[XP] CDROM/DVD en CDRW worden niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
Ik ben de hele dag al bezig om 1 cdtje te kopiëren. Met Nero lukte het niet. Toen met Clone CD aan de gang geweest. Vervolgens had ik Insektors nodig. Hiervoor moest ik een driver installeren. Mn pc rebooten en dan zou de driver herkend worden. Niet dus. Ik mijn pc weer rebooten, driver wordt nog steeds niet herkend.

Toen zag ik tot mijn schrik dat de cdrom speler en mijn brander niet meer herkend worden door XP. Bij Apparaatbeheer staan ze nog wel, alleen er staat een uitroepteken voor.

Hoe zorg ik ervoor dat ze weer herkend worden zonder een compleet nieuwe installatie van XP?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je die ene driver niet weer verwijderen? Een desinstallatie van Insektors bijvoorbeeld (ik veronderstel dat de driver daarbij zat).

• mrbombastic
Heb net Insektors gedeinstalleerd, zonder resultaat echter.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zegt dat er een uitroeptekentje bij je drives staat. Mogelijk vervangt de driver de standaard Windows optical drive drivers. In dat geval kun je met een Roll Back van de drivers terug naar de originele drivers.

Mocht je Windows XP's Systeemherstel gebruiken, dan heb je misschien ook een recent herstelpunt waarop je kan terugvallen?

• mrbombastic
SatCP schreef op 26 April 2003 @ 23:40:
Mocht je Windows XP's Systeemherstel gebruiken, dan heb je misschien ook een recent herstelpunt waarop je kan terugvallen?
Goed puntje ;). Net ff'tjes Systeemherstel gedaan en de drives worden weer herkend. _/-\o_ _/-\o_