PS/2 losse onderdelen vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 23:12

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik ben nou al drie uur aan het sleutelen aan mijn net aangeschafde PS/2.
Het ding was een democonsole, en dat heeft ie geweten ook.

Ik kocht hem met de klacht: de lade zit vast. "Kat in het bakkie", dacht ik, "effe openmaken, nokje rechtzetten en klaar" en rekende 95 euro af voor de PS/2, 2 controllers, kabels en een gloednieuwe WipeOut Fusion.

Opengemaakt (garantie was al verbroken), blijkt dat de mensen van die winkel (failliet) behoorlijk aan het laatje hebben lopen raggen, waardoor de spindel krom is (hij was er uitgeschoten, daarom ging ie niet meer open). Veel schroeven en pielen later, dat ding eruit gehaald, zo goed mogelijk rechtgezet en er ingeklikt. YES! M'n discs draaien. Maar nog steeds disc error. Mijn vermoeden is dat de disc nog steeds zwabbert.

Nu zoek ik dus een nieuwe motor en spindle, of een defecte PS/2 van mijn lichting met dezelfde drive erin, zodat ik een en ander kan overprikken.

Levert Sony ook losse onderdelen?

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
btje veel, een vrotte ps2 voor 95 euro en nog van een falliet bedrijf ook.

Maar ik denk niet dat je dat soort spul bij sony kan bestellen, maar zijn die motortjes niet universeel (haal er 1 uit een kapotte sony discman ofzo)

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Revision schreef op 26 April 2003 @ 21:51:
btje veel, een vrotte ps2 voor 95 euro en nog van een falliet bedrijf ook.

Maar ik denk niet dat je dat soort spul bij sony kan bestellen, maar zijn die motortjes niet universeel (haal er 1 uit een kapotte sony discman ofzo)
Duh dat het veel is, maar ik had een grote hoop dat het vrij simpel te fixen is. Nu ga ik er gewoon het beste van maken. En nee motortjes lukken niet uit een discman, tis een speciale...

Verwijderd

Nee, sony levert niet losse onderdelen voor een ps2, helaas.....

maar de ps2 loopt dus wel, je krijgt het ding ook open maar hij geeft een read error? kan het niet ook aan de lens liggen (wat de verkoper misschien 'vergeten heeft' om te zeggen)

het was een failliete winkel hm... weet je zeker dat het te vertrouwen is?

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 22:01:
Nee, sony levert niet losse onderdelen voor een ps2, helaas.....

maar de ps2 loopt dus wel, je krijgt het ding ook open maar hij geeft een read error? kan het niet ook aan de lens liggen (wat de verkoper misschien 'vergeten heeft' om te zeggen)

het was een failliete winkel hm... weet je zeker dat het te vertrouwen is?
Tuurlijk is het niet te vertrouwen, maar hij is niet gejat. Maar de disc zwabbert echt (als de disc er in ligt, met een losgehaalde dop uit de deksel er op), dus dat wil ik eerst fixen.

Overigens is zo'n refurbished console natuurlijk wel goed te doen, ook al heb ik al flink geld uitgegeven. Tis nog steeds goedkoper dan een losse in de winkel, zeker door het spel en de 2 controllers...

Verwijderd

maar de goedkoopheid kan wel ten koste gaan van de betrouwbaarheid ;)

naja, zorg ervoor dat de disc niet meer 'zwabbert' en hou ons me op de hoogte :)

foutje, ik mistakte je met een user met bijna dezelfde naam als jij :+

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 19:34 . Reden: foutje... ]

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 22:38:
maar de goedkoopheid kan wel ten koste gaan van de betrouwbaarheid ;)

naja, zorg ervoor dat de disc niet meer 'zwabbert' en hou ons me op de hoogte :)

heb je ancient conquest al kunnen regelen? ;)
Ancient Conquest :?
Pagina: 1