Ik heb mijn Alcatel getweaked en ben dus nu mijn softwarematige router(winroute) kwijt. Nu werken dus de MSN-Filetransfers niet meer. Ik wil graag hetzelfde doen met mijn (inmiddels) alcatel router.
Mijn vraag is... Wat is nu het verschil tussen NAT en Poortmapping? Van verschillende verhalen komt het allemaal er op neer dat NAT en poortmapping precies het zelfde is. Maar ok, hoe stel ik in die router in dat al mijn MSN-filesend poorten worden doorgemapt naar mijn pc? Ik heb inmiddels al het 1 en ander geprobeert in die router met "Nat create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.141 bla bla bla" en dan naar het goeie portnummer met als outside_addr=0.0.0.0(iederee n kan outside dan). Zodra ik port 1891 voor msn probeer te mappen, krijg ik deze melding :
TCP and UDP a portnumber is Mandatory
Wat houd dit in, en is dit de manier om de porten door te verwijzen???
Want als ik na die actie een file probeer te versturen lukt het niet.
DbV.
Kreukel
Mijn vraag is... Wat is nu het verschil tussen NAT en Poortmapping? Van verschillende verhalen komt het allemaal er op neer dat NAT en poortmapping precies het zelfde is. Maar ok, hoe stel ik in die router in dat al mijn MSN-filesend poorten worden doorgemapt naar mijn pc? Ik heb inmiddels al het 1 en ander geprobeert in die router met "Nat create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.141 bla bla bla" en dan naar het goeie portnummer met als outside_addr=0.0.0.0(iederee n kan outside dan). Zodra ik port 1891 voor msn probeer te mappen, krijg ik deze melding :
TCP and UDP a portnumber is Mandatory
Wat houd dit in, en is dit de manier om de porten door te verwijzen???
Want als ik na die actie een file probeer te versturen lukt het niet.
DbV.
Kreukel