NAD T-742

Pagina: 1
Acties:

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Topicstarter
Ik zit er over te denken mn Harman Kardon AVI 150 te verkopen en op DD over te stappen. De NAD T-742 leek me daarvoor een prijs/kwaliteit gezien een prima optie. Enige nadeel lijkt me vooralsnog dat deze geen 6.1 ondersteund.
Nu heb ik nog een paar vragen:
Heeft iemand ervaringen met deze versterker, wat zijn de bevindingen?
Ik wil mn AVI 150 samen met een H/K FL8550 5CD voor € 400- aanbieden, is dat een goede vraagprijs?
Heeft iemand ervaringen met bestellen in Duitsland/Engeland/Amerika en is dit aan te raden? Is er eventueel animo voor een IA?

Orange & Red

Verwijderd

De Nad T-742 is een prachtige receiver, 6.1 modellen hebben ze ook, kosten wel wat meer uiteraard. Ervaringen zul je niet veel vinden, lees je goed in in de specs en ga ook eens luisteren! Heel belangrijk naar mijn mening. Want waarom geen Marantz bijvoorbeeld, of Pioneer? luisteren dus.

Voor de verkoop van HIFI spullen staat er een richtlijn in de AVH Faq, kun je zelf dus opzoeken.

IA's mogen niet meer via GoT geregeld worden, maar ik denk dat er weinig animo is om een reciever via een IA te kopen.

Amerika bestellen is vaak heel duur ivm verzendkosten en importkosten. Duitsland wordt veel gedaan, bij de wat bekendere winkels ook best veilig.

Verdere vragen over de receiver kun je kwijt in het Centraal HomeTheatre topic

Die is speciaal voor dit soort vragen.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
als je het hifi gedeelte bellangrijk vindt is de NAD zeker een hele goede keus maar er is meer.
Ieder goed hifi merk heeft z'n klank en die moet persoonlijk bij je passen, dus eerst zou ik een aantal merken beluisteren voor je blind op de NAD afgaat.

• Bruut
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 11:10
Ik heb de t741 en ben best tevreden. Qua muziek erg goed, qua 5.1 mogelijkheden/opties wat beperkt, maar dat vond ik zelf niet zo belangrijk. Het enige wat ik mis een muziek over alle kanalen te sturen zonder dat hij er wat "slims" (zelf een 5.1 codering verzinnen) mee doet. Dat is jammer omdat je dan geen achtergrond muziek over alle kanalen kan laten lopen.

Chaos, panic, & disorder - my work here is done.