Welke koeler te gebruiken mbt. komende zomer

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik ga nou toch echt een nieuwe heatsink/fan kopen, want ik draai nou gemiddeld op 60/40 C (CPU/Case), wat ik met de zomer in aantoch toch gevaarlijk vind.

Deze zit er nu op: http://www.h-essers.nl/cnps6000alcu_en.htm

En nu twijfel ik nog wat ik ga kopen...ik zit vooral te denken aan een Volcano 9+, maar ik hoor van allerlei kanten dat ik beter een Volcano 7+ kan nemen, of bepaalde Zalman systemen...nu vraag ik aan de goden hier welke ik het beste kan nemen.

Bij voorbaat dank.

PS> airflow is al geoptimaliseerd ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
je hebt ook nog de zalman 6000cu die is wel wat zwaarder maar koelt ook beter.

deze

http://www.h-essers.nl/cnps6000cu_en.htm

hoe staat nou je fan ingesteld op low noise of gewoon vol scheelt ook nog wat in temperatuur.

[ Voor 58% gewijzigd door Kevinp op 26-04-2003 22:53 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

En dan heb je ook nog de SLK 800, een Thermalright :)
Die is ook erg fijn en past zo'n beetje overal op :)
En zelfs met een zeer trage fan koelt die nog prettig...

Maar eik vraag je hier "Wat is de beste heatsink/hsfc?" en ik denk dat het antwoord op die vraag wel te vinden is @ GoT en @ vele reviews...

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Volgens mij is je airflow niet zo geoptimaliseerd ... een case-temp van 40°C vind ik toch behoorlijk veel. Misschien ook eens aan een extra case fan denken, of ze beter plaatsen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meestal scheelt een casefan al 5 graden op je CPU, tenminste naar mijn ervaringen en die van anderen. Een casefan op 7 volt doet al veel wonderen. Vooral als je m achter in je kast naar buiten laat blazen, anders blaas je gewoon je lucht door naar de voeding die het weer naar buiten blaast.

Dus ff een oude AT voeding slopen, die fans zijn meestal wat betere kwaliteit dan de meeste fans die momenteel verkocht worden, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
yup, nu het wat warmer weer is (nou ok, vandaag niet) heb ik maar weer een extra intake fan erbij gedaan. helpt zeker :) in totaal heb ik dus 2 in, 1 outtake. scheelt zo'n 4-5 C voor mij, dan wanneer ik helemaal geen casefans heb.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die koeler die je nu hebt is al zwaar goed hoor, misschien effe tijdelijk een andere FAN erop die meer lucht verplaatst? Of je draait je fan-mate of potmetertje open :)
Terryb47 schreef op 26 April 2003 @ 23:28:
yup, nu het wat warmer weer is (nou ok, vandaag niet) heb ik maar weer een extra intake fan erbij gedaan. helpt zeker :) in totaal heb ik dus 2 in, 1 outtake. scheelt zo'n 4-5 C voor mij, dan wanneer ik helemaal geen casefans heb.
Altijd meer outtake dan intake, zal je weer een paar graadjes schelen ;)
Check DOC faq indien nog niet gekeken ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Glashelder op 26-04-2003 23:33 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de DOC FAQ staat wat de beste koeler is of check gewoon een paar reviews :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.