Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Spook factuur T-Mobile

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
In Maart ben ik op wintersport geweest (29feb tot 8maart), hier heb ik natuurlijk ook gebeld en gesmst. Na mijn vakantie kreeg ik netjes een factuur die iets hoger was dan normaal (80E en normaal 45). Goed, dit schreef ik toe aan mijn vakantie.

Mijn factuur van April was de normale prijs, weer 45euro, dit klopte ook gewoon. ik ben wel half maart naar Duitsland geweest voor de Cebit, waar ik overigens niet gebeld heb.

Mijn facturen lopen dus van de 9de tot de 8ste, het lijkt mij dus nogal aan te nemen dat gewoon mijn vakantie kosten betaald zijn. Echter, vandaag kreeg ik mijn factuur binnen voor april van 129 Euro, waarvan 57euro bellen in het buitenland en 13euro gebeld worden.

Nu is het probleem, ik ben helemaal niet in April in het buitenland geweest. Ik heb zojuist naar T-Mobile gebeld, want op de website is de laatste factuur nog niet te zien. Helaas had diegene bij T-Mobile ook nog niet de mogelijkheid om de factuur te zien (beetje vreemd aangezien ik hem hier voor mij heb liggen).

Maargoed, ik neem dus aan dat dit toch nog de kosten van mijn vakantie zijn. Wat ik overigens vreemd vind dat deze nu pas komen. Nu vraag ik me af of er hier iemand recent op vakantie is geweest en gebeld heet met een abbo van T-Mobile en nu ook pas zijn vakantie kosten krijgt.

Maar zelfs al zouden het de kosten van mijn vakantie zijn dan zou ik voor +/- een uur zelf gebeld moeten hebben. Terwijl ik zeker weet dat niet gedaan te hebben.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

[Airwolf] schreef op 26 April 2003 @ 19:08:

Nu is het probleem, ik ben helemaal niet in April in het buitenland geweest. Ik heb zojuist naar T-Mobile gebeld, want op de website is de laatste factuur nog niet te zien. Helaas had diegene bij T-Mobile ook nog niet de mogelijkheid om de factuur te zien (beetje vreemd aangezien ik hem hier voor mij heb liggen).
Je belt een callcenter, die weten wel vaker van niets. Je moet tijdens kantooruren bellen naar de debiteuren afdeling.

LinkedIn WoT Cash Converter

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Er staan op je factuur altijd twee bedragen. De kosten van je belbundel (voor de huidige maand) en de overige belkosten.
Het gaat hier naturlijk om die laatste. Kijk even tot welke periode deze gaan. Soms duurt het even voordat de buitenland kosten verwerkt zijn.
Ik ben zelf in Februari in het buitenland geweest en deze kosten stonden op mijn factuur van April. Dus daar zat ook eventjes verschil tussen.

Over die andere hoge factuur. Daar hebben heel veel mensen last van. Ook ik had in Februari een hele hoge factuur. Twee keer zo hoog als normaal. Ik hoor dit van meer mensen. Misschien moet iemand daar even achter aan gaan. Toen gingen ze namelijk ook over op het 'nieuwe' systeem. Misschien zijn dingen dubbel gegaan?

Verwijderd

Ehmm.. Al aan ged8 dat je ook moet betalen als je gebeld wordt in het buitenland? Daarnaast betaal je de abonnementskosten vooruit en de gesprekskosten pas een maand later. Dus stel: je abo kost 10 euro per maand en je hebt voor 22 euro verbeld. Dan betaal je in maand 1, 10 euro. Maand 2, 32 euro, maand 3, 10 + gesprekskosten uit maand 2, etc. etc.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

[Airwolf] schreef op 26 April 2003 @ 19:08:
Maargoed, ik neem dus aan dat dit toch nog de kosten van mijn vakantie zijn. Wat ik overigens vreemd vind dat deze nu pas komen. Nu vraag ik me af of er hier iemand recent op vakantie is geweest en gebeld heet met een abbo van T-Mobile en nu ook pas zijn vakantie kosten krijgt.
Het kan kloppen. Sommige buitenlandse netwerken zijn een beetje (erg) langzaam met het doorberekenen van de kosten aan Nederlandse netwerken.
Maar het is inderdaad wel veel. Misschien kun je achteraf nog een specificatie aanvragen?

Verwijderd

Kosten in het buitenland moeten worden doorgegeven aan T-Mobile. De ene buitenlandse provider doet dat netjes dagelijks of wekelijks maar er zijn ook netwerken die dat maar 1 keer in de maand doen, of zelfs minder.

Heb je tijdens je vakantie continue hetzelfde netwerk gebruikt? Zo niet, dan zal bovenstaande dus wellicht van toepassing kunnen zijn. Wacht je specificatie op internet even af om te kijken op welke dagen die gesprekken zijn gevoerd.

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

T-Mobile doet ook wel eens dingen zoals 2 mensen op 1 abonnement aansluiten, vervolgens allebei een rekening sturen voor beide kosten. Dit is overigens niet express uiteraard (hoop ik voor ze), maar ik heb het wel een keer meegemaakt.

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Dit heeft nog te maken met je vorige vakantie:
Bellen is ontzettend duur in het buitenland en wordt afhankelijk van de in het buitenland gebelde provider berekend op de factuur, mijn kosten van juli 2002 kwamen ook pas eind september of begin oktober op de factuur..

JayGTeam (213177)

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 19:19:
Kosten in het buitenland moeten worden doorgegeven aan T-Mobile. De ene buitenlandse provider doet dat netjes dagelijks of wekelijks maar er zijn ook netwerken die dat maar 1 keer in de maand doen, of zelfs minder.

Heb je tijdens je vakantie continue hetzelfde netwerk gebruikt? Zo niet, dan zal bovenstaande dus wellicht van toepassing kunnen zijn. Wacht je specificatie op internet even af om te kijken op welke dagen die gesprekken zijn gevoerd.
Dat is vreemde dus, ik heb in oostenrijk contstant het netwerk van T-Mobile gebruikt. Die is namelijk goedkoper dan de overige providers daar (logisch, ze willen graag dat je via hun belt). Maar ik neem aan dat het dezelde organisatie is, dus zouden de kosten toch wel snel bekend moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Attilla op 26-04-2003 19:43 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14

Smarron

The bend

Valt allemaal vies tegen. De kosten komen allemaal achteraf. Ook al had je daar verbinding met T-Mobile, dat wil niet zeggen dat jouw kosten meteen op je eerstvolgende factuur verschijnt.

Veel mensen hebben ook na hun zomervakantie een "normale" factuur en die erna is opeens schrikbarend hoog. Het zijn allemaal kosten die nog moeten berekend. Dus ook T-Mobile in het buitenland moet alle kosten berekenen en dan doorsturen naar Nederland. Dat duurt echt allemaal wel even. Er zal dus niks met je factuur aan de hand zijn. En controleer inderdaad even jouw roamingkosten op de datum.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:02
Ik krijg de kosten buiten mijn abbonement ook altijd een maand later. Zal nu ook wel het geval zijn.

Verwijderd

Het klopt idd gewoon, die buitenlandse kosten worden met minimaal een maand vertraging verwerkt. En dat betalen voor gebeld worden klopt ook, want dat moet T-Mobile ook gewoon weer doorbetalen aan die buitenlandse provider omdat die provider jouw natuurlijk niet voor niets dekking gaat geven.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 13:10
Klopt, T-Mobile vertelde mijn een keer dat er maximaal 3 maanden verschil tussen zat, dat je op vak bent geweest en dat het afgeschreven wordt

Verwijderd

Ook ik heb precies hetzelfde gehad. Ben afgelopen kerst 2 weken naar Zwitserland geweest. Heb daar gebeld en mobiel geinternet. Factuur van Januari was vehoogd en op mijn specificatie stond ook dat er vanuit het buitenland gebeld was enzo. Ik dacht dat dat het was. Op de factuur die ik begin maart kreeg stond de rest nog ff van die vakantie. Das was ff balen. In totaal heeft die vakantie me 165,- meer dan normaal gekost.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 14:25

E-Rick

I love it :7

Let je er ook even op dat je in het buitenland altijd minimaal 1 minuut (+ starttarief) moet betalen, ook als je minder dan een minuut belt. Ik heb een aantal keer heel kort gebeld in België en toen ik die rekening kreeg schrok ik wel, €20 extra voor in totaal 10 minuten bellen...

Choose life

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 02:47

Appie

F1RST Racing

Ik heb precies hetzelfde gehad. Schijnt een nieuw systeem geintroduceerd te zijn, waardoor buitenlandse kosten nu pas verrekend kunnen worden.

Door online te kijken naar de specifikatie kon ik precies zien wie / wat / waar. Viel allemaal terug naar de vakantie van 2,5 maand geleden.

Persoonlijk vind ik het niet kunnen zo laat nog een keer geld vorderen. Je gaat er toch vanuit dat het binnen normale tijd verrekend kan worden.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14

Smarron

The bend

Appie_Pils schreef op 27 April 2003 @ 20:24:
Ik heb precies hetzelfde gehad. Schijnt een nieuw systeem geintroduceerd te zijn, waardoor buitenlandse kosten nu pas verrekend kunnen worden.

Door online te kijken naar de specifikatie kon ik precies zien wie / wat / waar. Viel allemaal terug naar de vakantie van 2,5 maand geleden.

Persoonlijk vind ik het niet kunnen zo laat nog een keer geld vorderen. Je gaat er toch vanuit dat het binnen normale tijd verrekend kan worden.
Het ligt niet aan de jouw provider. Het gaat erom hoe snel de roaming provider is met het versturen van informatie naar jouw provider. Daar heb jij (en jouw provider) dus niks op in te brengen. Als zij dat 1x per maand doen, heb je dus pech. Je moet het ook andersom eens bekijken. Als buitenlandse mensen hier komen en gaan bellen, krijgen zij ook een maand (of soms 2) later een hoge factuur. Nederlandse providers zijn daar ook langzaam in.

En je hebt de kosten gemaakt, dus wat maakt het uit om die een maandje later dan verwacht te betalen ? Moet je maar wat extra geld opzij zetten.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
Het kost je ook geld als iemand je voicemail gebeld heeft op et moment dat je in het buitenland was. Kwam ik ook een klein beetje achteraf achter :/

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Kijk, Yohan voegt dus nog even nuttige info toe. Samenvattend:

* Belkosten buitenland worden vaak vertraagd in rekening gebracht (kan tot 3 maanden langer duren!)
* Gebeld worden in het buitenland kost ook veel!
* Als er wordt doorgeschakeld naar je VoiceMail terwijl je in het buitenland bent, dan betaal jij de tijd dat die persoon inspreekt het "beltarief buitenland"
* Het "beltarief buitenland" is bij T-Mobile 1,10 euro per minuut, maar neem je hun voorkeursprovider (tegenwoordig vaak T-Mobile ter plekke dus), dan is dat 0,95 euro.
* Gebeld worden kost 0,50 euro per minuut.
* Je betaalt per seconde, maar de eerste minuut in zijn geheel!

[ Voor 8% gewijzigd door Velthuis op 28-04-2003 13:07 ]

Pagina: 1