Toon posts:

[Apache] Attributes wijzigen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem:

Ik maak gebruik van 2 webservers de een heeft apache onder windows draaien
en de andere apache onder unix

op het Unix, systeem is het mogelijk om de attributes van een file te wijzigen zodat ik bijvoorbeeld een forum kan installeren. Via Cmod file gewijzigt naar lezen en schrijven enz. toen ik klaar was met het installeren, weer terug gezet op alleen lezen.

Het probleem is het windows systeem. Ik kan via een ftp programma geen wijzigen aanbrengen aan de attributes gegevens.

De apache service draait onder een ander account dan die van het ftp programma. Het ftp account heeft meer rechten dan die van Apache, ik kan immers files wegschrijven. Maar hoe kan ik nu files uploaden die ook door de apache service te bewerken zijn

(apache service moet dus modificatie rechten krijgen op enkele files)

weet iemand hoe dit op te lossen is.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:28
Onder windows zijn er niet echt rechten voor files enzo.. Tenminste, ze zijn er wel, maar heel anders en niet zo uitgebreid. Meestal zijn files op windows te beschrijven :)

offtopic:
't is btw chmod ipv cmod :P

|>

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Simon schreef op 26 april 2003 @ 19:24:
Onder windows zijn er niet echt rechten voor files enzo.. Tenminste, ze zijn er wel, maar heel anders en niet zo uitgebreid. Meestal zijn files op windows te beschrijven :)

offtopic:
't is btw chmod ipv cmod :P
huh :? ooit gehoord van NTFS permissies? of leef jij nog in het FAT32 tijdperk :?

maakt niet uit ook, zoals in het vorige topic ook al door BlackD aangegeven... > ntfs permissies dus daar moet je dat instellen

er vanuitgaande dat je wel een NTFS filesystem gebruikt (ik mag het toch wel hopen!)

A wise man's life is based around fuck you

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Je vorige topic stond goed hoor, in Software Algemeen, deze gaat dus ook die kant op, je wilt de wijzigingen doorvoeren met Apache, niet met Windows zelf :).

Verwijderd

Topicstarter
de NTFS permissies staat zo ingesteld dat de apache service alleen mag lezen in die directory.... Hmmmm, Als dat nou zo wordt ingesteld dat apache mag lezen, en aanpassen. dan ben ik er volgens mij ook. Maar hij mag niet alle files aanpassen. Hmmm...

we maken met zijn 10-en gebruik van die bak, hoe voorkom ik dat iemand met een php script mijn files bewerkt ?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:28
zwelgje schreef op 26 april 2003 @ 19:26:
[...]

huh :? ooit gehoord van NTFS permissies? of leef jij nog in het FAT32 tijdperk :?

maakt niet uit ook, zoals in het vorige topic ook al door BlackD aangegeven... > ntfs permissies dus daar moet je dat instellen

er vanuitgaande dat je wel een NTFS filesystem gebruikt (ik mag het toch wel hopen!)
sorry.. ben idd beetje scheef bezig, idd NTFS permissies is't..

* simon moet maar eens beter opletten

|>

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 26 April 2003 @ 19:28:
Je vorige topic stond goed hoor, in Software Algemeen, deze gaat dus ook die kant op, je wilt de wijzigingen doorvoeren met Apache, niet met Windows zelf :).
Sorry, My Bad ;)
Pagina: 1