Beta/Alpha operating voor tweakers al bruikbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Op dit moment zijn er van een aantal versies van Windows al Alpha en Beta versies voorhanden, zoals Windows Longhorn.

Waar ik heen benieuwd naar ben is het volgende: Zijn er al mensen die een dergelijk operating system al draaien en deze als main operating system gebruiken (en de evt tekortkomingen zonder al te veel problemen kunnen accepteren) ?

Ik ben hier heel benieuwd naar :)

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

ik heb welgeteld 2 dagen windows2003 gedraaid en het meteen weer vaarwel gezegd. Dat is an sich goed te begrijpen omdat het hier volgens de officiele release een Windows Server 2003 Installable File Systems Development Kit heet. Ik weet nit precies waar het allemaal mee vloekte maar problemen had ik te over. Ik ben nu dus weer terug naar WinXP for the time being.

Ervaren problemen:
- videokaart is na elke reboot de drivers kwijt
- bevriezende explorer.exe
- wazige apps die al mijn upload voor een kwartier consumeren

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik niet diehard aan het testen ben geslagen. Ik had meer zoiets; als het vlekkeloos draait mag het blijven. Ik heb gewoon geen testbak over momenteel om op te prutsen...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Fairy schreef op 26 april 2003 @ 22:11:
Op dit moment zijn er van een aantal versies van Windows al Alpha en Beta versies voorhanden, zoals Windows Longhorn.

Waar ik heen benieuwd naar ben is het volgende: Zijn er al mensen die een dergelijk operating system al draaien en deze als main operating system gebruiken (en de evt tekortkomingen zonder al te veel problemen kunnen accepteren) ?

Ik ben hier heel benieuwd naar :)
Op dit moment is er maar 1 Alpha versie van een Windows OS beschikbaar, nl Longhorn, en zijn er geen beta's meer. Aangezien het om een alpha gaat mankeert er nog veel aan dit OS, en is het IMHO niet echt geschikt als main OS.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 19:16

radial

Watch out

Sinds 2 weken draai ik Longhorn Alpha 4008, en er zitten nogal wat bugs in, maar verder loopt ie al 2 weken zonder reboot dus dat valt nog wel mee.

een paar bugs;
- bestand opslaan en in venster nieuwe map aanmaken wil niet lukken
- internet explorer loopt met de raarste dingen vast zonder enige reden
- veel programma`s willen niet lopen, moeten in compatible xp-modus draaien

Dit zijn er een paar die mij zo 1,2=3 opvielen.

Installatie ging bijna zonder problemen, de drivers ed van xp voldeden prima, alleen het waarschuwingsscherm kwam elke keer naar boven.

Verder zitten er in tab-blad services een paar nieuwe dingen tussen waarvan niemand eigenlijk precies weet wat ze doen:
bv castle service

tot nu toe toch wel aardig tevreden over een van de eerste alpha`s op naar de volgende

20xSF170s - ozo