Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

thermaltake xaser 3 [betreft geluid]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is jullie ervaringen met het geluid wat deze kast (de 7 casefans) produceert?

Ik wil misschien wel zo een kopen, maar dan moet ik wel weten of ie lekker stil is.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 22:36
zetje er toch stille fans in mocht ie niet stil zijn.. 8)7

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, als je dat bedoelt. Maar daar staat niet zo bijzonder veel in over de geluidsproductie van de thermaltake xaser 3

Verwijderd

Fijn, als je ff googled naar reviews vind je er best een paar. Voor als je een beetje duits kan, een goede review: http://www.hardtecs4u.com/reviews/2003/thermaltake_xaser3/

edit:

Dus: ( Temperaturen und Lautstärke )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... 34 to 38 dB? maar is dat luid? Op een ander site las ik trouwens dat de kast 54 dB maakt. Heeft ook iemand zelf ervaringen met deze kast en het geluid?

• Aphelion
  • Laatst online: 29-11 22:36
Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 21:59:
hmmm... 34 to 38 dB? maar is dat luid? Op een ander site las ik trouwens dat de kast 54 dB maakt. Heeft ook iemand zelf ervaringen met deze kast en het geluid?
toon eens iniatief ofzo. desnoods gaje luisteren naar die case in de winkel

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:29
Ik heb hem sinds gister en de geluidproductie is echt nihil, mijn casetemps zijn 5c graden lager dan mijn AOpen H600M.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 15:23
Mijn Xaser II met 5 casefans van 21dB, als ze allemaal 12V draaien vind ik ze nog te hard.
Xaser III zijn de casefans nog harder, dacht iets van 26dB per stuk, en dan 7 nog ook.

• Ventrance
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03-2022
Mijn temp: 46,7 C (Idle), 50,2 C (Stressed).

Het geluid is redelijk laag (tenminste, zo vind ik het).
Proc en verdere specs: zie sig.
Voor de rest is hij "Uber-geil". :)
(Ik heb hem trouwens ook sinds gister)

Het was alleen wel een klus om hem:
1. Thuis te krijgen 17kg vanuit Raalte.
2. Alles aan te sluiten; is allemaal nieuw (en had een gebruiksaanwijzing nodig om hem open te krijgen)

Dell XPS 13 9343

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 21:59:
Zou best kunnen van die 53 dB. Naar mijn weten zitten er Thermaltake smartfan II's in en eentje kan al 48 dB aan geluid maken op z'n max. Volgens mij kreeg je ook een baybus bij de kast waarmee je het toerental van die fans kan regelen tot een aangenaam geluids niveau.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Geluid? Ik had gedacht dat dat ding met die 7 fans wel aardig te horen zou zijn, niettemin had ik dit verkeerd. De Xaser III (ik heb V2000a) is netjes stil en het enige dat ik kan aanbevelen is te zorgen dat je een stille cpucooler hebt.

Ik ben er content over de case en inderdaad, de eerste keer open maken vereist ene handleiding die je er op wijst dat je de side-panel lock er af moet halen ;)

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Er zit sowieso een baybus met erg kleine knopjes in, dus die fans zijn wel te regelen, maar of de metertjes genoeg zijn om alle 7 de fans en eventueel je proc fan eraan te hangen dat denk ik bijna van niet.
Dus je kunt ze gewoon zelf regelen.
Zijn er misschien mensen die weten wat het verschil is in temperaturen met de stalen en alu versie en de Xaser II en III?

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

in DOC liep hier ook een topic over

deze dus: Ervaring met Thermaltake Xaser III , denk dat je daar wel genoeg in kunt vinden

[ Voor 63% gewijzigd door _ferry_ op 27-04-2003 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, die had ik ook al gezien. Maar ik heb nog een vraagje. Want die pci-sloten kun je met speciale plastic dingetjes vastklikken, maar dan kan een zalman 6500 koeler er zeker niet op?

• Ventrance
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03-2022
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 21:33:
ja, die had ik ook al gezien. Maar ik heb nog een vraagje. Want die pci-sloten kun je met speciale plastic dingetjes vastklikken, maar dan kan een zalman 6500 koeler er zeker niet op?
Ik heb het ASUS A7N8X Deluxe moederbord en de Zalman CNPS6000Cu koeler (zie sig).

De koeler past er gewoon op, alleen het clipje om de pci kaarten vast te zetten past niet. Mijn videokaart steekt nl uit. Duzz ik moest toch nog schroefjes gebruiken.

Het enige waar ik me zorgen om maakte voordat ik de kast kocht, was of mijn zalman koeler niet tegen de voeding aan zou komen. Gelukkig blijft er nog een grote ruimte over ook tussen de koeler en voeding.

Dell XPS 13 9343

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 15:23

Twan V

...en er stralend uitzien

Maurice schreef op 26 April 2003 @ 22:02:
[...]

toon eens iniatief ofzo...
Subtiel hoor, de TS vraagt alleen naar ervaringen van mensen die de kast al hebben.

En nu terug ontopic:
De meeste fans zijn vrij stil (bijna onhoorbaar) op 7V. En mijn ervaring met Tt is dat ze zeker geen rommel afleveren.

[ Voor 7% gewijzigd door Twan V op 28-04-2003 12:49 ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Pagina: 1