digitale video op te nemen. Dat is niet het probleem.
De snelheid van de schijven is sowieso snel zat om Digitale video op te nemen. Dat is niet het probleem.
Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom
Verwijderd
Als je zorgty datr je genoeg koeling hebt. 80 mm voor elke schijf of zo.
10.000 als OS schijf ga je zeker merken. En idd je opslag schijf hoeft zo snel niet te zijn.
Het bizarre zal alleen zijn dat je tragere schijf een grotere doorvoer kan hebben dan je 10.000 rpm schijf, omdat die snelle schijf een lagere datadichtheid heeft. Maar accesstijden zijn op die 10K zeker sneller.
10.000 als OS schijf ga je zeker merken. En idd je opslag schijf hoeft zo snel niet te zijn.
Het bizarre zal alleen zijn dat je tragere schijf een grotere doorvoer kan hebben dan je 10.000 rpm schijf, omdat die snelle schijf een lagere datadichtheid heeft. Maar accesstijden zijn op die 10K zeker sneller.