Ik gebruik hiervoor op dit moment PHP en MySQL, maar ben eigenlijk een beetje opzoek naar een standaard oplossings methode voor het volgende:
Ik heb een database tabel folders met de velden: id en parent (en natuurlijk nog meer zoals name). Als voorbeeld even de volgende inhoud:
Echter, het testen van de parent vereist een soort van recursie. Is het toch mogelijk om met een query alle kinderen (direct en indirect)van map 2 te verkrijgen? En zo niet: wat is hier dan de meest praktische oplossing voor?
Ik heb een database tabel folders met de velden: id en parent (en natuurlijk nog meer zoals name). Als voorbeeld even de volgende inhoud:
code:
Nu wil ik graag met een query bijvoorbeeld alle mapen onder map 2 verzamelen. Ik hoop dan dus de rijen behoorende bij de IDs 3, 4 en 5 te krijgen. 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| id | parent 1 NULL 2 1 3 2 4 2 5 4 6 1 In boom vorm: 1 |-2 | |-3 | |-4 | |-5 |-6 |
Echter, het testen van de parent vereist een soort van recursie. Is het toch mogelijk om met een query alle kinderen (direct en indirect)van map 2 te verkrijgen? En zo niet: wat is hier dan de meest praktische oplossing voor?
|_____vakje______|