Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Kom op zeg
edit: jezus mensen, is lezen dan zooo moeilijk? EEn text scannen die de searchengine uitpoept op het aantal mb's?
[ Voor 40% gewijzigd door sdomburg op 26-04-2003 19:59 ]
fijne sites, doen helemaal niks, of er komen verkoop sites.
nee
Zie jij ergens hoe groot ie is? (
[ Voor 79% gewijzigd door Glashelder op 26-04-2003 19:57 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
http://www.google.nl/search?q=cache:X6uGlk3ylqAC:www-wireless.usenet-replayer.com/data/icm/ogloszenia/132.html+Seagate+ST35&hl=nl&ie=UTF-8Meneer aard schreef op 26 April 2003 @ 19:55:
[...]
fijne sites, doen helemaal niks, of er komen verkoop sites.
Geeft anders 43 mb
[ Voor 20% gewijzigd door sdomburg op 26-04-2003 19:57 ]
Maar het gekke is, dit type nummer komt helemaal nergens voor op de site van seagate.dual-zip schreef op 26 April 2003 @ 19:55:
ik zie toevallig ergens 1,99 gb staan, kan dat kloppen
nee
Misschien omdat deze gewoon zoooo oud is? Zie eerdere post.Meneer aard schreef op 26 April 2003 @ 19:57:
[...]
Maar het gekke is, dit type nummer komt helemaal nergens voor op de site van seagate.
Dat weet ik juist niet, kwam het tegen bij het opruimen van mne kamer.sdomburg schreef op 26 April 2003 @ 19:58:
[...]
Misschien omdat deze gewoon zoooo oud is? Zie eerdere post.
info wat op de hd staat: *913001-007*
[ Voor 8% gewijzigd door Meneer aard op 26-04-2003 20:00 ]
LEES nou eens! Er staat niet voor niets zie vorige post bij, 43 mb dus. 43 mb!!!Meneer aard schreef op 26 April 2003 @ 19:59:
[...]
Dat weet ik juist niet, kwam het tegen bij het opruimen van mne kamer.
edit: als ik html rechten zou hebben zou ik het in 10 kleuren weergeven, misschien dat je het dan ziet.
iets met info dat je in je startpost zoveel mogelijk moet geven...info wat op de hd staat: *913001-007*
[ Voor 48% gewijzigd door sdomburg op 26-04-2003 20:01 ]
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=10811602
Het is dus zeker een 43mb, zoals sdomburg ook al zei...
Ik denk dat hij heel oud is. Heb hier een seagate st3290A (261MB, ja MB) en die is van 1994.Meneer aard schreef op 26 April 2003 @ 19:59:
[...]
Dat weet ik juist niet, kwam het tegen bij het opruimen van mne kamer.
Do as I say, don't do as I do.
is de verkeerde er staat geen I bij.sdomburg schreef op 26 April 2003 @ 20:00:
[...]
LEES nou eens! Er staat niet voor niets zie vorige post bij, 43 mb dus. 43 mb!!!
edit: als ik html rechten zou hebben zou ik het in 10 kleuren weergeven, misschien dat je het dan ziet.
http://www.roger-w.de/h/txt/4253.txt
Volgens mij moet je hier uit kiezen.
(gevonden via www.totalhardware.de)
-edit-
Het zal wel een ST351 zijn, geen i.
[ Voor 15% gewijzigd door Resistor op 26-04-2003 20:04 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
waarschijnlijk is de I een 1 ?
Verwijderd
43,1 MB (42,823,680 bytes)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
| 4-pin DC
3-pin DC Power
Power #========== =========#/-4-3-2-1-\
===G=12=5=#::::::::::o::::::::1#| 0 0 0 0 #=
| 0 0 0 |\====================/\-5-G-G-12/
\=3=2=1=/ (pin-20 missing
for keying purposes)
User Configuration Block
| (located behind 3-pin DC)
\-------+------------------
| 1= On, 0= Off
(back of drive) 2 o-o 1 --- Life Test (do not use)
4 o-o 3 --- Master on (Slave off)--- 1 1 0
6 o-o 5 --- Slave Present ---------- 0 1 0
8 o-o 7 --- Reserved
(front of drive) 10 o-o 9 --- Active LED S M S
i a l
n s a
g t v
l e e
e r
UNFORMATTED CAPACITY (MB) ________________N/A
FORMATTED CAPACITY (xx/17 SECTORS) (MB) __43.1
ACTUATOR TYPE ____________________________VOICE COIL
TRACKS ___________________________________
CYLINDERS __PHYSICAL/LOGICAL______________xx/820
HEADS ______PHYSICAL/LOGICAL______________ /6
DISCS (3.5 in)____________________________
MEDIA TYPE _______________________________THIN FILM
RECORDING METHOD _________________________RLL (2,7)
TRANSFER RATE INTERNAL (mbits/sec) _______up to 15
SPINDLE SPEED (RPM) ______________________3,211
AVERAGE LATENCY (mSEC) ___________________9.34
BUFFER ___________________________________32 KByte SeaCache
INTERFACE ________________________________AT BUS
SECTORS PER DRIVE ________________________84,270
TPI (TRACKS PER INCH) ____________________1,792
BPI (BITS PER INCH) ______________________31,005
AVERAGE ACCESS (ms) ______________________16
SINGLE TRACK SEEK (ms) ___________________3
MAX FULL SEEK (ms) _______________________28
MTBF (power-on hours) ____________________150,000
POWER REQUIREMENTS: +12V START-UP (amps) _0.9
POWER MANAGEMENT (Watts):
ACTIVE _______________5.3
IDLE _________________2.1
STANDBY ______________0.7
SLEEP ________________0.7
WRITE PRECOMP (cyl) ______________________N/A
REDUCED WRITE CURRENT (cyl) ______________N/A
LANDING ZONE (cyl) _______________________AUTO PARK
IBM AT DRIVE TYPE ________________________40, 44*
Possible translation: 820 cyl, 6 heads, 17 sectors = 42,823,680
Note: A "custom" or "user-definded" CMOS drivetype may ask for a
numerical value for the Write Precompensation cylinder and for the
Landing Zone cylinder. A basic rule-of-thumb for drive models that do
not require the old Write Precomp technique or a Landing Zone because
they are Auto-Parking is to add 1 to the cylinder value being used. As
an example: If cylinders equaled 820, then both Write Precomp and
Landing Zone would be entered as 821. Some BIOS will convert this to
65535 or -1, which are functionally equivalent to "none (not used)". |
[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 20:16 ]
Verwijderd
Losse swapdisk voor een P100 servertje op NT lijkt me wel lachenVerwijderd schreef op 26 April 2003 @ 20:50:
oud ding, mag ik vragen wat de TR er nog mee moet?? aan de foto te zien weet je al bijvoorbaad dat het niet meer bruikbaar is in een systeem van nu.
Tis dat ik het topic te laat zag, ik heb er zelf nog zo een thuis liggen. Destijds eens in een p166 gepropt om hem idd als swapdisk te gebruiken. Maar dat werkt dus niet; wordt je systeem retetraag van doordat de IDE-controller zich aanpast aan de langzaamste disk.
Denk dat het enige dat je er nog mee kunt doen het oplappen van een oude 286 / 386 (voor in je prive-museum ofzo) is. Of je schroeft hem open, paar gaatjes door de platters heenboren, en je hebt een leuk pennenbakje.....
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
s leuk voor de swapfile van Windows 95PilatuSSS schreef op 26 April 2003 @ 20:56:
al was ie wel bruikbaar in een modern systeem, wat heb je aan 40 mb ?
moet je hem dus wel op een aparte IDE controller aansluiten
[ Voor 14% gewijzigd door dreeke op 26-04-2003 21:00 ]
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
- Bootdrive voor Dos/Win31 voor een nostalgische bui?
- Prive gegevens wegleggen (bijv. in slede) - alhoewel een USB-pen makkelijker is.
- Voor in je FreeSCO routertje...
Houdt er wel rekening mee dat die oude schijfjes de performance van 1 kabel omlaag trekken, dus als je deze 43MB drive + moderne schijf aan 1 kabel hangt: zou het kunnen dat de moderne schijf niet in >=UltraATA33 modus of DMA-enabled wil.
Ik heb nog een oudere liggen: 20MB Seagate (met stappenmoter voor de koppen ipv de huidige magneetdrive - aangeschaft toendertijd voor m'n 8086 voor een behoorlijke prijs) - ik gebruik hem nu als testschijf om aan een geschakelde voeding te hangen (die mag je nl. niet onbelast inschakelen/testen) en als real-life voorbeeld van harddisk ophanging (voor als er bij een casemod extra gaten gemaakt moeten worden om harddisken op te hangen) - vooral handig voor dat laatste, want de drive is iets hoger als de huidige HDD's, hierdoor houdt je automatisch meer marge tussen harddisken ivm de noodzakelijke airflow voor de huidige >7200rpm drives.
Trouwens ook leuk om te slopen: er zit een behoorlijk sterke magneet in waarmee je hele pakken papier aan je koelkastdeur kan hangen (nog leerzaam ook dat binnenwerk, want de huidige schijven verschillen niet veel van die oude magneetdrive HDD's)...
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 21:08 ]
ff allemaal Ontopic blijven aub. Mijn probleem is weer opgelost wat ik er mee ga doen zie ik nog wel.Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 21:01:
> wat heb je aan 40 mb ?
- Bootdrive voor Dos/Win31 voor een nostalgische bui?
- Prive gegevens wegleggen (bijv. in slede) - alhoewel een USB-pen makkelijker is.
- Voor in je FreeSCO routertje...
Houdt er wel rekening mee dat die oude schijfjes de performance van 1 kabel omlaag trekken, dus als je deze 43MB drive + moderne schijf aan 1 kabel hangt: zou het kunnen dat de moderne schijf niet in >=UltraATA33 modus of DMA-enabled wil.
Ik heb nog een oudere liggen: 20MB Seagate (met stappenmoter voor de koppen ipv de huidige magneetdrive - aangeschaft toendertijd voor m'n 8086 voor een behoorlijke prijs) - ik gebruik hem nu als testschijf om aan een geschakelde voeding te hangen (die mag je nl. niet onbelast inschakelen/testen) en als real-life voorbeeld van harddisk ophanging (voor als er bij een casemod extra gaten gemaakt moeten worden om harddisken op te hangen) - vooral handig voor dat laatste, want de drive is iets hoger als de huidige HDD's, hierdoor houdt je automatisch meer marge tussen harddisken ivm de noodzakelijke airflow voor de huidige >7200rpm drives.
Trouwens ook leuk om te slopen: er zit een behoorlijk sterke magneet in waarmee je hele pakken papier aan je koelkastdeur kan hangen (nog leerzaam ook dat binnenwerk, want de huidige schijven verschillen niet veel van die oude magneetdrive HDD's)...
DYSKI TWARDE od 1PLN i BCM
... DYSKI TWARDE od symbolicznej Z?OTÓWKI i BCM !!! HDD SEAGATE MODEL ST35 A/X
Dysk ma pojemno?? 43MB. ( Przynajmniej tyle pokazuje po sformatowaniu ). ...
www-wireless.usenet-replayer.com/ data/icm/ogloszenia/121.html - 4k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
Mijn russisch (of whatever) is niet zo goed, maar 43 mb kan ik er wel uit opmaken
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:40
Ik heb wat recentere nostalgie... Ik isntalleerde mijn 1 gb IBM scsi schijfje in een p166, als enige schijf, en ik wilde voor de lol eens win2k installeren, zie ik dat hij niet ondersteund wordt! (de controller dan)The Quizmaster schreef op 26 April 2003 @ 21:51:
Nostalgie... mijn 6MB hardeschijf in mijn C128 is twee maand geleden gecrashd, na al die jaren van trouwen dienst.... dat is pas een gemis..
Ook probeerde ik laatst mijn 120 gb seagate, zat ook weinig leven meer in
http://www.seagate.com/su...ret_model.html#SegPreDA_0
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
http://www.seagate.com/support/disc/specs/ata/st351ax.html
Maargoed, Meneer aard, je vroeg specifiek hoe groot de schijf is en in de eerste reply kreeg je al het juiste antwoord .. Hier en daar zie ik in Google's samenvattingen "43M" of "43MB" voorkomen. Dat zou an sich al meer dan genoeg informatie moeten zijn .. Dan vraag ik me wel af hoe je had gegoogled en welke zoektermen je gebruikte?
[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 27-04-2003 00:57 ]
zoektermen: Seagate St35ia/x en St35ia/x . Ook had ik gekeken bij de eerste reply maar daar stond geen i bij dus ik dacht dat is niet de goede.BalusC schreef op 27 April 2003 @ 00:56:
Het is idd de ST351AX (zie Keesk), ik heb hier precies zo'n schijf liggen
http://www.seagate.com/support/disc/specs/ata/st351ax.html
Maargoed, Meneer aard, je vroeg specifiek hoe groot de schijf is en in de eerste reply kreeg je al het juiste antwoord .. Hier en daar zie ik in Google's samenvattingen "43M" of "43MB" voorkomen. Dat zou an sich al meer dan genoeg informatie moeten zijn .. Dan vraag ik me wel af hoe je had gegoogled en welke zoektermen je gebruikte?
oh sorry, zie het is 40 mb.