TI4200 Volt Mod probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Ik heb al sinds 7/8 maanden een TI4200 nou had ik deze al een keer geprobeerd te volt madden wat toen een beetje fout ging doordat ik niet de juiste spullen had.
Ik heb het idee toen een tijdje laten rusten.

Vanmiddag had ik er opeens weer zin in en ik heb nu ook een goed soldeerbout dus alles zit nu op zijn plek en t voltage verhogen gaat prima.

Het probleem wat ik nu heb is dat als ik me voltage een beetje hoog zet (bijv. 1,9v)
hij bij zware 3D aplicaties en spellen opeens naar een zwart beeld springt.

Wil ik gewoon een te hoog voltage of is er een oplossing voor ??
(ik draai nu op 1,8v en dat ziet er verder goed uit).

std. voltage is 1,65 en core is water gekoeld en word aan de achterkant een graad of 30.

[ Voor 6% gewijzigd door Tjaps op 26-04-2003 19:24 ]

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

als je standaard voltage 1.65 is is 1.9 volt een verhoging van 15% wat voor zo'n chipje best wel heel erg veel is... lager voltage dus, je kaart kan er zelfs aan overlijden.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
idd, 1.9 volt is wel heel hoog als standaard voltage 1.65 volt is.
1.85 al geprobeerd?

en ja maybe heb je je kaart straks gefrituurd :)

[ Voor 24% gewijzigd door geez op 26-04-2003 20:43 . Reden: lolz ]

Verwijderd

cyberbetica schreef op 26 April 2003 @ 20:34:
als je standaard voltage 1.65 is is 1.9 volt een verhoging van 15% wat voor zo'n chipje best wel heel erg veel is... lager voltage dus, je kaart kan er zelfs aan overlijden.
Ja idd, En dan nog te zwijgen over de temperatuur boost die hij krijgt, kijk er echt mee uit met dat volt modden (evenals je CPU VCore verhogen) want straks frituur je je kaart en dat lijkt me niet echt tof :P

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 20:41:
[...]

Ja idd, En dan nog te zwijgen over de temperatuur boost die hij krijgt, kijk er echt mee uit met dat volt modden (evenals je CPU VCore verhogen) want straks frituur je je kaart en dat lijkt me niet echt tof :P
Mja dan kopen we een nieuwe als ie dood is >:)
En heb water cooling op me core dus denk dat t overlijden we mee gaat vallen

En ja op een lager voltage loopt ie wel goed

maar waarom zijn er dan toch mensen die m op water hoger hebben lopen en nergens last van hebben ?

Verwijderd

The Doctor schreef op 26 April 2003 @ 20:50:
[...]

Mja dan kopen we een nieuwe als ie dood is >:)
En heb water cooling op me core dus denk dat t overlijden we mee gaat vallen

En ja op een lager voltage loopt ie wel goed

maar waarom zijn er dan toch mensen die m op water hoger hebben lopen en nergens last van hebben ?
verschilt per kaart he zelfde als cpu's, de 1 gaat hoger als de ander ;)

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
zoiets dacht ik al maar wou t toch ff checken zal straks ff wat testen en post hiet me results wel ff :)

ik draai nu unmodded 325/620.
dus ik hoop dat het 35X/620 word :)

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Ik kan dus me voltage niet hoger instellen als 1,77v anders knalt tijens 3dmark en andere spellen mijn scherm opeens naar zwart :(

Weet iemand of dit een veel voorkomend probleem is bij overvoltage of is er een andere reden voor ??

enven als voorbeeld:

335/620 @ 1,8v = Zwart scherm
335/620 @ 1,75v = geen lock ups

Maar met 1,75v kom ik moelijk voorbij de 335 dan lockt ie dus gewoon :(

Aardig bagger.... had wel wat meer verwacht :/

[ Voor 36% gewijzigd door Tjaps op 26-04-2003 22:58 ]

Verwijderd

Je kunt beter de voltage van je geheugen verhogen, sneller geheugen heeft meer invloed als een snellere GPU. Maar t is maar een idee natuurlijk :P

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 23:25:
Je kunt beter de voltage van je geheugen verhogen, sneller geheugen heeft meer invloed als een snellere GPU. Maar t is maar een idee natuurlijk :P
ja maar me geheugen is niet goed genoeg gekoeld :(

dat heb ik al een x gemod gehad en dat gaf me een 20MHZ winst dus toen heb ik m maar weer los gesoldeerd :)

en ik heriner me trouwens dat toen ik FAQ aan het doorspitten was dat ik ergens had gelezen dat de geheugenbandbreete te maken had met je core en je dus beter een hogere core speed kon hebben. (zoek ik morgen ff op :) )

[ Voor 23% gewijzigd door Tjaps op 27-04-2003 01:14 ]

Pagina: 1